Fitness Seller

RAW Bench improvement from Metal Militia (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

The Locust

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
12 mei 2005
Berichten
3.838
Waardering
44
Raw Bench Improvement – Sebastian Burns

This was taken from a e mail I just sent to a friend. It will work for anyone wanting to get stronger raw or who is just starting out..

1) Bench press with regular wide grip
6 sets 3 to 5 reps

2) Close Grip bench
Pause the bar on the bottom for 2 full seconds
6 sets 3 to 5 reps

3) Regular Grip Pause Bench
6 Sets 3 to 5 reps

After this you could do 3 sets of Pulldowns and 3 sets of Rows for 3 to 4 sets also 3 to 4 sets of DB side raises. Do this workout for 3 months and keep track of your weights always trying to beat your last weeks weight.After 3 months take a few weeks away from benching and do more back and shoulder then go back and repeat the bench cycle.

Try to make it all the way thru this workout, it is the volume that will cause an increase in the bench.It may take 2 to 3 weeks to get used to the high volume but stick with it.

After a while you could throw some board pressing in there, but this is good for just getting started.
 
Basic maar effectief.
 
Laatst bewerkt:
had hem al gelezen
[Link niet meer beschikbaar]

was van plan om dit vanavond eens te doen
 
op welke intensiviteit zijn die sets dan?
 
dit doe je 1 ,2 ,3 keer in de week??
 
Mannen jullie moeten leren nadenken ipv een programma slaafs volgen. Straks wordt er gevraagd of er nu in week 5 of in week 6 moet gedeload worden.

op welke intensiviteit zijn die sets dan?

op welke intensiteit denk je dat het voor jou zou werken ? hoe intensief wil je het maken ?

dit doe je 1 ,2 ,3 keer in de week??

hoe vaak lijkt voor jou doenbaar/productief/leuk ? welk volume kan je aan ?
 
Ik deed dit 2, soms 3 x per week. Niet zo moeilijk doen, zoals Locust zegt. De 1 doet het op een lagere intensiteit en vaker per week, de ander beult zich 1x per week af, etc. Het is een basis meer niet. De rest moet je zelf weten.
 
Mannen jullie moeten leren nadenken ipv een programma slaafs volgen. Straks wordt er gevraagd of er nu in week 5 of in week 6 moet gedeload worden.



op welke intensiteit denk je dat het voor jou zou werken ? hoe intensief wil je het maken ?



hoe vaak lijkt voor jou doenbaar/productief/leuk ? welk volume kan je aan ?

Het was gewoon een vraag omdat ik bij de meeste trainingsprogramma's altijd vooropgestelde gewichten zie (%). Bij bench ga ik niet snel een trainingsprogramma gebruiken omdat ik zowat mijn eigen routine heb die voor mij het best werkt. Maar verandering is nooit slecht.
 
Mannen jullie moeten leren nadenken ipv een programma slaafs volgen. Straks wordt er gevraagd of er nu in week 5 of in week 6 moet gedeload worden.



op welke intensiteit denk je dat het voor jou zou werken ? hoe intensief wil je het maken ?



hoe vaak lijkt voor jou doenbaar/productief/leuk ? welk volume kan je aan ?
Let op, straks leest luuc dit en gaat hij het 5 keer per week doen met hoge intensiteit en toch maar wat meer sets! :p
 
Hmm ik ga het es voor de lol 3x inpassen.
Ik kan geen Bill star meer doen omdat ik niet wil squaten de dag voor mn onderdelentraining.
Dus wordt ma wo vr dit schematje en dan op di Deadlift en Squat etc.
Gewoon kijken hoe het gaat als het me te zwaar wordt doe ik op vrijdag gewoon niks.
En ach wie weet win ik een paar kg op mn bench.
 
Ik raad je aan dan niet te zwaar te beginnen. Als je het goed doet dan wil je wel meer dan maar een paar kilo:).
 
Let op, straks leest luuc dit en gaat hij het 5 keer per week doen met hoge intensiteit en toch maar wat meer sets! :p

Heb ik hier echt zo'n naam gekregen? :o

Ik denk dat ik het na mijn huidige 'schema' eens ga proberen.
 
