XXL Nutrition

Raw Iron Sports Whey - Raw Iron (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Beoordeling:
star10.png
10/10 ++ Aanrader


  • Soort supplement: Eiwitten
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? RAW IRON Sports Whey- de voordelige Whey eiwit voor iedere sporter!
    Dat een zeer hoge kwaliteit Whey eiwit niet altijd gelijk duur hoeft te zijn bewijst de Sports Whey van het topmerk RAW IRON!
    De enige eiwitbron die voor deze heerlijke shake gebruikt is is pure Whey. Geen inferieure eiwitbronnen dus zoals je zo vaak ziet bij andere voordelige ''Whey''producten!

    De Sports Whey is geschikt voor elke type sporter die de voordelen van een snel werkend eiwit product wil ervaren. Denk hierbij aan:
    - Bodybuilders
    - Powerlifters
    - Cross-fitters
    - Vechtsport atleten
    - Fanatieke duursport atleten

    Door zijn hoge eiwitgehalte is de RAW IRON Sports Whey ook zeer geschikt voor mensen die een hoog eiwit (afslank) dieet volgen. De Sports Whey is voor zowel mannen als vrouwen geschikt, heeft een heerlijke smaak en mengt zeer gemakkelijk!

    RAW IRON-Proud to be strong!
    Inname: meng 2 maatscheppen of 2 volle eetlepels (=30 tot 40 gram) met 200-250ml melk of andere vloeistof. Neem 1 shake bij het ontbijt, 1 shake na de training en evt. 1 shake voor het slapengaan.

    Tip: neem je post-workout eiwitshake in met de RAW IRON Dextro N-R-G om zo de spieren sneller te laten herstellen en de eiwit nog beter zijn werk te laten doen.

    Inhoud: 1kg pot/2kg pot of 4kg zakken

    Smaak: aardbei, choco, banaan of vanille

    Allergie-informatie: Dit product bevat de volgende allergenen: melkeiwit, sojalecithine en lactose

    GMO: Dit product bevat geen Genetisch Gemodificeerde Organismen (non-GMO) zoals bedoeld in de EU verordening 2001/18.

    E.E.G. eisen: Alle ingrediënten voldoen aan de E.E.G. eisen die gesteld worden in richtlijn 95/2/EG betreffende levensmiddelenadditieven.
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Vetverlies én spieropbouw
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? één keer gebruikt, gebruik het tot de pot leeg is
  • Hoe is de smaak van dit supplement? Erg goed, zie review
  • Welke dosis heb je gebruikt? één keer 30 gram
  • Waar heb je het supplement gekocht? www.sportfood.nl
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? Verzending voor 16:00 besteld zelfde dag verbonden, gratis verzending boven de €20, goede service en sample bij bestelling
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? 2kg a €34,90
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Jazeker, zie review

Mijn review:

Vandaag heb ik voor het eerst de Raw Iron Sports Whey geprobeerd. Toen ik de pot opende was ik aangenaam verrast door de geur die gelijk naar boven kwam. De smaak die ik heb is vanille. Ik gebruik eiwitpoeders niet als shake zelf daar mijn hobby koken is en ik graag nieuwe recepten uitprobeer waarin ik whey verwerk. Toen ik vandaag de Raw Iron Sports Whey gebruikte heb ik hem door mijn havermout gedaan. Zelf meng ik de whey pas door de havermout nadat de havermout bereid is. Sommige mensen zetten de havermout met eiwitpoeder een nacht in de koelkast of roeren de whey door de havermout voordat hij de magnetron ingaat. Door verschillende methoden uit te proberen ben ik zelf tot de conclusie gekomen dat de whey zijn smaak het beste behoud als men hem net voor het consumeren door de havermout mengt.

Ik ben zelf erg positief over de Raw Iron Sports Whey. De vanille smaak komt erg goed tot uiting. Zelf ben ik voorstander van eiwitpoeders waarbij de smaak goed naar voren komt, maar de zoetstoffen niet overheersen. Op het label is te zien dat, net zoals bijna alle andere merken, gebruik gemaakt is van zoetstoffen. Echter vind ik dat Raw Iron de balans goed heeft weten te vinden.

De voedingswaarde van de Raw Iron Sports Whey:
Kcal: 392,0 (Kjoule 1642,6)
Eiwit: 77 gram
Koolhydraten: 7,2 gram
Waarvan suikers: 6,5 gram
Vet: 6,8 gram
Waarvan verzadigd: 4,3 gram
Vezels: 0,2
Natrium: 0,48
Zout: 1,20

De prijzen van de Raw Iron Sports Whey:
1 kg: €19,90
2 kg: €34,90
4 kg: €59,90

Eindconclusie:
De smaak van de Raw Iron Sports Whey is erg lekker en komt goed naar voren. Over de prijs/kwaliteitsverhouding ben ik daarom ook tevreden, misschien is de whey per kg iets prijziger als concurrerende merken, maar ik hecht veel waarde aan de smaak daar dit voor mij een belangrijk aspect is, een aanrader.

Ik zal foto's/video posten met recepten op welke wijze de Raw Iron Sports Whey in je maaltijden gebruikt kunnen worden.
 
RECEPT: Van één onze klanten kregen we onderstaande recept van dit heerlijke, eiwitrijke powerontbijt; dat wilden we jullie niet onthouden!

