XXL Nutrition

Nieuws Ray Manzarek (mede oprichter The Doors) overleden

Bezoekers in dit topic

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
50.073
Waardering
2.589
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
Ray Manzarek, mede-oprichter van en toetsenist bij The Doors, is gisteren op 74-jarige leeftijd overleden in een kliniek in Rosenheim, Duitsland. Dat heeft zijn management gisteravond laat bekendgemaakt. Manzarek leed aan galgangkanker.



Manzarek richtte in 1965 met Jim Morrison The Doors op. Samen met drummer John Densmore en gitarist Robbie Krieger werden ze een van de meest succesvolle rockbands uit de jaren zestig. Manzarek is het bekendst van de nummers 'Break on through to the other side' en 'Light my fire', waarin hij het herkenbare toetsenwerk speelt.



Na de dood van Jim Morrison in 1971 probeerde Manzarek de band nog bij elkaar te houden als zanger van The Doors, tot ze in 1973 toch uit elkaar gingen. Ook daarna bleef de toetsenist actief in de muziekwereld en bracht hij verschillende soloalbums uit.
Op de website van de band zegt gitarist Robby Krieger van de band in een verklaring:
"I was deeply saddened to hear about the passing of my friend and bandmate Ray Manzarek today. I'm just glad to have been able to have played Doors songs with him for the last decade. Ray was a huge part of my life and I will always miss him."
Manzarek werd in 1939 geboren in Chicago en heeft een vrouw, Dorothy, een zoon en drie kleinkinderen.
'Light my fire', met de herkenbare orgelmelodie die Manzarek schreef:
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/05/21/ray-manzarek-74-medeoprichter-en-toetsenist-the-doors-overleden/

http://www.youtube.com/watch?v=e9TmQQQGddQ


Een muzikale grootheid. 1 van mijn favoriete bands en ondanks de relatief korte tijd aan de top een band met zeer grote invloed op de muziekwereld.
 
rip Ray. Hopelijk kan ie nog eens jammen met z'n ouwe makker hierboven.

voor diegenen die de film "the doors" nog niet gezien hebben. Torrentje downloaden m'n gedacht!
http://www.imdb.com/title/tt0101761/
 
Prima muziek was/is het.

rip.
 
Ik heb er nooit wat aan gevonden, dat eindeloze gepingel van The Doors.
Maar t was zeker een goeie toetsenist en schijnt een erg toffe kerel te zijn geweest.
En t was toch ook wel een baanbrekende band natuurlijk.

RIP
 
Jammerr :(

En wat krijgen we ervoor terug?

Justin B.

Cry evertim
 
Gepingel? :mad:

Mijn jeugd draaide om the Doors :heart:
Toetsenist was epic en zeker geen pingelaar.
 
Typisch weer zon band dat zwaar wordt overgewaardeerd door nostalgische midlifers die denken dat vroeger alles beter was.
 
in b4 hippies vs 'some minority' riot
 
Typisch weer zon band dat zwaar wordt overgewaardeerd door nostalgische midlifers die denken dat vroeger alles beter was.

Jij hebt duidelijk nog nooit op een regenachtige middag na school, met het leukste meisje van de wereld op bed gelegen terwijl je knetterstoned haar buik streelde en riders on the storm uit de speakers klonk.
Of met je skateboard door ondergrondse garages gesjeesd met whiskey bar in je oren.
Of je tiener-dips afgewend met people are strange in de veronderstelling dat je het allemaal veel beter wist dan de rest.
Of voor een avond stappen met een slechte witte wijn in je handen je make-up gedaan en touch me keihard meegezongen.


Nou, dan snap je het ook gewoon niet.


http://www.youtube.com/watch?v=K3CHi_9sxj0
 
Als Kraft het goed vindt, dan is het t ook. I stand corrected.
 
Typisch weer zon band dat zwaar wordt overgewaardeerd door nostalgische midlifers die denken dat vroeger alles beter was.


Dad rock aka EricRock :D
Maar the Doors behoort echt niet in dat groepje. Daarvoor zijn ze te donker qua sound en teksten en is er teveel "een hoek af" aan hun muziek.
 
Jij hebt duidelijk nog nooit op een regenachtige middag na school, met het leukste meisje van de wereld op bed gelegen terwijl je knetterstoned haar buik streelde en riders on the storm uit de speakers klonk.
precies, ik was forever alone.
Of met je skateboard door ondergrondse garages gesjeesd met whiskey bar in je oren.
ik deed dat met punkrock op mn mp3.
Of je tiener-dips afgewend met people are strange in de veronderstelling dat je het allemaal veel beter wist dan de rest.
tienerdips:roflol:
Of voor een avond stappen met een slechte witte wijn in je handen je make-up gedaan en touch me keihard meegezongen.
ik ben niet zeker, maar ik vermoed dat dit me een homo zou maken als ik het wel deed/had gedaan.


Nou, dan snap je het ook gewoon niet.
wat ik snap is dat jij the doors nu associeert met die 'goeie ouwe tijd' van vroeger en ze misschien daarom zo bijzonder vindt, kortom je bevestigde moraalridder zijn uitspraak net helemaal door dit te posten:roflol:
Als je als objectieve buitenstaander naar 'the doors' kijkt, zijn ze niet zo bijzonder. Sterker nog, ik ben het merendeel van hun muziek pas draaglijk beginnen vinden nadat ik het een paar keer geluisterd had terwijl ik geblowd had.
 
Ik was mijn hele puberteit stoned idioot!
 
  • Like
Waarderingen: mat
Back
Naar boven