AndroidHealthClinic

Raw Iron Protein Pancakes (eiwit pannenkoeken) - Raw Iron (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Beoordeling:
star9.png
9/10 ++ Aanrader

  • Soort supplement: Eiwitten
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? Inhoud: 1kg (29 pannenkoeken)


    RAW IRON Protein Pancakes

    * Bevat 4 eiwitbronnen waaronder Whey Isolaat!

    * Bevat havermeel!

    * Maar liefst 22 gram eiwit per pannekoek (aangemaakt met 100 ml melk)

    * Gezoet met het natuurlijke Stevia!

    * Snel klaar, alleen melk of water toevoegen!

    * Heerlijke smaak!

    Voor iedereen die op een verantwoorde wijze een eiwitrijke maaltijd of tussendoortje zoekt presenteert RAW IRON een heerlijke, voedzame en gezonde pannenkoek boordevol energie en eiwitten: de RAW IRON Protein Pancakes!

    De RAW IRON Protein Pancakes bevatten maar liefst 4 eiwitbronnen waardoor je een ideaal aminozuur spectrum (bouwstenen voor je spieren) krijgt en ook een time- released effect van de eiwit opname.

    De energie in de pancakes komt uit havermeel, een zuivere koolhydraat bron. Tel daarbij op dat iedere pannenkoek weinig vet bevat en je snapt waarom de Protein Pancakes de ideale aanvulling of toevoeging zijn op je gezonde (sport) dieet.

    Over gezond gesproken; de RAW IRON Protein Pancakes bevatten geen kunstmatige zoetstoffen maar zijn gezoet met het natuurlijke Stevia!

    Als alleen top kwaliteit sportvoeding goed genoeg is voor jouw lichaam dan is RAW IRON jouw merk!
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Vetverlies én spieropbouw
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? Tot nu toe één keer de pancakes (wafels) gemaakt
  • Hoe is de smaak van dit supplement? meer originele pannenkoeken smaak!
  • Welke dosis heb je gebruikt? 35 gram + melk
  • Waar heb je het supplement gekocht? Sportfood.nl
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? Gratis verzendkosten, snelle levering en goede service
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? 1kg a €16,90
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Jazeker, zie onderstaande review
Mijn review: Ik heb vanochtend voor het eerst de eiwit pannenkoeken van Raw Iron (besteld bij www.sportfood.nl) gebruikt.

Omdat ik trek had in wafels in plaats van pannenkoeken heb ik gelijk uitgeprobeerd hoe dit zou uitvallen. Wat mij als eerste opviel bij het openen van de pot was dat de poeder naar gevulde speculaas (die je rondom sinterklaas veelal kunt verkrijgen) ruikt wat erg aangenaam is als het aan mij ligt. Ik heb ervaring met de eiwit pannenkoeken van een concurrent waar men tegenwoordig liever niets meer kocht, maar ik vond deze pannenkoeken niet naar de oerhollandse pannenkoeken smaken.

Op de pot staat dat men 35 gram (1 scoop) moet vermengen met 100ml water. Ik heb echter melk gebruikt maar je kunt ook bijvoorbeeld soya melk van Alpro gebruiken.

De voedingswaarden zijn als volgt:

Voedingswaarde per 100 g 35 g
Energie 1597 Kj/380,8Kcal 558 Kj/133,1 Kcal
Eiwit 52,8 g 18,5 g
Koolhydraten 26,3 g 9,2 g
Waarvan suiker 8,8 g 3,1 g
Vet 7,2 g 2,5 g
Waarvan verzadigd 2,1 g 0,7 g
Vezels 4,0 g 1,4 g
Natrium 1,5 g 0,5 g
Zout 3,6 g 1,3 g

Als wafels kwamen ze erg goed uit het ijzer. Ze werden mooi goudbruin en luchtig. Ik had twee porties gemaakt en dit was een goed ontbijtje voor mijn workout. Je kunt de pannenkoeken natuurlijk zo gek bereiden en toppen als men zelf wilt. Ik zal op deze pagina meerdere foto's plaatsen van mijn variaties. De grootste voordelen in het kort: Mooie goudbruine pannenkoeken/wafels, geen chemische smaak maar het komt erg in de buurt van de gewone pannenkoeken die men kent in Nederland, ze zijn luchtig en vullen goed. Deze pot gaat er denk ik enorm snel doorheen. De bereidingstijd is ook erg kort en je kunt ze voor meerdere dagen preppen! Daarnaast vind ik het ook erg goede voedingswaarden; eiwitrijk en relatief weinig koolhydraten voor zo'n ontbijt waardoor je de rest van de dag met andere koolhydraatbronnen kunt vullen.
 
