Fitness Seller

rauwe eieren? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

AAJ

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
24 okt 2002
Berichten
675
Waardering
0
zijn er veel mensen die rauwe eieren toevoegen aan hun shake en is dit een beetje weg tewerken???

er is mij altijd verteld dat rauwe eieren salmonella kunnen bevatten of valt dat wel wat mee ???
 
Als je rauwe eieren gebruikt, kijk dan eerst naar de schaal of er geen kleine scheurtjes inzitten.
Beste is echter koken als je 100% zekerheid wil.

Salmonella komt niet zo heel veel voor maar je wil het zeker niet meemaken!
 
en het eiwit dat je van rauwe eieren binnenkrijgt neem je ongeveer maar voor de helft op, dus je kan beter gekookte eireren eten!
 
En wat extra biotine (vit H) erbij nemen.

In rauwe eieren zit avidine, een eiwit dat biotine onwerkzaam maakt.
 
Rauwe eieren zijn goed te doen. De shake moet wel goed geklopt (of gemixed) zijn anders hangen er van die draden in je keel (yuk). Beetje roomijs erbij is lekker. Als de eieren uit de koelkast komen is de smaak ook wat minder duidelijk.

Wat T zegt klopt. Als het ei gebarsten is kan de salmonella naar binnen en zich vermenigvuldigen. Dus zodra jij het eitje hebt geopend is het zaak de boel snel te consumeren en niet een dag te laten staan.
 
Doe er meestal ook een paar rauwe eieren in, hoewel er twijfel is over hoe goed rauw eiwit nu eigenlijk wordt opgenomen...
 
Originally posted by Big Byron
Doe er meestal ook een paar rauwe eieren in, hoewel er twijfel is over hoe goed rauw eiwit nu eigenlijk wordt opgenomen...

Best goed hoor. De evolutie heeft ons een goed spijsverteringsstelsel gegeven. Ik denk niet dat dat sinds we 10.000 jaar geleden vlees gingen braden veel veranderd is. Evolutie kan snel gaan maar selectie gaat bij de mens niet meer zo snel. We worden nauwelijks meer bedreigd in ons bestaan.
 
Ik zal later wel even een paar artikelen posten waarin staat dat de eiwit uit rauwe eieren niet goed opgenomen wordt
 
Rauwe eieren, het is handig als je ff snel wat eiwitjes naar binnen wilt werken dat geef ik toe. Op zich is het ook nog wel te eten/drinken maar wel altijd met wat erbij.

Zoals bijv Rocky doet, 5 of 6 eieren in een beker en dan opdrinken is echt ultimate goor; dit wil je niet doen. :barf:

ik heb eens geprobeerd, of nou ja het was wel gelukt, om 2 eieren uit een beker te drinken. Die smaak is echt ranzig... ga gewoon voor gekookt, nog veiliger ook.
 
Originally posted by AAJ


er is mij altijd verteld dat rauwe eieren salmonella kunnen bevatten of valt dat wel wat mee ???



Is dat hersenvliesontsteking dan?
 
nope... de scheiterij
 
Maar als je verminderde weerstand hebt (bejaarde of chronisch zieke) dan ga je er wel dood van....

Espi
 
Maar 1 op de 10.000 eieren is besmet met salmonella. Dus de kans is klein. Maar heb je er eentje te pakken...dan ben je goed de lul.

Plus wat f*ckin' ecto al zegt. De biologische waarde van een rauw ei is ongeveer de helft als dat van een gekookte/gebakken.
 
Re: Re: rauwe eieren?

Originally posted by Olimantado




Is dat hersenvliesontsteking dan?

???
 
nou dat rauwe eitje sla ik wel over maar het leek me best wel makkelijk
 
Ik kook ze altijd.
Mijn vriendin had nog een eierkoker staan nieuw in doos :)
Kunnen 7 eieren in en die kook ik dan en doe ze dan in de koelkast.
Hoe lang zouden ze dan houdbaar zijn???
 
je kan ze langer bewaren als je gekookte eieren gepeld in water bewaard, dan met schil...

werk in de horeca en daar doen ze 't ook zo...

maar hoezo wil je ze langer bewaren?
wat ik me kan voorstellen, is dat je 's ochtends 7 eieren kookt en dan voor de dag bewaart, dan hoeft 't niet in water.
ik bedoel, zo lang duurt 't toch ook weer niet om eitjes te koken, dat je meteen een lading kookt voor een week ofzo.. :D
gewoon 7 eieren in een pan met water, vuur aan, en zo'n 17 min. laten staan en klaar is kees...
 
nou ik wil t risico niet lopen.. ik kook ze altijd. en dan goed hard (9 min)
 
klopt helemaal ; gepeld onder water bewaren kun je ze zo 5a6 dagen laten staan.
ben zelf kok.
 
Originally posted by AAJ
klopt helemaal ; gepeld onder water bewaren kun je ze zo 5a6 dagen laten staan.
ben zelf kok.
Goeie tip! Thanks! Ik ga vandaag gelijk eieren kopen en dan morgenavond koken en onder water in de koelkast .. Kan ik de komende week elke dag een gekookt eitje op mijn brood doen. Elke avond koken ben ik veel te lui voor (en is ook wel eens fout gegaan, toen ik het vergeten was en de pan was drooggekookt :rologen: )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven