AndroidHealthClinic

Rare sportschool? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Antropoid

El Jefe de la tribu
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
11 jun 2003
Berichten
8.755
Waardering
88
Lengte
1m80
Massa
89kg
Vetpercentage
14%
Laatst ging ik een bij een klein sportschooltje kijken wat een stuk goedkoper en veel dichter bij huis is. Ideaal als je weinig tijd hebt en je dus maar 5 minuten hoeft te fietsen i.p.v 20 minuten in de auto naar de (wel altijd drukke) hardcore sportschool. Het is klein maar ze hebben er alles van squatrack tot 40 KG dumbbells.

Alleen 2 grote nadelen:

1. Ze zitten gewoon te roken aan de bar terwijl er geen scheidingswand tussen de bar en de trainingsruimte zit.

2. Je mag geen drinken in fles of bidon mee de sportzaal in nemen ook niet als je het gewoon daar aan de bar koopt.


Ik vind dit nog al erg vreemd voor een fitnesscentre. Wat vinden jullie hier nou van?
 
ja ... dat drinken gaat nog als je gewoon af en toe een minuutje inlast om aan de bar te drinken....

dat roken zou me meer storen...maarja dat ligt er ook aan of je het echt merkt dat ze daar zitten te roken of dat het wel mee valt...

grt eddy
 
Euhm da roken zou me idd wel storen, dat drinken valt op te lossen met idd wa pauze, maar tis verdorie ne rare regeling :s
 
Voordelen tegen de nadelen afwegen :dunno:, maar denk dat ik er wel zou gaan trainen. Scheelt het ook nog kwa contributie ???
 
Ik heb dat ook wel eens meegemaakt, dat je geen drinken de zaal in mag nemen. Zwaar irritant vind ik dat. Dat roken heb ik ook al vaker gezien, er zijn genoeg bodybuilders die na het trainen gewoon een sigaretje opsteken. Ik zelf vind het geen gezicht, maar als je er geen last van hebt (zuiveringsinstallatie) maakt het niet uit.

Zoals Dave al zegt, het hangt natuurlijk van meer zaken af of je daar wel of niet gaat trainen.
 
Drinken kan ik begrijpen. Als je ziet hoeveel lui hun flesjes en andere troep laten liggen is gewoon niet normaal. Plus dat overal die zoete plakzooi op je toestellen komt.

Roken is een slechte zaak (in dezelfde ruimte dan).
 
als het goedkoper is zou ik het doen met deze 2 nadelen ....

redenen; zie hier boven !

Maar wat belangrijker is .... hoe sterk/train je ? denk je dat je binnen een korte termijn makkelijk presst met die 40 kilo dumbbells ???

En; kun je eventueel met stangetjes en schijven over de 40 kilo heen, wanneer de 40 kilo dumbbells met een aantal oefeningen te licht zijn ?
 
tgoh dat roken zou ik maar niets vinden toch hoor. Bah; als er 1 plaats is waar men toch niet zou mogen roken ist wel in de gym vind ik.

dat drinken is dan weer makkelijk opgelost natuurlijk door eens weg en weer te lopen. (zo doe je onbewust nog wat cardio ook lol :D )
 
Ik zou niet tegen dat roken kunnen...
 
in Brugge was dit ook zo en vond het wel fijn moet ik bekennen, na de training aan de bar een beetje verder praten, biertje drinken enz enz. nu is het meer van "ieder doet zijn ding en wegwezen"
 
Dat roken doen ze hier ook.... Mensen zeggen altijd wel van dit en dat is 'typisch Amerikaans'; Maar roken in een sportzaal - wat een lachtertje - dat noem ik nu typisch Nederlands. Voordat die lui gaan 'sporten' gaan ze aan de balie zitten om er relaxed een krantje te lezen en een peukje op te steken.
Dat drinken in de zaal niet mag is raar, maar inderdaad op te lossen.
 
Bij ons roken ze ook bij de bar, maar dat is gewoon een aparte ruimte, daar merk je dus niets van. Ik als astmapatiënt, die de geur van rook niet kan verdragen, merk er totaal niets van. Een nadeel vind ik het dus niet echt. Als ze nou in de gym zelf, bij de apparaten dus, zouden roken dan zou ik wel zo mijn twijfels hebben...
Het enige wat jammer is, is dat je geen drinken mee mag nemen....Maar je kan toch gewoon even de kleedkamer inlopen, daar zal ongetwijfeld wel ergens een kraantje staan of je drinkt wat in de kleedkamer?
 
Lol, wat dacht je van eisen dat ze stoppen met roken binnen? Per 1 januari 2004 mag er niet meer in openbare ruimtes worden gerookt.

Wat betreft drinken...tja, ik drink alleen water en ik neem aan dat ze er kranen hebben.
Wel lompe regeling.
 
Ik vind dat drinkverbod eigenlijk het ergste(hoewel ik dat roken ook belachelijk vind). Vooral omdat die andere sportschool gewoon houders voor flesjes op alle cardio toestellen heeft zitten en zelfs ook nog op sommige fitnesstoestellen.Maar ja dat is natuurlijk weer het andere uiterste.

Het is wel goedkoop daar iets van 200 of 250 voor een heel jaar. Maar ik heb geen fijne indruk ook al staat er goede apparatuur. Ik ga nog maar even wat andere gyms in de buurt uitproberen ik betaal liever 100 meer per jaar als ik het dan beter naar mijn zin heb.
 
Laatst bewerkt:
Yzord zei:
Lol, wat dacht je van eisen dat ze stoppen met roken binnen? Per 1 januari 2004 mag er niet meer in openbare ruimtes worden gerookt.

Wat betreft drinken...tja, ik drink alleen water en ik neem aan dat ze er kranen hebben.
Wel lompe regeling.

klopt, ik zou gewoon met een bidon water gaan trainen!
als ze er wat van DURVEN zeggen, is mijn antwoord: weleens van een rookVERBOD gehoord, ik NIET van een DRINKverbod in een openbare gelegenheid :D

je moet sowieso een echte vent zijn om dat drinkflesje van me af te pakken ( zeker als ik een paar dumbbells in mijn knuisten heb ;) )
 
Ik kan me niet eens voorstellen dat er mensen roken en drinken (behalve water) in de sportzaal, whahaha dat moet echt een raar gezicht zijn!
 
Bij ons stak laatst de eigenaar een dikke sigaar op in de sportruimte achter de balie, kort daarna kwam er een bekende van die man, en pakten samen een pilske aan de bar, en ooit loopt zijn hond gewoon over de sportmat :D majaa je leert ermee leven :p
 
Damn, roken in een sportschool :|
 
johanheeze zei:
Bij ons stak laatst de eigenaar een dikke sigaar op in de sportruimte achter de balie, kort daarna kwam er een bekende van die man, en pakten samen een pilske aan de bar, en ooit loopt zijn hond gewoon over de sportmat :D majaa je leert ermee leven :p


zeker met een zwaar afgetrainde pitbull??
[Afbeelding niet meer beschikbaar]


[Afbeelding niet meer beschikbaar]

maar ook met pitbulls weten wij wel raad !!
 
Back
Naar boven