Fitness Seller

Reaching for the Next Level!

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.

TheNose

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
3 mrt 2005
Berichten
7.307
Waardering
9
1,5 cycle Madcow 5x5 was een leuke manier om met krachttraining te beginnen. Ik heb flinke gains gemaakt waar ik best tevreden op terug kan kijken (oude log hier te vinden).

Tijd voor de volgende stap. Tijd voor meer volume en hogere intensiteit. Tijd voor de Texas method! Uitleg van dit schema is niet nodig aangezien EQ dit al netjes in zijn log heeft gedaan.

Dinsdag Volume day:
Squat 5x5
Bench 5x5
Pendlay Rows 5x5
Powerclean 8x3
Decline crunches

Donderdag light day:
Front squats 3x3
OH press 3x3
Powerclean 3x3
Chins
Dips

Zaterdag PR (of speed) day:
Squat 1RM, 2RM, 3RM of 5RM
Bench 1RM, 2RM, 3RM of 5RM
Pendlay Row 1RM, 2RM, 3RM of 5RM
Deadlift 1RM, 2RM, 3RM of 5RM
Hanging leg raises

Nog even mijn doelen voor eind 2007 uit mijn oude log:

Doelen korte termijn (eind 2007):
VVM: 83/84kg
Vet %: 15%
Lichaamsgewicht: 97/98kg

Squat 1RM:150kg
Bench/Pendlay row 1RM:120kg
Deadlift 1RM:200kg
OH press 1RM:80kg
Powerclean 1RM:90kg

1,5 week bijna niet getraind en als ik trainde was het high rep beach boy spul. Ben inmiddels behoorlijk uitgerust. Heup is bijna over. Ik begin weer enorm veel zin te krijgen om onder het ijzer te kruipen. Komend weekend gaan de kcals weer omhoog. Dinsdag de eerste training! :woot:
 
Laatst bewerkt:
dude, mooie doelen... maare blijf je nieuwe logs maken :P
 
nice, zo ga ik ook over een tijdje trainen ;)

succes!
 
Succes met de trainingen!

Deadlifts doe je beter maar 1 keer per week en dan bij voorkeur op de woensdag.
 
Succes met de trainingen!

Deadlifts doe je beter maar 1 keer per week en dan bij voorkeur op de woensdag.

Dus Powercleans en deadlifts omdraaien? Powerclean 8x3 op volume day en 1RM etc op PR dag. Deads dan 3x3 op Light day. Aangepast! :)
 
Succes Nose en dat je je doelen mag halen:thumbs:
 
Ik zou deadlifts op PR day houden & power cleans op volume & light day. olympic lifts zijn gemakkelijker om van te herstellen dan deadlifts en aangezien zaterdag toch pr dag is...

Succes met schema.
 
Ik zou deadlifts op PR day houden & power cleans op volume & light day. olympic lifts zijn gemakkelijker om van te herstellen dan deadlifts en aangezien zaterdag toch pr dag is...

Succes met schema.

Idd, gezien de aard van de oefeningen is vrijdag de meest voor de hand liggende dag voor deadlift en woensdag de meest voor de hand liggende dag voor power clean.
 
Idd, gezien de aard van de oefeningen is vrijdag de meest voor de hand liggende dag voor deadlift en woensdag de meest voor de hand liggende dag voor power clean.

En dan maandag 8x3 powerclean en woensdag 3x3 bijvoorbeeld? Beiden op hetzelfde gewicht? Lijkt me logisch dat het op de woensdag wel met hetzelfde gewicht kan aangezien het volume dan toch veel lager is. Deads alleen op vrijdag zou prima zijn.
Mehdi vertelde me nog dit: "Misschien interessant om inderdaad meerdere sets te doen aan 90% na je 1/2/3/5RM en niet direct te stoppen." Aan wat voor reprange moet ik dan denken? En hoeveel sets? Niet teveel volume uiteraard, dus na je 1RM, 2x3 @90% of zo?

Bedankt voor alle hulp mensen! Aanpassingen zijn weer gemaakt! :thumbs:
 
2x3@90% is véél te zwaar imho (om na je 1RM te doen). Ik zou het schema eerst een 4 weken zonder aanpassingen volgen en daarna pas dingen veranderen.
 
2x3@90% is véél te zwaar imho (om na je 1RM te doen). Ik zou het schema eerst een 4 weken zonder aanpassingen volgen en daarna pas dingen veranderen.

Ik moet zowiezo aan het verhoogde volume wennen in het begin (toch heel anders dan die madcow 5x5). Zoals het schema in de start post staat wordt het. Pas als ik op die manier vastloop ga ik aanpassingen maken (zoals het hoort). ;)
 
We hebben er weer zin in mattie ;)
 
Squat Rx! I love them! 'K heb deel 1 -8 ofzo helemaal gekeken. Goede shizzle als je aan je techniek wilt werken.
 
goed filmpje neus! allemaal pwoertec powerracks langs elkaar daar haha
 
Mehdi vertelde me nog dit: "Misschien interessant om inderdaad meerdere sets te doen aan 90% na je 1/2/3/5RM en niet direct te stoppen." Aan wat voor reprange moet ik dan denken? En hoeveel sets? Niet teveel volume uiteraard, dus na je 1RM, 2x3 @90% of zo?

EQ_909 => als je juist een 5RM hebt gedaan, een paar sets aan 90% van je 5RM wel te verstaan, niet van je 1RM.

Probeer het opbouwend anders. De ene week 3 reps aan 90%, week erop 6, week erop 9, dan geen, dan weer opnieuw beginnnen.
 
EQ_909 => als je juist een 5RM hebt gedaan, een paar sets aan 90% van je 5RM wel te verstaan, niet van je 1RM.

Probeer het opbouwend anders. De ene week 3 reps aan 90%, week erop 6, week erop 9, dan geen, dan weer opnieuw beginnnen.

Zal dat wel gaan toepassen denk ik, maar eerst even zoals het hierboven staat. Zo is het schema ook beschreven. Aanpassingen zijn pas nodig als ik vastloop.
 
Dinsdag 18-09-2007

Squat
3x5x100

Bench
5x5x80

Powerclean
3x8x65

Pendlay row
5x5x80

Hanging leg raises
3x10xbw+8

Tijdens 3de setje squats kreeg ik hevige pijn in beide hamstrings, dus heb maar geen risico genomen en ben gestopt bij 3x5. Powercleans dus bewust wat naar achter geschoven in de training en tussendoor veel aan het stretchen geweest. Naar mate de training vorderde kreeg ik minder last. Ben benieuwd hoe het morgen is. :D
Ben volkomen gesloopt. Dit hogere volume moet ik duidelijk aan wennen.
 
Lekker getraind, jammer van je hamstring, zal wel beter zijn volgende keer. Gewoon gewenning :)
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven