Fitness Seller

RBN full body (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Gisteren getraind. Had niet echt veel energie. Gisteren ook behoorlijk buiten mijn kcal gegaan (3200 ipv 2000). Wel maar 100 gram zwaarder dan de dag ervoor ??? Is nu de 3e dag (binnen 10 dagen) dat ik veel meer eet dan de planning. Denk daarom ook dat 2000 kcal te weinig is sinds ik weer met gewichten ben gaan trainen. Als ik zie hoeveel moeite me 80 kg bench press kost, denk ik dat ik mijn kcal beter iets kan opschroeven. Ga daarom ook naar 2350 kcal de komende periode.

Wel weer deze week last van blessure gehad, 2 dagen na training. Wel maar 1 dag en daarna weer minder. Maar die ene dag wel flink last gehad. Ga komende week eens opzoek naar een goede fysio in de buurt.

Squat:
3 x 5 x 70 kg (+2 kg, -1 set)

Bench Press:

1 x 8 x 60 kg
4 x 6 x 70 kg
1 x 3 x 80 kg (+1 rep)
1 x 15 x 40 kg

BOR:
4 x 6 x 60 kg (+1 set)

OHP (seated):

2 x 6 x 40 kg
1 x 8 x 30 kg (-10 kg)

Biceps barbell curls:

3 x 8 x 24 kg

Gewicht deze ochtend:
75.3 kg

KCAL:
2350 kcal per dag (+350 ten opzichte van vorige weken)
 
Besloten om vanaf volgende week weer met Stronglifts 5x5 te starten. In 2018 ook een tijd gedaan en vond dit een fijn programma. Morgen en overmorgen reserveringen bij de gym. Dan ga ik mijn startpunt bepalen qua gewicht. Besloten om iets lichter te starten en wat meer assistance toe te voegen in de eerste weken. Om weer te wennen aan consequent trainen, vorm te oefenen en blessures te voorkomen.

Vanaf volgende week standaard trainen van 06.00 uur tot 07.00 uur op maandag/woensdag/vrijdag. Voeding zit ik nu op 2350 kcal per dag. Ik blijft daarbij steady op 75 kilo, dus dit zal momenteel mijn onderhoud zijn. Verwacht dat mijn onderhoud iets omhoog zal gaan komende weken doordat ik weer consequent kan trainen, dus ik verander nog even niets qua kcal.
 
Licht starten ben ik helemaal een voorstander van. Merk dat dit wel een verademing voor je lijf is. Bij ohp laatste cyclus ook een paar weken echt laag begonnen en dat is gewoon top. Succes man! Nog steeds in.
 
Licht starten ben ik helemaal een voorstander van. Merk dat dit wel een verademing voor je lijf is. Bij ohp laatste cyclus ook een paar weken echt laag begonnen en dat is gewoon top. Succes man! Nog steeds in.
Thanks! Motivatie momenteel ook hoog, omdat ik het altijd een leuk schema vond! Heb daarnaast ook 2 fysio praktijken gemaild om te kijken voor begeleiding met mijn heup/rug, zodat ik niet ga stagneren wegens deze blessure.
Zat bij vorige keer SL 5x5 met squatten rond de 110 en deadlift op 135. Als ik er nu aan denk, weet ik 100% zeker dat ik problemen krijg in mijn onderrug met deze gewichten, dus wellicht beter om preventief te checken.
 
Thanks! Motivatie momenteel ook hoog, omdat ik het altijd een leuk schema vond! Heb daarnaast ook 2 fysio praktijken gemaild om te kijken voor begeleiding met mijn heup/rug, zodat ik niet ga stagneren wegens deze blessure.
Zat bij vorige keer SL 5x5 met squatten rond de 110 en deadlift op 135. Als ik er nu aan denk, weet ik 100% zeker dat ik problemen krijg in mijn onderrug met deze gewichten, dus wellicht beter om preventief te checken.
Dan sowieso laag beginnen en niet overmoedig worden natuurlijk.
 
niet overmoedig worden natuurlijk.
Haha ja vooral dit. Op de compounds wil ik dit het liefst voorkomen. Anders ben ik zo weer terug bij af.
 