Voedingswaarde basisrecept, op basis van water en zonder topping en psyllium husk:
Calorieën: 391
Vet: 4 gram
Verzadigde vetten: 1
Koolhydraten: 42 gram
Eiwitten: 46 gram
Suikers: 10 gram
Voedingsvezels: 6
Let op: voedingswaarde kunnen verschillen door gebruik van producten van verschillende merken

Keukenbenodigdheden:
-blender
-grote kom (saladekom)

Ingrediënten Basisrecept:
-Raw Iron Whey Isolate/Raw Iron Professional Whey/Raw Iron Sports Whey/Raw Iron Professional Casseïne 30 gram
-water 350ml (optioneel: Alpro Soya Melk)
-bloemkool 150 gram (de bloemkool wordt gebruikt voor het volume, deze proef je niet)
-havermout 30 gram
-rijstwafels 15 gram (circa. 2 stuks)
-ei-eiwit 100 gram
-magere yoghurt 100 milliliter

Bereidingswijze:
Mix de rijstwafels, havermout, bloemkool, water (Alpro Soya melk voor meer smaak), ei-eiwitten en de magere yoghurt in de blender. Vervolgens doe je de mix in een grote kom en zet je hem in de magnetron. De bereidingstijd is per magnetron verschillend, dit ligt aan het vermogen. Zorg dat de mix een dikke substantie krijgt en roer dan de gehele mix om zodat het gedeelte wat nog erg vloeibaar is bovenop komt. Vervolgens zet je de magnetron weer voor een aantal minuten aan. Nadat de mix klaar is voeg je de eiwitpoeder van Raw Iron toe. Het toevoegen van de eiwitpoeder kan je beter achteraf doen, daar deze (bij elk merk) zijn smaak verlies als je deze vooraf in de mix doet of wanneer je overnight oats maakt en in de koelkast zet. Voor optimale smaak is 30 gram een aanrader.

Tips:
-voeg 5 gram psyllium husk (vezels) toe voor een dikkere substantie en een nog vollere maaltijd;
-je kunt variëren in hoeverre je macros het toelaten; toppen met fruit en/of pindakaas is een enorme aanrader;
-een banaan toevoegen aan de mix en vervolgens eiwitpoeder met bananensmaak toevoegen is een enorme aanrader

Eet smakelijk!
 
Zag het recept ook passeren, heb je het al geprobeerd?
 
Haha, ja eerlijk is eerlijk, alle eer voor het recept gaat naar Physique!:p
 
Leuk om te zien dat Sportfood wat actiever is hier :)
 
Leuk om te zien dat Sportfood wat actiever is hier :)

:thumb: We zijn altijd wel actief geweest maar werden wat overschreeuwd door hordes gillende fans van andere ''clubs''.;)
Gelukkig heeft kwaliteit en verstand weer de overhand op DBB!:)
 
Mijn oats recept met syrup, pindakaas en chocolade en vanille Raw Iron Sports Whey. Top de poeder bovenop de oats voor een enorme smaakexplosie!

image.jpg
 
Mijn oats recept met syrup, pindakaas en chocolade en vanille Raw Iron Sports Whey. Top de poeder bovenop de oats voor een enorme smaakexplosie!

Geef dat recept ook maar eens door :D
 
Geef dat recept ook maar eens door :D

Recept zoals in dit topic geplaatst en dan chocolade en vanille poeder (niet te zuinig) als topping (voor een echte smaakbeleving ook poeder door de oats, wel toevoegen na bereiding zoals in recept aangegeven).
 
Recept zoals in dit topic geplaatst en dan chocolade en vanille poeder (niet te zuinig) als topping (voor een echte smaakbeleving ook poeder door de oats, wel toevoegen na bereiding zoals in recept aangegeven).

Gewoon mengen of moet het even de oven in? Hoeveelheden of gewoon wat op gevoel? :D
 
Gewoon mengen of moet het even de oven in? Hoeveelheden of gewoon wat op gevoel? :D

Bij het basisrecept meng ik de eiwitpoeder nadat de oats bereid zijn of als je ze zoals sommige in de koelkast zet pas achteraf mengen (in magnetron of koelkast gaat smaak verloren). En dan voor nog meer smaak de eiwitpoeder bovenop strooien (droog). Dan proef je bij elke hap de smaak perfect.

Ik zou zeggen, 15gr door het mengsel (na bereiden) en 15gr on top
 
Gewoon mengen of moet het even de oven in? Hoeveelheden of gewoon wat op gevoel? :D

Ik heb even bekeken voor je, als je normaal 1 scoop (30gram) door je oats doet doe dan:
-bij 1 smaak whey: 25 gram mengsel, 5 gram topping
-bij 2 snaken whey: 20 gram mengsel, 5 gram van iedere smaak topping

Om de de whey als 'zandlaag' als topping te gebruiken, weeg vooraf de whey af en verspreid het vervolgens met een zeefje

image.jpg
 
Ik heb even bekeken voor je, als je normaal 1 scoop (30gram) door je oats doet doe dan:
-bij 1 smaak whey: 25 gram mengsel, 5 gram topping
-bij 2 snaken whey: 20 gram mengsel, 5 gram van iedere smaak topping

Om de de whey als 'zandlaag' als topping te gebruiken, weeg vooraf de whey af en verspreid het vervolgens met een zeefje

Het ziet er super uit maar is dit niet heel poederig? Ik zie nergens een vloeistof in je recept? :D
 
Het ziet er super uit maar is dit niet heel poederig? Ik zie nergens een vloeistof in je recept? :D

In het basisrecept zit yoghurt en water/melk, de laatste foto is de topping zodat de inhoud de smaak van de whey krijgt maar ook iedere lepel die je schept een deel topping meekrijgt
 
In het basisrecept zit yoghurt en water/melk, de laatste foto is de topping zodat de inhoud de smaak van de whey krijgt maar ook iedere lepel die je schept een deel topping meekrijgt

Duidelijk! Ook maar eens proberen :D
 
Physique, het wordt nu toch echt tijd voor een Pannenkoeken kookboek!:D
 
Back
Naar boven