Mannen jullie moeten leren nadenken ipv een programma slaafs volgen. Straks wordt er gevraagd of er nu in week 5 of in week 6 moet gedeload worden.



op welke intensiteit denk je dat het voor jou zou werken ? hoe intensief wil je het maken ?



hoe vaak lijkt voor jou doenbaar/productief/leuk ? welk volume kan je aan ?

blij dat iemand et es met me eens is,

ik krijg altijd et commentaar dat ik niet PRECIES doe wat die of die meneer heeft gezegd :P
 
Raw Bench Improvement – Sebastian Burns

This was taken from a e mail I just sent to a friend. It will work for anyone wanting to get stronger raw or who is just starting out..

1) Bench press with regular wide grip
6 sets 3 to 5 reps

2) Close Grip bench
Pause the bar on the bottom for 2 full seconds
6 sets 3 to 5 reps

3) Regular Grip Pause Bench
6 Sets 3 to 5 reps

After this you could do 3 sets of Pulldowns and 3 sets of Rows for 3 to 4 sets also 3 to 4 sets of DB side raises. Do this workout for 3 months and keep track of your weights always trying to beat your last weeks weight.After 3 months take a few weeks away from benching and do more back and shoulder then go back and repeat the bench cycle.

Try to make it all the way thru this workout, it is the volume that will cause an increase in the bench.It may take 2 to 3 weeks to get used to the high volume but stick with it.

After a while you could throw some board pressing in there, but this is good for just getting started.

heeft et voor jou gewerkt?
 
heeft et voor jou gewerkt?

Nee.

Ik heb het namelijk nog nooit op die manier gedaan.

Wat ik wel bijna wekelijks doe op zondag is anderhalf uur aan een stuk benchen voor in totaal 15-20 sets, en dat werkt heel goed voor mij. Maar niet noodzakelijk in de séquens die hij voorstelt.

Bv de ene week een setje of 7 regular bench, daarna 5 sets shirt bench, daarna 5 sets incline bench. De andere week eerst 8 sets narrow-bench, daarna verschillende hoogtes board press voor telkens 3-4 sets, en daarna nog een rep-out regular bench. Etc...

De kernidee is hoog volume benchen op verschillende manieren, Burns is slechts één mogelijk vb dat idd voor raw goed zal werken. Dat programma van Hepburn is in de kern op dezelfde leest geschoeid : to press a lot, you have to press a lot

Zelf zorg ik meestal voor actieve rustpauzes tussen de verschillende press-oefeningen door tussendoor lat-pulldowns, seated rows, face pulls, rotator werk en dergelijke te doen
 
Nee.

Ik heb het namelijk nog nooit op die manier gedaan.

Wat ik wel bijna wekelijks doe op zondag is anderhalf uur aan een stuk benchen voor in totaal 15-20 sets, en dat werkt heel goed voor mij. Maar niet noodzakelijk in de séquens die hij voorstelt.

Bv de ene week een setje of 7 regular bench, daarna 5 sets shirt bench, daarna 5 sets incline bench. De andere week eerst 8 sets narrow-bench, daarna verschillende hoogtes board press voor telkens 3-4 sets, en daarna nog een rep-out regular bench. Etc...

De kernidee is hoog volume benchen op verschillende manieren, Burns is slechts één mogelijk vb dat idd voor raw goed zal werken. Dat programma van Hepburn is in de kern op dezelfde leest geschoeid : to press a lot, you have to press a lot

Zelf zorg ik meestal voor actieve rustpauzes tussen de verschillende press-oefeningen door tussendoor lat-pulldowns, seated rows, face pulls, rotator werk en dergelijke te doen

klinkt goed :)

hoeveel keer bench je verder nog in de week dan?
 
Heb ik hier echt zo'n naam gekregen? :o

Ik denk dat ik het na mijn huidige 'schema' eens ga proberen.

Dat zeg je nu. Over een week zie je iets anders wat je ook weer wilt gaan doen:P.

klinkt goed :)

hoeveel keer bench je verder nog in de week dan?

Zie z'n log (birthday bench bash). Hij doet nu Sheiko based benchen dus je kan ook kijken bij de schema's in de pl sectie.
 
Back
Naar boven