Laatst bewerkt:
Hartige pannenkoeken zijn zalig. Spek/kaas is heerlijk.
Boeren pannenkoek met ham/spek/prei/ rode paprika en een uitje is zalig.
Op de pannenkoek gerookte zalm met cottage cheese.. net als wraps maar dan lauwwarm eten. :D

Wel te merken dat ik niet van zoet hou. :rolleyes:

Enige zoete pannenkoek die ik wel lekker vind is met bakgember. Dus wat bakgember in de boter meebakken en dan het beslag erop. Op het laatste nog wat bakgember fijngesneden erbovenop. (en ik zou er dan nog wat zwitserse kaas opdoen om net dat hartige tintje eraan te krijgen. :D )
 
Hartige pannenkoeken zijn zalig. Spek/kaas is heerlijk.
Boeren pannenkoek met ham/spek/prei/ rode paprika en een uitje is zalig.
Op de pannenkoek gerookte zalm met cottage cheese.. net als wraps maar dan lauwwarm eten. :D

Wel te merken dat ik niet van zoet hou. :rolleyes:

Enige zoete pannenkoek die ik wel lekker vind is met bakgember. Dus wat bakgember in de boter meebakken en dan het beslag erop. Op het laatste nog wat bakgember fijngesneden erbovenop. (en ik zou er dan nog wat zwitserse kaas opdoen om net dat hartige tintje eraan te krijgen. :D )

Haha klinkt lekker

---------- Toegevoegd om 07:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:12 ----------

Haha, Ik ben ook voor de pannekoeken met kaas!!
Ik heb een gezondere variant gevonden en zijn ook perfect te doen met de raw iron pannekoeken.
Gebruik cottage cheese, vol eiwitten en wat gezonder dan andere kazen.
Iemand nog een leuk idee qua topping? Ik wil wel eens wat anders dan cottage cheese of zelfgemaakte chocolade pasta.
Ik ga dit weekend maar even wat experimenteren met griekse yoghurt jam en rode vruchten.
Fijn weekend!

Pindakaas met banaan ^^

En als jou nou eens heel erg veel vetten over hebt een flinke schep pindakaas door je beslag, pindapannenkoek hehe

---------- Toegevoegd om 13:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:14 ----------

Ik had zojuist nog even verder geëxperimenteerd:

-1 scoop raw iron pancake mix
-10gr raw iron whey
-100ml water
-60gr eiwitten

Dan is hij nog iets dikker!
 
Haha,we krijgen hier een hele RAW IRON Protein Pancakes community langzaam maar zeker! :)
Ik ben lang niet zo creatief qua recepten als jullie maar ga vanavond eens wat experimenteren met jullie recepten. Geen zin om echt te koken vandaag dus dan zijn deze ideeen ideaal!:thumb:
 
De wafels

De wafels

Raw Iron eiwit pannenkoeken.jpg
 
Haha,we krijgen hier een hele RAW IRON Protein Pancakes community langzaam maar zeker! :)
Ik ben lang niet zo creatief qua recepten als jullie maar ga vanavond eens wat experimenteren met jullie recepten. Geen zin om echt te koken vandaag dus dan zijn deze ideeen ideaal!:thumb:

Haha ik heb ook geen zin om te koken dus dan maar All-you-can-eat sushi, maar om de dag door te komen terwijl ik toch een beetje compenseer had ik een pannenkoek/omelet gemaakt voor de eiwitjes en een verzadigd gevoel!
 
Gvd hier krijg ik honger van :roflol: smakelijk!

Misschien moeten we PhysiqueNL maar eens een keer inhuren voor een protein kook workshop!:D
 
Bereidingswijze:
Mix 1 scoop (35gr) Raw Iron Pancake Mix met 100 ml melk. Zet een pan op het vuur en zorg dat hij enorm warm wordt (als je geen pan hebt met anti-aanbaklaag adviseer ik hem in te smeren met een beetje olie/pamspray). Zorg dat de mix geen luchtbelletjes bevat en spreid het uit over de pan (zet deze gelijk op medium). Zorg voordat je het de pan ingooit dat je een banaan in erg dunne schijfjes gesneden hebt en voeg de helft van de banaan (in schijfjes) toe op de pannenkoek. Laat hem rustig gaar worden en wanneer de pannenkoek geen belletjes meer bevat kun je hem rustig omdraaien. Vervolgens wachten tot hij gaar is en leef je uit! Deze heeft geraspte kokos als topping (pannenkoek en banaan geven al erg veel smaak).

Tip: voeg aan de mix een scoop Raw Iron Premium Sports Whey toe (vanille pannenkoek is echt een enorme aanrader!

image.jpg
 
Bereidingswijze:
Mix 1 scoop (35gr) Raw Iron Pancake Mix met 100 ml melk. Zet een pan op het vuur en zorg dat hij enorm warm wordt (als je geen pan hebt met anti-aanbaklaag adviseer ik hem in te smeren met een beetje olie/pamspray). Zorg dat de mix geen luchtbelletjes bevat en spreid het uit over de pan (zet deze gelijk op medium). Zorg voordat je het de pan ingooit dat je een banaan in erg dunne schijfjes gesneden hebt en voeg de helft van de banaan (in schijfjes) toe op de pannenkoek. Laat hem rustig gaar worden en wanneer de pannenkoek geen belletjes meer bevat kun je hem rustig omdraaien. Vervolgens wachten tot hij gaar is en leef je uit! Deze heeft geraspte kokos als topping (pannenkoek en banaan geven al erg veel smaak).

Tip: voeg aan de mix een scoop Raw Iron Premium Sports Whey toe (vanille pannenkoek is echt een enorme aanrader!
Ziet er weer goed uit, ook maar eens proberen :D
 
Ik las ergens laatst dat het Nationale Pannenkoeken dag was!:eek: Hoe verzinnen ze het?!
Nou ja, als je dan toch pannenkoeken mag/moet eten, dan maar eiwit pannenkoeken!:eating:
 
Ik las ergens laatst dat het Nationale Pannenkoeken dag was!:eek: Hoe verzinnen ze het?!
Nou ja, als je dan toch pannenkoeken mag/moet eten, dan maar eiwit pannenkoeken!:eating:

"Vrijdag 27 maart 2015 is het weer Nationale Pannenkoekdag", http://www.pannenkoekdag.nl/

Afgelopen woensdag was het internationale "Waffles day", https://www.daysoftheyear.com/days/2015/03/

Maar in principe is het elke dag 'Pancakes', 'Waffles' en 'Ice Cream' Day, zeker met de recepten die op dit forum voorbij komen :D
 
Heb ze vandaag eens anders klaargemaakt :D

-105 gr RAW IRON pancake
-300 ml melk

2cenk3b.jpg
 
Ziet er goed uit, vult die goed?

Ja hoor :D misschien volgende keer wat extra havermout erbij. Dit weekend ook nog eens naar de markt achter verse aardbeien, smaakt ook altijd super bij wafels :meal:
 
Toegevoegd:
50gr havermout
2 eieren
2 scoops mix
1/2 scoop whey pineapple

Topping:
Ananas
Magere yoghurt
1/2 scoop whey pineapple

Ga deze morgen eens proberen. Had je dit met melk of water gedaan? Met 2 scoops mix gok ik dat je doelt op de pancake mix?
 
Ga deze morgen eens proberen. Had je dit met melk of water gedaan? Met 2 scoops mix gok ik dat je doelt op de pancake mix?

Ben benieuwd! Ja inderdaad twee scoops Raw Iron Protein Pancake Mix, laat je het resultaat zien?
 
Ben benieuwd! Ja inderdaad twee scoops Raw Iron Protein Pancake Mix, laat je het resultaat zien?

Bij deze:

jb34u1.jpg


Heb raw iron whey banaan smaak, 2 eieren, 200 ml melk, 50 gr raw iron oats en 2 scoops pancake mix. En godver dit was lekker :D
 
Bij deze:

jb34u1.jpg


Heb raw iron whey banaan smaak, 2 eieren, 200 ml melk, 50 gr raw iron oats en 2 scoops pancake mix. En godver dit was lekker :D

Daar is volgens mij geen enkel woord over gelogen! Ziet er enorm goed uit!
 
Back
Naar boven