XXL Nutrition

RBN full body

  • Topic starter rbn87
  • Startdatum
  • Reacties 461
  • Weergaven 29K
  • Volgers 15

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Oke snel beter en hopelijk snel terug!
 
Blessure in de heup blijft aanhouden en wordt erger, ondanks totale rust. Zojuist een Cortisone injectie gekregen bij de huisarts. Hopelijk snel verbetering!
Zo, bijna weer 3 maanden verder inmiddels! Ik heb ondertussen de tweede Cortisone injectie gekregen in mijn heup, omdat de blessure aanhoudt. Volgens de arts een hardnekkige slijmbeursontsteking, maar als deze injectie niet helpt, moet ik naar de fysio.
Dankzij de spuit merk ik momenteel weinig van mijn heup, maar ik voel dat het er wel nog zit, dus het zal binnenkort weer gaan opspelen als de spuit is uitgewerkt. Dan richting de fysio.

Mijn gewicht was afgelopen maanden flink gestegen van 75 kilo naar 81 kilo. Vetpercentage ook flink gestegen. Inmiddels wel weer terug op 76 kilo. Ik heb wel nog een weg te gaan, maar in ieder geval weer een degelijk startpunt voor mijn doen.
Ik wil toch weer gaan trainen nu. Ik heb de beschikking over 2 setjes Kettle Bells, maar gewicht is vrij licht (set van 8 kilo en set van 2 kilo). Daarnaast nog een matje. Meer materiaal heb ik helaas niet, dus ik zal wat moeten aanvullen met push ups e.d.

Weet nog niet of ik ga loggen, misschien wel, omdat het toch een stok achter de deur is, ondanks dat de trainingen niet heel veel zullen voorstellen. :cool:
 
Oke hopelijk met jouw heup snel wat positieve vooruitzichten!
 
Oke hopelijk met jouw heup snel wat positieve vooruitzichten!
Thanks man! Er blijft gelukkig nog genoeg over om te doen, zodat ik in ieder geval weer een beetje kan gaan bewegen :D
 
Hello hello!

Vanaf vanmiddag kan ik de draad weer enigszins gaan oppakken. Afgelopen 3 weken met wat banden en kettlebells aan de slag geweest, maar vanaf vanmiddag ga ik bij een vriend thuis sporten die een degelijk bankje met squat stands heeft en tot 100 kg aan gewicht.
Erg blij mee! :D

De bedoeling is om 2 keer per weer thuis te sporten en een keer per week bij hem thuis te gaan sporten met gewichten. Zo kan ik weer langzaam gaan opbouwen naar een goed startpunt voor als de gym weer opent. Laatste weken weer terug naar 75 kg gemiddeld afgevallen. Vetpercentage is iets gedaald en ik voel me weer iets beter in mijn vel. Blessure in de heup moet ik wel voorzichtig mee blijven, aangezien die wel aanwezig blijft.

Ik kan dus weer starten met benchpress, BOR, squats en OHP. Ga vrij rustig en wat lager qua gewicht starten, zodat ik niet snel tegen nieuwe blessures aan ga lopen. Ook wil ik ervaren met welke oefening ik de heup vooral voel. Voelde het met name meer bij het buigen voor BOR dan bij squatten, dus even in de gaten houden. Overige oefeningen zal ik thuis doen, zodat ik me die ene keer per week kan focussen op de main oefeningen. Het plan:

Squat: 3 x 6
Bench press: 3 x 6
OPH:3 x 6
BOR: 3 x 6

Als er tijd overblijft, kan ik wellicht nog wat isolatie werk doen, maar is voor nu even geen pre. Ik wil wel weer gaan loggen wat ik heb gedaan, als stok achter de deur en om mijn progressie bij te houden. Ciao.
 
Hello :p
 
Terug van 1e training. Erg fijn om weer met een barbell te kunnen trainen! Epische training met een BP en BOR hoger dan mijn squat :D

Gewichten nog laag, maar goed, moet weer ergens beginnen. Squatten dus laag ingezet vanwege heup, maar deze voelde ik dus niet echt met squatbeweging. Bij het optillen van het gewicht van de grond voor BOR voelde ik hem wel even. Iemand een idee welke spier/aanhechting in de heup dit kan zijn?

Bench Press:
2 x 12 x 40 kg
1 x 8 x 60 kg
1 x 6 x 70 kg
2 x 5 x 70 kg

Squat:
2 x 6 x 40 kg
2 x 6 x 48 kg

BOR:
2 x 8 x 40 kg
2 x 8 x 44 kg

Seated OHP:
2 x 6 x 30 kg
1 x 6 x 34 kg

Biceps barbell curls:
3 x 10 x 14 kg

Tricep dips:
3 x 8 x BW

Push ups:
3 x 8 x BW


Gewicht deze ochtend:
75.1 kg

KCAL:
2000 gemiddeld per dag
 
Laatst bewerkt:
Rustig opbouwen en aanvoelen dus maar. Komt goed !
 
Vandaag 2e training met stang en gewichten (maandag wel nog thuis getraind met BW oefeningen en resistance bands).

Iets verhoogd op alle oefeningen. Met squatten totaal geen last gehad van heup, maar wederom na het optillen van de barbell voor BOR voelde ik het direct. Ik denk dat het bijvoorbeeld bij deadliften behoorlijk aanwezig zal zijn. Momenteel wel last ervan, maar verwacht niet dat het problematisch gaat zijn.