Haha ja vooral dit. Op de compounds wil ik dit het liefst voorkomen. Anders ben ik zo weer terug bij af.
Ken het goed genoeg hoor. Moet nu ook even schouders en borst wat minderen en even herstellen van ik vermoed een scheurtje..
 
Training:

Startpunt bepaald en gekeken wat mogelijk is in een uur tijd. Als ik 3 oefeningen 5x5 wil volgen, ben ik met de warming up en rust tussen sets toch wel zo'n 50 minuten tot een uur bezig. Vandaag dus 3x5 aangehouden, omdat ik ook nog enkele andere oefeningen wilde doen.
Fijn om weer terug naar de gym te kunnen. Flink wat kracht verloren deze lockdown, maar vanaf nu weer opbouwen. Twijfel een beetje of ik volledig 5x5 ga aanhouden, of dat ik start met 3x5 en wat extra oefeningen en dan over een week of 4 naar 5x5 ga. Wat zouden jullie doen? Training van vandaag:

Squat:
Warming up
3 x 5 x 60

Bench press:
Warming up
3 x 5 x 60

Bent over Row:
Warming up
3 x 5 x 40

OHP:
3 x 5 x 40

Leg extension:
3 x 6 x 50

Pull ups superset i.c.m. chest dips
3 x 5 x BW

Gewicht vanochtend:
74.9 kg

Kcal:
2350 kcal
 
Laatst bewerkt:
Ik zou om de 2 weken omhoog gaan. Totdat je daadwerkelijk aan die 5x5 zit.
 
Ja het is altijd aanvoelen denk ik. Maar liever te weinig als teveel. Je lichaam pikt alles op dit niveau heel snel op. Al doe je nu 2 sets. Ik zie daar geen problemen in. Des te meer ruimte om te bouwen. Zeker met ik geloof je heup?
 
Ik zou om de 2 weken omhoog gaan. Totdat je daadwerkelijk aan die 5x5 zit.
Ook een goeie idd! Komende 2 weken op 3 sets, twee weken erna naar 4 sets en twee weken daarna naar 5x5 bedoel je dan, neem ik aan?

Ja het is altijd aanvoelen denk ik. Maar liever te weinig als teveel. Je lichaam pikt alles op dit niveau heel snel op. Al doe je nu 2 sets. Ik zie daar geen problemen in. Des te meer ruimte om te bouwen. Zeker met ik geloof je heup?
Klopt ja, vooral met de heup wel van belang. Komende dinsdag een afspraak bij de fysio gemaakt. Tijdens de oefeningen zelf vanochtend geen last, maar bijvoorbeeld wel bij het liggen en omhoog komen voor de bench press. Daar voelde ik het wel weer heel duidelijk. Blijft een aparte blessure haha
 
Dat bedoel ik inderdaad. Gewoon rustig aan opbouwen.
Thanks voor het meedenken! Vind dat wel een fijne manier qua opbouw inderdaad. Ga dit zo aanhouden :thumbup:
 
Thanks voor het meedenken! Vind dat wel een fijne manier qua opbouw inderdaad. Ga dit zo aanhouden :thumbup:

Als het zwaar valt kun je nog altijd terugschakelen. Ook i.v.m. blessures en zo.
 
Als het zwaar valt kun je nog altijd terugschakelen. Ook i.v.m. blessures en zo.
Ja precies! Heb de app van Stronglifts weer geïnstalleerd ook. Werkt ook erg fijn!
 
Je kan inderdaad 5x5 aanhouden omdat je net weer begint en qua gewicht niet al te hoog zit. Naarmate je hoger in gewicht gaat is 3x5 een beter idee (bijvoorbeeld rond de 80-90kg squat).

