MuscleMeat

Rate my schedule.

Bezoekers in dit topic

predjee

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
3 jul 2006
Berichten
188
Waardering
111
Medesporters,

graag zou ik willen dat anderen eens een lichtje werpen op mijn schema en mij kunnen vertellen wat ik beter kan veranderen of niet. Mijn zwakste punt is op dit moment triceps (alleen machines) en borst (weinig progressie, dus doe nu alleen benchpressen en incline, meerdere sets dan dat ik de rest doe, namelijk 5 inplaats van 3). Alle oefeningen zijn altijd 3x8 behalve kuiten, die doe ik 3x20. Verder is het een verspringend schema. Waar ik op dit moment over twijfel is of ik Triceps en Biceps moet verwisselen met elkaar. Thanks in advance! :-) Pull ups lukt me nog niet, dus doe nu alleen hangen en laten zakken. Ben nog te zwaar.

Week2
MaandagkgDinsdagkgwoensdagkgdonderdagkgvrijdagkgzaterdagkgzondagkg
BenenRugSchouders - BicepsBorst - TricepsBenenRugSchouders - Biceps
Benen/billenRugSchoudersBorstBenen/billenRugSchouders
3x8SquatBarbell DeadliftShoulder Press DumbbellBench PressSquatDeadliftShoulder Press Dumbbell
3x8Leg PressDumbbell RowDumbell Front Raise30d Press inclineLeg PressDumbbell RowDumbell Front Raise
3x8LungesLat PulldownDumbell Fly-LungesLat PulldownRear Cable Raise
3x8Leg CurlCable Seated RowMilitary PressDipsLeg CurlCable Seated RowMilitary Press
3x8Standing Calf RaiseBent Over RowShrugsStanding Calf Raise-Bent Over row-Shrugs
3x8BicepsTricepsBiceps
3x8Pull-UpsCurl staand stangTriceps Push Down (touw)Pull Ups-Curl staand stang
3x8Hammer CurlTriceps Push Down (stang)Hammer Curl
3x8Concentration CurlCable Tricep Overhead (stang)Concentration Curl
3x8
 
Laatst bewerkt:
Waar neem je rust?
 
Zou persoonlijk na rug nooit dag later biceps doen aangezien je met rug/pull secundair biceps toch meepakt. Wellicht push pull legs rust repeat schema? Train je alles 2x pw en heeft elke spier genoeg rust om te kunnen herstellen.
 
Zou persoonlijk na rug nooit dag later biceps doen aangezien je met rug/pull secundair biceps toch meepakt. Wellicht push pull legs rust repeat schema? Train je alles 2x pw en heeft elke spier genoeg rust om te kunnen herstellen.
Zou persoonlijk na rug nooit dag later biceps doen aangezien je met rug/pull secundair biceps toch meepakt. Wellicht push pull legs rust repeat schema? Train je alles 2x pw en heeft elke spier genoeg rust om te kunnen herstellen.
Hoe denk jij over biceps samen met borst? Zo had ik het eerst namelijk. Vriend raadde het af. Toen verwisseld. Maar ik moet zeggen dat ik triceps lastig vind na het trainen van borst, want heb het gevoel dat die spier dan al half is uitgeput. Push pull hoorde ik een maat van me ook al roepen, maar moet ik eerst over inlezen. Ben er niet bekend mee.
 
Nergens, 4 dagen rust tussen de spiergroepen zelf. No go volgens jou?

Zou ergens toch wel een dag rust nemen, ivm ook je eigen gezondheid op het moment. Dat word op lange termijn misschien teveel voor je lichaam, maar dat is natuurlijk wat jij zelf wil.
 
Zou ergens toch wel een dag rust nemen, ivm ook je eigen gezondheid op het moment. Dat word op lange termijn misschien teveel voor je lichaam, maar dat is natuurlijk wat jij zelf wil.
Ik voel je Mike. (niet letterlijk :P)

Meerdere mensen zeiden dit al. Echter, door elke dag te sporten heb ik het gevoel dat ik mijn gedachten bij goede dingen kan houden in plaats van slechte dingen. Ik werk niet, dus een hele dag thuiszitten en niet sporten is een hel voor mij.
 
Voeg dan evt dagje cardio toe , wandelen, joggen. Ben je toch goed bezig en heb je toch een soort van rust
 
En goed voor het cutten👌
 
Voeg dan evt dagje cardio toe , wandelen, joggen. Ben je toch goed bezig en heb je toch een soort van rust
Dus een dag kracht eruit voor een dag cardio? En dan het schema laten doorspringen na die dag cardio?
 
