AndroidHealthClinic

Re: Gristenen geven nieuwe uiting aan extreme stupiditeit

Bezoekers in dit topic

Enjee

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
17 apr 2007
Berichten
5.262
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
93kg
Vetpercentage
22%
In 2009 is het heugelijke feit dat Darwin diens 'Origin of species, by means of natural selection' uitbracht, aan z'n 150e verjaardag toe.
(daarnaast was hetzelfde jaar minstens zo belangrijk voor de verpleegkunde, ook door verschijning van een boek, maar dat terzijde).
2009 wordt dus Darwinjaar en ik kijk al tijden likkebaardend uit naar bijvoorbeeld de VPRO docu die (mede door Midas Dekkers!) wordt gemaakt over Darwin.

Er zijn echter gehersenspoelde malloten die deze sentimenten allerminst delen. Zo is er een door christelijke instanties breedgedragen initiatief om zo'n 6 miljoen folders huis aan huis te gaan verspreiden in het Darwinjaar 2009. De titel van de folder: Evolutie of Schepping; wat geloof jij. Klik hier om de folder te bekijken. (op eigen risico, schrijver dezes stelt zich niet aansprakelijk voor eventueel opgelopen hersenschade) De drijvende krachten achter de folder zijn te leren kennen via bijv. deze site, die beheerd wordt door Jan Rein de Wit. Echt een gevalletje waarbij je niet weet of je moet janken of lachen.

Met de folder komt Nederland naar mijn idee in een nieuw vaarwater: actieve tegenwerking in het publieke domein van de evolutietheorie op basis van DIMWIT* ideeën. Amerikaanse toestanden die ik persoonlijk absoluut niet kan waarderen! Nederland heeft echter een probleem op het gebied van tegenwerking op deze vlakken (imo): een niet aanwezige organisatie van atheïstische/agnostische/wetenschapellijk ingesteld burgers/bestuursleden. We vissen achter het net. Wat dat aangaat is dit de aanzet tot een situatie die in eerste instantie erger is dan de Amerikaanse situatie op bepaalde aspecten.

Vanzelfsprekend is de folder een aaneenschakeling van fouten, leugens en verdraaiingen met een bijzonder in het oogspringende doelgroep: kinderen. (niet verwonderlijk natuurlijk) Voor de onderwezen lezer is het een testament van stupiditeit, voor de domgehouden of slecht onderwezen personen een bron van gevaar. Dat er geen vals getuigenis mag worden gegeven blijkt keer op keer een onhaalbare horde voor de creationistische beweging.

Voor meer stupiditeit: http://www.refdag.nl/artikel/1371742/Ongetwijfeld+komt+er+ook+veel+tegenstand.html

met dank aan [Link niet meer beschikbaar]
*DIMWIT: Diepgaande Infectie Met Walgelijk Irritante Theoriën



[Link niet meer beschikbaar]


[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De brievenbus stickers zijn vanaf 12 december 2008 leverbaar. Bestellen is vanaf heden mogelijk. Zodra de stickers beschikbaar zijn sturen wij ze toe. Zie voor prijzen en bestelmogelijkheden de pagina Bestel stickers.


Waarom?

Is de vrouw gemaakt uit de rib van een man? Is de aarde 6000 jaar geleden gemaakt en dat in maar zes dagen? Zaten er dinosaurussen op de ark van Noach?

“Natuurlijk niet!” zult u misschien denken.

Wij zijn bezorgd omdat een groep conservatieve christenen hun verklaring voor de ontwikkeling van het leven, het zogenaamde creationisme, wil verspreiden in Nederland. Dit willen zij doen door rond 12 februari 2009 huis-aan-huis folders te verspreiden.

Vandaar dat wij het initiatief genomen hebben tot “NEE creationisme JA Darwin”.

Ons doel is om zoveel mogelijk brievenbusstickers met deze tekst te verspreiden als statement tegen de misleidende boodschap van het creationisme.

Op 12 februari 2009 is het precies tweehonderd jaar geleden dat Charles Darwin geboren is. In 1859 publiceerde Darwin ‘On the origin of species’ en kwam hiermee symbool te staan voor de evolutieleer. Zijn theorie is naderhand verbeterd en aangevuld door meerdere wetenschappers. De evolutietheorie gaf voor het eerst in de geschiedenis een plausibel antwoord op de vraag waar de mens vandaan komt. Conservatieve christenen accepteren de evolutieleer nog altijd niet. Zij gaan uit van het creationisme.

Creationisme betekent dat dinosaurussen 6000 jaar geleden over de aarde liepen en niet, zoals wetenschappers ons vertellen, miljoenen jaren geleden. Daarnaast is volgens deze christenen de vrouw uit de man ontstaan en heeft hun god de aarde 6000 jaar geleden gemaakt en dat in maar zes dagen.

Het aan mensen presenteren van feitelijk onjuiste informatie als “ook” een realistische visie op het leven op aarde is bedrieglijk en in onze ogen misleidend. Wij zijn niet tegen de vrijheid van meningsuiting, noch vinden we dat de creationisten hun mening niet mogen verkondigen. Het moet echter helder en duidelijk worden gemaakt dat het verhaal dat zij willen presenteren simpelweg niet waar is.
 
Wij hebben zo'n geen huis aan huis bladen shit sticker

maar toch doen ze het erin!
 
[Link niet meer beschikbaar]


[Link niet meer beschikbaar]

De brievenbus stickers zijn vanaf 12 december 2008 leverbaar. Bestellen is vanaf heden mogelijk. Zodra de stickers beschikbaar zijn sturen wij ze toe. Zie voor prijzen en bestelmogelijkheden de pagina Bestel stickers.


Waarom?

Is de vrouw gemaakt uit de rib van een man? Is de aarde 6000 jaar geleden gemaakt en dat in maar zes dagen? Zaten er dinosaurussen op de ark van Noach?

“Natuurlijk niet!” zult u misschien denken.

Wij zijn bezorgd omdat een groep conservatieve christenen hun verklaring voor de ontwikkeling van het leven, het zogenaamde creationisme, wil verspreiden in Nederland. Dit willen zij doen door rond 12 februari 2009 huis-aan-huis folders te verspreiden.

Vandaar dat wij het initiatief genomen hebben tot “NEE creationisme JA Darwin”.

Ons doel is om zoveel mogelijk brievenbusstickers met deze tekst te verspreiden als statement tegen de misleidende boodschap van het creationisme.

Op 12 februari 2009 is het precies tweehonderd jaar geleden dat Charles Darwin geboren is. In 1859 publiceerde Darwin ‘On the origin of species’ en kwam hiermee symbool te staan voor de evolutieleer. Zijn theorie is naderhand verbeterd en aangevuld door meerdere wetenschappers. De evolutietheorie gaf voor het eerst in de geschiedenis een plausibel antwoord op de vraag waar de mens vandaan komt. Conservatieve christenen accepteren de evolutieleer nog altijd niet. Zij gaan uit van het creationisme.

Creationisme betekent dat dinosaurussen 6000 jaar geleden over de aarde liepen en niet, zoals wetenschappers ons vertellen, miljoenen jaren geleden. Daarnaast is volgens deze christenen de vrouw uit de man ontstaan en heeft hun god de aarde 6000 jaar geleden gemaakt en dat in maar zes dagen.

Het aan mensen presenteren van feitelijk onjuiste informatie als “ook” een realistische visie op het leven op aarde is bedrieglijk en in onze ogen misleidend. Wij zijn niet tegen de vrijheid van meningsuiting, noch vinden we dat de creationisten hun mening niet mogen verkondigen. Het moet echter helder en duidelijk worden gemaakt dat het verhaal dat zij willen presenteren simpelweg niet waar is.

Haha, bedankt voor het posten man, wilde het zelf al doen, maar dit scheelt me weer sleuren en pleuren. Ik verwacht de stickers ieder moment op de deurmat :D
 
Haha, bedankt voor het posten man, wilde het zelf al doen, maar dit scheelt me weer sleuren en pleuren. Ik verwacht de stickers ieder moment op de deurmat :D

nice :D @blaq, het gaat meer om het idee ;) wat heel goed is!
 
wat een onzin, laat die mensen toch.
 
hehehe die folder is het voorbeeld van een sterk en sluitend onderzoek...jezus..
 
Haha, bedankt voor het posten man, wilde het zelf al doen, maar dit scheelt me weer sleuren en pleuren. Ik verwacht de stickers ieder moment op de deurmat :D
heb je ze al binnen?

zoja, voldoen ze ook om Jehova's Getuigen te weren, of heb je daar weer aparte stickers voor nodig?
:p
 
heb je ze al binnen?

zoja, voldoen ze ook om Jehova's Getuigen te weren, of heb je daar weer aparte stickers voor nodig?
:p

Nee ik heb ze nog niet binnen... Jehova's getuigen heb ik hier nog nooit aan de deur gehad eigenlijk (woon er nu dik een jaar). Lijkt me wel eens leuk overigens :D
 
Nee ik heb ze nog niet binnen... Jehova's getuigen heb ik hier nog nooit aan de deur gehad eigenlijk (woon er nu dik een jaar). Lijkt me wel eens leuk overigens :D

Voor even, dan begint de moeite om ze terug buiten te krijgen zonder iets te moeten kopen :roflol:
 
Nee ik heb ze nog niet binnen... Jehova's getuigen heb ik hier nog nooit aan de deur gehad eigenlijk (woon er nu dik een jaar). Lijkt me wel eens leuk overigens :D

pas maar op met je wensen!

edit: eigenlijk is het maar goed ook, je zou die mensen alleen maar aan het huilen maken met je antwoorden.
:roflol:
 
Die paupers die darwin hier promoten zijn nog erger dan de christenen.
 
Die paupers die darwin hier promoten zijn nog erger dan de christenen.

over het algemeen zijn dat mensen die wel gestudeerd hebben, maar wat bedoel je met 'erger'?
 
over het algemeen zijn dat mensen die wel gestudeerd hebben, maar wat bedoel je met 'erger'?

so...?

ze zijn bezorgd om de christenen die hun manier van denken willen verspreiden..wat doen ze dan...hun eigen manier van denken proberen op te dringen als een ware battle :rolleyes:
 
so...?

ze zijn bezorgd om de christenen die hun manier van denken willen verspreiden..wat doen ze dan...hun eigen manier van denken proberen op te dringen als een ware battle :rolleyes:

Darwinsiten brengen feiten naar boven. Je weet wel, wetenschap enzo. :rolleyes:
 
Welke feiten doel je op dan? het feit dat Darwin op 12 februari 2009, 200 jaar geleden geboren is?
 
so...?

ze zijn bezorgd om de christenen die hun manier van denken willen verspreiden..wat doen ze dan...hun eigen manier van denken proberen op te dringen als een ware battle :rolleyes:

wel eens gehoord van de 'wedge strategy'?

Die kliek staat niet bepaald bekend om hun zinnige ingevingen. Daarbij gaat het niet om een 'battle'. Die strijd is een kleine 150 jaar geleden al beslecht.

Ook is het niet puur een 'eigen' manier van denken die ik probeer 'op te dringen'; het is een wetenschappelijk idee. In die zin is er eveneens geen sprake van een battle; creationisten hebben nooit een wetenschappelijk idee weten op te hoesten, laat staan er een te testen. Ze proberen echter wel de indruk te wekken dat de evolutietheorie en het scheppingsverhaal qua bewijslast aan elkaar gelijk staan én dat het scheppingsverhaal die 'battle' wint. En ze beweren dat ons schoolsysteem op dergelijke fundamentele punten falikant fout zit. Lijkt me nogal een claim.

Het is dus te zeggen dat ze er een manier van 'liegen' op na houden, die ze willen verspreiden. Wat zou men er van vinden als er folders verspreid zouden worden, gericht op kinderen, die de islamitische beschrijving van de ontwikkeling van het embryo onderwijzen? Dat de schoolboeken van het voortgezet onderwijs berusten op een onjuiste uitleg op dat punt, omdat deze niet spreken van stadia als mugdah en alaqah?
 
Back
Naar boven