Fitness Seller

RDL of DL?

Bezoekers in dit topic

Samson88

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
5 dec 2007
Berichten
186
Waardering
0
Sinds een tijdje kreeg ik als tip om te beginnen met deadliften om mijn onderrug bij de rest te laten bijtrekken. Welke raden jullie mij aan de normale of de roemeense dl. De techniek doe ik volgens de sportinstructeur goed(rdl). Na de oefening lijkt t alsof mn hele onderrug strak getrokken is en heb ik een zeurend gevoel in mn onderrug (niet op de wervel zelf). weet niet of dit erbij hoort.

M'n max tot nu toe was 6x110 en ik doe hem nu sinds 2 maanden 1 a 2 keer in de week.

Alvast bedankt.
 
Als het om je onderrug gaat, de gewone DL

RDL is heupflexoren (glute/ham) en belast de de erector isometrisch in een heel beperkte deel van de mogelijke bewegingsuitslag van deze spier.
 
Aha oke en dat gevoel in m'n rug is dat gewoon gewenning??
 
Waarschijnlijk. Zo lang je geen steken of iets voelt dan zou ik me er niet zo druk om maken. Zelf even aanzien dus. Verder zou ik beide varianten doen. Persoonlijk vind ik RDL lekker om met wat hogere reps te doen en de gewone DL meestal 1-5 reps.
 
Ben sowieso van plan om bij dl minder reps te doen. Begon altijd met 15 12 10 8. Maar dan voer ik dit terug naar 4x6. kijken hoe dit gaat.

als ik 2 x in de week wil deadliften waar kan ik hem dan nog t beste bij zetten?

dag 1 borst Triceps
dag 2 benen schouders
dag 3 rust
dag 4 rug biceps (deadlift)
dag 5 cardio buik
dag 6 dag 1/ dag 2/ dag 4 ( nu doe ik meestal benen schouders omdat ik deze achter vind liggen)
dag 7 rust

alvast bedankt voor de reactie
 
Laatst bewerkt:
Ben sowieso van plan om bij dl minder reps te doen. Begon altijd met 15 12 10 8. Maar dan voer ik dit terug naar 4x6. kijken hoe dit gaat.

als ik 2 x in de week wil deadliften waar kan ik hem dan nog t beste bij zetten?

dag 1 borst Triceps
dag 2 benen schouders
dag 3 rust
dag 4 rug biceps (deadlift)
dag 5 cardio buik
dag 6 dag 1/ dag 2/ dag 4 ( nu doe ik meestal benen schouders omdat ik deze achter vind liggen)
dag 7 rust

alvast bedankt voor de reactie

Kan iemand deze vraag dan nog beantwoorden? :)
 
2x in de week deadliften is vrij veel. Als je telkens zwaar gaat. dus tot je 1-3 RM zal je dit niet lang kunnen volhouden. Misschien is het beter dat je de ene keer een RDL doet en de andere keer een gewone DL
 
1 keer per week deadlift zou voldoende moeten zijn.
 
Back
Naar boven