rbn87
Advanced Bodybuilder
- Lid geworden
- 18 dec 2018
- Topics
- 9
- Lengte
- 1m75
- Massa
- 73kg
- Vetpercentage
- 11%
Stats
- Lid geworden
- 18 dec 2018
- Lengte
- 1m75
- Massa
- 73kg
- Vetpercentage
- 11%
- Geslacht
- Man
Beste lezers,
Omdat de quarantaine kilo's er zijn aangevlogen, wil ik graag gaan loggen zodat ik een steuntje in de rug heb qua motivatie. Ik zal met name mijn trainingen plaatsen en zo nu en dan een fysiek update.
Hieronder een korte schets qua situatie:
Huidige stats:
Leeftijd: 33 jaar
Lengte: 175 cm
Gewicht: 80 kilo
Doel:
Verlagen van vetpercentage zodat ik op een acceptabel vetpercentage (om en nabij 10 tot 12 procent) kom om een lean bulk te starten.
Pre Corona:
Voor de sluiting van de gym was ik bezig aan een cut die bijna ten einde liep. Ik zat een lange periode 500 kcal onder mijn onderhoud op 2000 kcal en had mijn doel bijna bereikt. Ik woog 71.5 kilo bij een vetpercentage van ongeveer 12%.
Ik wilde starten met een lean bulk zodra ik de 71 kilo zou aantikken.
Tijdens Corona:
De 71 kilo heb ik dus helaas niet meer aangetikt
Toen duidelijk werd dat de gym ging sluiten, heb ik een vintage Kettler bankje met een barbell, twee dumbells en een curlstang opgehaald bij mijn ouders. Daarnaast heb ik zo'n 100 kilogram aan schijven tot mijn beschikking. In het begin heb ik heel erg moeten zoeken hoe ik mijn huidige schema kon voortzetten. Helaas bleek dit best lastig en heb ik dus moeten improviseren. Omdat ik in het onderwijs werk en we vanuit thuis moesten werken, werd mijn dagelijkse structuur anders. Al snel verloor ik mijn vastigheden qua voeding en heb ik me een lange periode laten gaan wat betreft voeding. Met als resultaat: 8,8 kilo erbij in om en nabij 10 weken tijd. Uiteraard niet alleen spiermassa.
Plan van aanpak voeding:
De afgelopen weken was het meer een regel dan uitzondering dat ik 4000 kcal aantikte op een dag. De komende 4 weken ga ik starten met een schema waarbij ik eerst 2400 kcal ga eten. Ik eet minimaal 160 gram eiwit, rond de 70 gram vetten en de rest vul ik aan met koolhydraten. Ik heb een vrij vast schema qua producten en wissel vooral in fruit en groenten. In het weekend wijk ik af van mijn schema, maar houd ik me wel aan mijn macro's. Qua supplementen neem ik creatine.
Plan van aanpak training:
Ik ga 3 keer per week trainen met een full-body schema. Hieronder plaats ik het schema waar ik mee start. Het doel is om dit zo lang mogelijk vast te houden en eventueel te verhogen waar het mogelijk is. De afgelopen weken heb ik wel makkelijk gewicht of reps kunnen verhogen, met name omdat ik veel meer at dan voorheen. Nu ik rond mijn onderhoud ga eten, ben ik benieuwd of ik nog kan verhogen of dat het constant houden van deze gewichten eerder mijn doel gaat zijn.
Training:
Training 1:
Bench press: 5 x 5
Barbell row: 3 x 8
Squat: 3 x 8
Overhead press: 3 x 6
Training 2:
Barbell row: 5 x 5
Bench press: 3 x 8
Split squats: 3 x 8
Side raises: 3 x 12
Training 3:
Squat: 5 x 5
Romanian deadlift: 3 x 8
Split squat: 3 x 8
Push ups: 3 x zo veel mogelijk
Chin ups: 3 x zo veel mogelijk
Ik besef me dat bovenstaand schema wellicht niet optimaal is. Op- en aanmerkingen worden gewaardeerd! Gewichten ga ik per training uitschrijven in de aankomende posts. Het voornemen is zoveel mogelijk trainen op ma/wo/vr. Ik train in de tuin, dus wellicht moet ik wel eens verplaatsen als ik door het weer niet kan trainen (lees regen). Dan schuiven de dagen gewoon op.
Cheers
Omdat de quarantaine kilo's er zijn aangevlogen, wil ik graag gaan loggen zodat ik een steuntje in de rug heb qua motivatie. Ik zal met name mijn trainingen plaatsen en zo nu en dan een fysiek update.
Hieronder een korte schets qua situatie:
Huidige stats:
Leeftijd: 33 jaar
Lengte: 175 cm
Gewicht: 80 kilo
Doel:
Verlagen van vetpercentage zodat ik op een acceptabel vetpercentage (om en nabij 10 tot 12 procent) kom om een lean bulk te starten.
Pre Corona:
Voor de sluiting van de gym was ik bezig aan een cut die bijna ten einde liep. Ik zat een lange periode 500 kcal onder mijn onderhoud op 2000 kcal en had mijn doel bijna bereikt. Ik woog 71.5 kilo bij een vetpercentage van ongeveer 12%.
Ik wilde starten met een lean bulk zodra ik de 71 kilo zou aantikken.
Tijdens Corona:
De 71 kilo heb ik dus helaas niet meer aangetikt
Plan van aanpak voeding:
De afgelopen weken was het meer een regel dan uitzondering dat ik 4000 kcal aantikte op een dag. De komende 4 weken ga ik starten met een schema waarbij ik eerst 2400 kcal ga eten. Ik eet minimaal 160 gram eiwit, rond de 70 gram vetten en de rest vul ik aan met koolhydraten. Ik heb een vrij vast schema qua producten en wissel vooral in fruit en groenten. In het weekend wijk ik af van mijn schema, maar houd ik me wel aan mijn macro's. Qua supplementen neem ik creatine.
Plan van aanpak training:
Ik ga 3 keer per week trainen met een full-body schema. Hieronder plaats ik het schema waar ik mee start. Het doel is om dit zo lang mogelijk vast te houden en eventueel te verhogen waar het mogelijk is. De afgelopen weken heb ik wel makkelijk gewicht of reps kunnen verhogen, met name omdat ik veel meer at dan voorheen. Nu ik rond mijn onderhoud ga eten, ben ik benieuwd of ik nog kan verhogen of dat het constant houden van deze gewichten eerder mijn doel gaat zijn.
Training:
Training 1:
Bench press: 5 x 5
Barbell row: 3 x 8
Squat: 3 x 8
Overhead press: 3 x 6
Training 2:
Barbell row: 5 x 5
Bench press: 3 x 8
Split squats: 3 x 8
Side raises: 3 x 12
Training 3:
Squat: 5 x 5
Romanian deadlift: 3 x 8
Split squat: 3 x 8
Push ups: 3 x zo veel mogelijk
Chin ups: 3 x zo veel mogelijk
Ik besef me dat bovenstaand schema wellicht niet optimaal is. Op- en aanmerkingen worden gewaardeerd! Gewichten ga ik per training uitschrijven in de aankomende posts. Het voornemen is zoveel mogelijk trainen op ma/wo/vr. Ik train in de tuin, dus wellicht moet ik wel eens verplaatsen als ik door het weer niet kan trainen (lees regen). Dan schuiven de dagen gewoon op.
Cheers
Laatst bewerkt: