AndroidHealthClinic

RDL's de dag na conventional deadlifts? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Foxyice

Cool Novice
Lid geworden
6 aug 2019
Berichten
220
Waardering
139
Lengte
1m87
Massa
90kg
Vetpercentage
15%
Hey allen,

Ik doe tegenwoordig een bodypart split, maar ik ga a.s. vrijdag op vakantie.
Ik heb gisteren rug/schouders gedaan en die workout ben ik begonnen met deadlifts.
Vanavond moet ik dus benen doen i.p.v. vrijdag en ik wil eigenlijk Romanian deadlifts doen voor de hamstrings.
Is dit verstandig?

Gaat er vanavond zo uitzien:
Squat - RDL - Lunges - leg press - Standing/seated calves.
 
Squats en RDL’s zou ik niet echt aanraden de dag na deadlifts.
 
Squats en RDL’s zou ik niet echt aanraden de dag na deadlifts.
Ben het van stronglifts nog gewend om elke dag te squatten, en doe maar ong 60% van 1RP vanavond; ga voor volume.

Alleen de RDL's wist ik niet zeker, ook hier was ik van plan rustig te doen met intensiteit maar hoger volume.
 
Kan prima. RDL is voor mij meer een accessoire oefening.

Zou lunges eruit gooien en leg curl erin om mee te pompen. Wel na de sq/rdl/lp.
Thanks man, ga ik doen
 
Ik ben sowieso geen fan van lunges, het is een complexe motorische vaardigheid en vanuit kt of bb perspectief is het niet logisch om lunges hoog te belasten. Er zijn toepassingen zoals revalidatie of sportspecifieke training waarin ze een plaats hebben, maar dan worden ze meestal gedaan zonder of een zeer beperkte externe load. In vergelijking met squat genereren lunges hoge "shearing forces" in de knie en de hamstrings worden slechts matig geactiveerd. Er blijkt ook een hoge mate van variantie te zitten in de uitvoering; het lukt domweg niet iedere trainee om de horizontale krachten efficiënt om te zetten in verticale (vandaar verhoogde shear en beperkte hamstringactivatie). Dus ik doe ze niet. Nou ben ik ook een simpele boerenlul en geef de voorkeur aan eenvoud in mijn trainingen. Als ik dan nog energie over zou hebben voor lunges, stop ik die liever in nog meer squats.
 
Ben het van stronglifts nog gewend om elke dag te squatten
Heerlijk. Kan ook iedereen aanraden dit een poosje te doen. Geef zelf de voorkeur aan afwisseling, de ene dag back daarna front enzovoorts. Of in het geval van twee keer per dag, ochtend back en avond front enzovoorts. Eenmaal in die groove, is het verslavend. Wat ik met name geleerd heb is dat veel mentaal is en dat wat je voelt dikwijls van voorbijgaande aard is. Je kunt beginnen met sq en overal pijn voelen, na 2-3 setjes is het compleet verdwenen en na een maand elke dag sq voel je niets meer.
 
Heerlijk. Kan ook iedereen aanraden dit een poosje te doen. Geef zelf de voorkeur aan afwisseling, de ene dag back daarna front enzovoorts. Of in het geval van twee keer per dag, ochtend back en avond front enzovoorts. Eenmaal in die groove, is het verslavend. Wat ik met name geleerd heb is dat veel mentaal is en dat wat je voelt dikwijls van voorbijgaande aard is. Je kunt beginnen met sq en overal pijn voelen, na 2-3 setjes is het compleet verdwenen en na een maand elke dag sq voel je niets meer.
Ik voelde geen pijntjes meer naarmate ik langer SL deed indd.
Terwijl ik wel steeds meer gewicht begon te squatten.
Nu voor variatie ga ik even bodypart splits doen met meer volume en na een poos ga ik beginnen aan madcow wss.
 
ik zou dan eerder dit doen:
Squat - leg curl - Lunges - leg press - Standing/seated calves.

maarja :p thats me
 
ik zou dan eerder dit doen:
Squat - leg curl - Lunges - leg press - Standing/seated calves.

maarja :p thats me
Leg curls voor de leg press? Lijkt me niet heel handig.
Ik ben net terug en kan zeggen roethof gelijk had.
RDL's vielen goed mee, lunges heb ik weggelaten en leg curl in de plaats ervoor.
Was a good one
 
Back
Naar boven