Maar ik weet niet wat je doelen precies zijn, maar als jij blessuregevoelig bent, kun je ervoor kiezen om hoger in reps/sets en lager in gewicht te trainen.

Stronglifts, Madcow, starting strength zijn leuke programs, maar eenmaal aan je plateau gekomen is het elke x tegen op kijken door de hoge volumes. Trainen moet leuk zijn, maar consistent zijn is net zo belangrijk. Als je stronglifts echt leuk vindt, moet je dat blijven doen en lekker gains maken :)
 
Je kan inderdaad 5x5 aanhouden omdat je net weer begint en qua gewicht niet al te hoog zit. Naarmate je hoger in gewicht gaat is 3x5 een beter idee (bijvoorbeeld rond de 80-90kg squat).

Maar ik weet niet wat je doelen precies zijn, maar als jij blessuregevoelig bent, kun je ervoor kiezen om hoger in reps/sets en lager in gewicht te trainen.

Stronglifts, Madcow, starting strength zijn leuke programs, maar eenmaal aan je plateau gekomen is het elke x tegen op kijken door de hoge volumes. Trainen moet leuk zijn, maar consistent zijn is net zo belangrijk. Als je stronglifts echt leuk vindt, moet je dat blijven doen en lekker gains maken :)
Thanks voor je reactie! Ik vind het een tof programma, altijd met plezier gedaan. Ben in 2019 geëindigd op 110 kg squat, 135 kg deadlift. In 2020 voor het eerst 100 kg bench press gehaald (wel maar 2 reps). Doel is eigenlijk wel weer om bij deze stats te komen.

Door blessures en het constant cutten eigenlijk niet meer verder opgepakt. Ik denk dat ik dus weer genoeg kan groeien komende periode. Dat laatste ben ik wel met je eens inderdaad. Na verloop van tijd merkte ik dat ik aan iets meer afwisseling toe was. `

Maar heb daarna eigenlijk nooit meer structureel een programma gevolgd. Altijd op gevoel zelf wat gefabriceerd. Daarom leek me de structuur nu wel weer fijn nu de gyms weer openen :)
 
Training 1:

Vandaag gestart met de 1e maandag van het programma. Echter wel nog 3x5, maar het gewicht ga ik wel verhogen zoals wordt aangegeven in het programma. Kan zijn dat ik dan, zodra ik overschakel naar 5x5 binnen 14 dagen, weer even een stapje terug ga doen in gewicht om weer verder op te bouwen.

Verder besloten om de extra oefeningen aan te houden zoals het programma voorschrijft. Chest dips bij 'training A' en chin ups bij 'training B'. Meer oefeningen ga ik niet toevoegen, anders red ik het ook niet qua tijd. Ik zag dat het programma voorschrijft om na een langere break van sporten te beginnen met de helft aan gewicht van je 5 reps max van een oefening. Dan ben ik iets te hoog begonnen en had ik eigenlijk iets lager moeten starten. Ik laat de gewichten echter wel zo staan nu, ook omdat ik nu met 3x5 begonnen ben i.p.v. 5x5.

Squat:
Warming up
3 x 5 x 60

Bench press:
Warming up
3 x 5 x 60

Bent over Row:
Warming up
3 x 5 x 40

Chest dips:
3 x 8 x BW

Gewicht vanochtend:
75.0 kg

Kcal:
2350 kcal per dag
 
mooie veilige insteek man. Is ook weer een stuk mentaal. Als nu alles goed gaat door nu je tijd te nemen, voed dat je motivatie wel.
Herinner me de set backs vroeger met mijn patella pezen en te snel opbouwen. Constante demotivatie tot ik uiteindelijk na medische hulp rustig ben begonnen met een legpress en dit zo lang mogelijk heb volgehouden en voldoende stevigheid/gewenning/gerekte pezen had om terug te squatten.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven