AndroidHealthClinic

Rate mijn voedingsschema

Bezoekers in dit topic

graafdracula

Cool Novice
Lid geworden
1 mei 2014
Berichten
97
Waardering
24
Hi allen,

Heb een voedingsschema die wat anders is dan de standaard. Ik eet relatief veel proteïne en ben me hiervan bewust.
Dit is er zo ingeslopen omdat ik startte met Paleo/Keto en nu een beetje een middenweg heb tussen dit en cleanbulk.
Ik merk dat ik nog steeds veel energie heb en ook in kracht snel omhoog ga.

Ik sport 3x per week (2x fullbody fitness en 1x crossfit). Soms nog een keer hardlopen erbij.
Ik ben 1,85meter en 78 kilo.

Nu is de vraag; is dit voedingsschema dusdanig slecht dat als ik dit aanpas ik veel grotere stappen zal maken?
 

Bijlagen

  • dieet.xlsx
    10,3 KB · Weergaven: 261
Laatst bewerkt:
Maak je ook progressie met spiergroei?
Ik zou persoonlijk toch koolhydraten omhoog gooien, vetten omhoog en eiwitten wat lager. (E/K/V - 25/40/35)

Hoeveel gram en ml zijn je producten.?
 
Ik zou soweiso je eiwitten verminderen. Duur en niet noodzakelijk.
De tonijn in olie. Eet je ook daadwerkelijk alle olie op? of laat je het uitlekken?
Verder staan er weinig hoeveelheden bij dus lastig in te schatten.
Misschien hier even een goede spreadsheet van maken. Zie post 2 voor een excel

Basis is 2-2,5 gr eiwit per kg BW
miniaal 1 gr vet per kg BW
rest koolhydraten.

Of je meer vooruit gaat op andere macro's is niet te voorspellen. Zal je moeten ervaren. Wel heb je met meer kh rondom training soms meer profijt van meer energie.
Kom je aan nu in je bulk? zo ja dan zit je qua hoeveelheid kcal goed. Zo niet dan ophogen.
 
Vind proteïne inname niet te hoog maar wanneer die voldoende is zoals jij hebt zou ik altijd voor de rest wel meer carbs willen nemen. Vet kan iets minder maar hoeft niet perse als het eten dan niet smaakt.

In principe kun je nu +100 kh -20 vet -50 proteine binnen dezelfde kcal inname doen en zouden die extra carbs misschien een heel kleine beetje voordeel geven.

Maar als je energie hebt en progressie maakt zul je geen veel grotere stappen kunnen maken door je macros nog verder te verbeteren.

Misschien wanneer je met je huidige kcal inname niet verder aankomt 10% van je kcal verhogen door alleen carbs toe te voegen.
 
Af en toe een flink stuk bloedworst.
 
Back
Naar boven