Hoe denk jij over biceps samen met borst? Zo had ik het eerst namelijk. Vriend raadde het af. Toen verwisseld. Maar ik moet zeggen dat ik triceps lastig vind na het trainen van borst, want heb het gevoel dat die spier dan al half is uitgeput. Push pull hoorde ik een maat van me ook al roepen, maar moet ik eerst over inlezen. Ben er niet bekend mee.
Push pull legs rust is echt een perfect starters schema wat je eerst paar jaar kunt aanhouden. Rust is belangrijker dan je denkt, mentaal vaak de “zwaarste” dag, maar op rust kan je wel cardio doen maar alles qua kracht zou ik niet doen.

Enigste nadeel van push pull legs is dat ieder lichaam uniek is en je vooraf niet weet wat jou zwakkere spiergroepen zijn en dus meer aandacht vragen, maar dan ben je al jaren verder en heb je een goede basis. Vaak zie je na een x aantal jaar dat mensen push pull legs rust gaan wijzigen naar wat je zwakkere punten zijn en een uniek schema creeeren wat aansluit bij jou.

Bicep samen met borst de een doet het wel de ander niet, maakt het wat uit? Denk het niet maar doen je bicep met borst zou ik dag erna nooit tricep of rug doen en dus benen.
 
Spieren groeien niet in de gym, maar in de rust en als je dus nooit je rust pakt herstelt er niets
 
Push pull legs rust is echt een perfect starters schema wat je eerst paar jaar kunt aanhouden. Rust is belangrijker dan je denkt, mentaal vaak de “zwaarste” dag, maar op rust kan je wel cardio doen maar alles qua kracht zou ik niet doen.

Enigste nadeel van push pull legs is dat ieder lichaam uniek is en je vooraf niet weet wat jou zwakkere spiergroepen zijn en dus meer aandacht vragen, maar dan ben je al jaren verder en heb je een goede basis. Vaak zie je na een x aantal jaar dat mensen push pull legs rust gaan wijzigen naar wat je zwakkere punten zijn en een uniek schema creeeren wat aansluit bij jou.

Bicep samen met borst de een doet het wel de ander niet, maakt het wat uit? Denk het niet maar doen je bicep met borst zou ik dag erna nooit tricep of rug doen en dus benen.
Duidelijk, dat zijn dus twee mensen voor een dag rust en two beats one, dus ik ga jullie advies daarin overnemen dan. Ik gooi 1 dag kracht eruit voor een dag cardio (lafjes rennen en wandelen door het bos met rugzak mss) en laat het schema daarna verder verspringen.
 
Spieren groeien niet in de gym, maar in de rust en als je dus nooit je rust pakt herstelt er niets
Ben ik het mee eens, maar dacht altijd dat rust houden tussen de spiergroepen zelf voldoende was.
 
Ben ik het mee eens, maar dacht altijd dat rust houden tussen de spiergroepen zelf voldoende was.
Als je gear gebruikt herstel je wel sneller, maar 48uur tussen de volgende workout zou ik echt bij elke spier aanhouden. Benen persoonlijk vaak zelfs wel 3 dagen. En met borst/push ook al train jij daarna geen tricep betekend niet dat je tricep niets doet die helpt secundair bij elke push beweging. Idem dito voor rug/pull met de biceps.
 
Zou persoonlijk na rug nooit dag later biceps doen aangezien je met rug/pull secundair biceps toch meepakt. Wellicht push pull legs rust repeat schema? Train je alles 2x pw en heeft elke spier genoeg rust om te kunnen herstellen.
Gewoon je rug verkeerd trainen, het geheim van grote biceps:D
 
Gewoon je rug verkeerd trainen, het geheim van grote biceps:D
Ja tips voor armen moet je helaas niet bij mij zijn, anders had ik zelf wel wat vollere armen 🐷
 
Ik weet niet hoe oud je bent maar ik zou 3 of max 4 dagen loodzwaar gaan trainen en de andere dagen rust pakken of cardio. Na een dag rug trainen moeten je biceps zo zwaar gewerkt hebben dat je de dag erna alleen cardio kunt doen of benen. En na een dag borst hebben je schouders zoveel gelift dat je de dag erna geen schouders kunt trainen. Zoiets. De oefeningen die je doet zijn allemaal prima oefeningen maar wel heel veel. Minder oefeningen doen en zwaarder gaan zou ik adviseren. Dan is het ook makkelijker om steeds proberen zwaarder te gaan. En als je dat nog niet gedaan hebt kun je ook eens een 5x5 schema pakken. Succes!
 
Back
Naar boven