Gewicht blijft een beetje gelijk rond de 75 kg hangen. Ik zit op 2000 kcal en wil niet nog verder gaan zakken. Denk dat ik te laag ben gestart met de kcal deze cut. Ik zie wel voldoende verandering in de spiegel, dus ga ervan uit dat ik wel vet verlies. Het is ook nog redelijk goed vol te houden.

Squat:
4 x 6 x 50 kg

Bench Press:
4 x 5 x 70 kg

BOR:
4 x 6 x 50 kg

Seated OHP:
3 x 6 x 40 kg

Biceps barbell curls:
3 x 8 x 20 kg

Tricep dips:
3 x 8 x BW

Gewicht deze ochtend:
75.1 kg

KCAL:
2000 gemiddeld per dag
 
3e training vandaag. Hier en daar wat kunnen plussen, OHP verminderd en iets hoger in reps, omdat ik bench press iets had verhoogd. Vandaag en gisteren eindelijk na 3 weken weer eens gezakt qua gewicht. Stond al een tijd stil op 2000 kcal en wilde niet lager zakken in kcal. Bleef hangen op 75 kg, maar nu eindelijk al 2 dagen een drop naar 74.5 kg gemaakt. Ik blijf nog cutten totdat ik niet meer kan plussen op oefeningen. Dan ga ik een tijdje terug naar onderhoud.

Squat:
4 x 5 x 60 kg (+10 kg)

Bench Press:

1 x 8 x 40 kg
3 x 6 x 70 kg (+1 rep)
1 x 4 x 74 kg
1 x 1 x 80 kg (+ 10 kg)
1 x 8 x 60 kg

BOR:
4 x 6 x 50 kg

OHP:
3 x 8 x 30 kg (- 10 kg, + 2 reps per set) (staand i.p.v. zittend)

Biceps barbell curls:

3 x 10 x 20 kg (+ 2 reps per set)

Tricep dips:

3 x 8 x BW

Gewicht deze ochtend:
74.5 kg (-0.6 kg ten opzichte van vorige week)

KCAL:

2000 kcal gemiddeld per dag
 
En misschien de belangrijkste vraag, hoe was je heup? nog last met BORs ?
 
En misschien de belangrijkste vraag, hoe was je heup? nog last met BORs ?
Vandaag nergens last van! Er zit in ieder geval al meer tijd tussen spuit en verergering van klachten. Dus hoop stiekem dat het langzaam wegzakt. Gisteren wel tijdens wandeling, schoot het in de voorkant, aanhechting buik. Lijkt ook in verbinding te staan met de heup, want het trekt soms naar de voorzijde. Maar na korte pauze ging het weer.

So far so good 🤠
 
Vandaag nergens last van! Er zit in ieder geval al meer tijd tussen spuit en verergering van klachten. Dus hoop stiekem dat het langzaam wegzakt. Gisteren wel tijdens wandeling, schoot het in de voorkant, aanhechting buik. Lijkt ook in verbinding te staan met de heup, want het trekt soms naar de voorzijde. Maar na korte pauze ging het weer.

So far so good 🤠

Doe je btw soort van heupmobiliteitsoefeningen of iets dergelijk?
Nu wel goed dat alles goed gaat (y)
 
Doe je btw soort van heupmobiliteitsoefeningen of iets dergelijk?
Nu wel goed dat alles goed gaat (y)
Nee geen oefeningen. Heb wel een verwijzing voor de fysio liggen, indien nodig. Dit zou het geval zijn als klachten weer zouden optreden in rust binnen 3 maanden na injectie. Vooralsnog wacht ik het even af. Denk dat ik in ieder geval rustig moet blijven opbouwen. Ben nu 1 keer per week met een barbell aan het trainen en 1 keer wat meer gericht op bodyweight. Dat gaat tot nu toe goed. Daarnaast laatste week wat meer aan het wandelen om wat meer beweging te krijgen.
 
Gisteren en eergisteren even geen limiet aan voeding gesteld, dus flink meer kcal gegeten dan gebruikelijk. We hadden logees en had geen zin om te tracken die dagen. Waarschijnlijk bij het ontbijt al meer kcal gegeten dan ik normaal op een halve dag at. Vandaag weer back on track. Training ging wel prima, alles kunnen plussen en geen last van blessure. Afgelopen week ook niets van gemerkt, heel af en toe een kleine pijnscheut als ik een verkeerde beweging maak, maar niet met dagelijkse bezigheden of in rust.

Nog niet terug op oude niveau, maar gelukkig wel progressie :)

Squat:
4 x 5 x 68 kg (+8 kg)

Bench Press:

1 x 8 x 40 kg
2 x 6 x 64 kg (10 kg verrekend, dacht dat ik al op onderstaand gewicht zat)
2 x 6 x 74 kg (+4 kg, +2 sets)
1 x 2 x 80 kg (+1 set)
1 x 8 x 60 kg
1 x 15 x 40 kg

BOR:
3 x 6 x 60 kg (+10 kg, -1 set)

OHP:

3 x 6 x 40 kg (+10 kg, -2 reps)

Biceps barbell curls:

3 x 8 x 24 kg (+4 kg, -2 reps)

Tricep dips:

3 x 8 x BW

Gewicht deze ochtend:
76.1 kg

KCAL:
2000 kcal gemiddeld per dag
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven