AndroidHealthClinic

Rear Delt en Lateral Delt.. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nicodemus6

Competitive Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
25 feb 2003
Berichten
2.026
Waardering
5
In het verleden heb ik deze schouderkoppen af en toe verwaarloost. Nu heb ik daar natuurlijk spijt van maarja.. Spijt komt altijd achteraf. Mits je niet sterker bent dan je zwakste schakel, ben ik van plan deze deze zwakkere schakels es in de watten te leggen. Maar ik vind het zo'n moeilijke oefeningen, waarmee je nooit zo lekker gewicht kunt "drukken".. :(

Wat vinden jullie van rear delt en lateral delt training? Vinden jullie deze ook zo "hard" om te trainen?

sidelateralraise2.jpg


(www.bodybuiling.com)
 
idd, de anterior delts deed ik niet tot vorige week, toen voor het eerst eens getrained. en de lateral verwaarloosde ik ook. ik weet niet waarom, de oefeningen zijn gewoon niet zo leuk. maar toen ik een foto zag van iemand rug/schouders, en je daarop zijn delts zag en een duidelijke scheiding tussen de 3 koppen, wat er dus cool uitziet, dus daar werd ik door gemotiveerd en vanaf nu... train ik ze goed mee :D
 
bij mij liggen de schouders ook achter tov de rest van mn lichaam. ben nu ook prioriteit aan de schouders aan t stellen.
Maar schouders moeten zo correct mogelijk getraind worden heb ik gehoord. bij side laterals is het zo als je te zwaar gaat je niet zozeer de sidelateral aanpakt maar dat je dan meer je lichaam als hefboo, gaat gebruiken. dus idd je kan er niet echt een drukbeweging van maken. De achtertse schouderkoppen train ik ook sedert een aantal maanden pas echt. een oefening bij de rugtraining. ofwel bentoverlateral ofwel met een kabel. ik vind hem staand en dan met een arm per keer ok geweldig.
de laterale kop is een van de spiergroepen die je breed maakt. vandaar begin ik ook vaak mijn schouderoefening met deze. ik heb vanmezelf een geen smalle taille, lijkt wel of ik heupen heb(klinkt als een wijf ja) maar dus ik wil gewoon ee stuk breder lijken en dus pak ik de rug en de side lateral goed aan.
 
Ik pak de Shoulder Raises altijd zittend en dan eerst met 2x 8 kg 12 reps (begin ik mee) en dan zonder gewicht 12 reps en dan pers ik al me kracht nog op me schouders en dan pomp ik hem daarna vol met 2x 6 kg maar meestal lukt me dat nog maar 4x. Deze oefening pak ik altijd op het laatst omdat je hier mee je schouders zo voelt. Ik ben meestal na 3 oefeningen wel door me schouders heen want dan zijn e echt verlamd! :D Maar ik raad deze oefening wel aan, hij bevalt echt heel goed en er zijn meedere aan wie ik dit heb verteld en die bevallen deze oefening ook erg goed.
 
Originally posted by CrocoDillon
idd, de anterior delts deed ik niet tot vorige week

Anterior is voorkant

Ik train de schouderkoppen bijna altijd appart, dus geen last van achterstand.
 
Originally posted by 3XL


Anterior is voorkant

Ik train de schouderkoppen bijna altijd appart, dus geen last van achterstand.

Juist. Gewoon een aparte schouderdag nemen.
Werkt gewoon goed. Moet je een dag na je borst doen. Ik train borst altijd op maandag en schouders op vrijdag.

Smith machine press
Side raises
Front raises
Rear raises (tussen 2 pulley's)

Barbel shrugs voor trapezius
 
Originally posted by dandyman
bij mij liggen de schouders ook achter tov de rest van mn lichaam. ben nu ook prioriteit aan de schouders aan t stellen.
Maar schouders moeten zo correct mogelijk getraind worden heb ik gehoord. bij side laterals is het zo als je te zwaar gaat je niet zozeer de sidelateral aanpakt maar dat je dan meer je lichaam als hefboo, gaat gebruiken. dus idd je kan er niet echt een drukbeweging van maken. De achtertse schouderkoppen train ik ook sedert een aantal maanden pas echt. een oefening bij de rugtraining. ofwel bentoverlateral ofwel met een kabel. ik vind hem staand en dan met een arm per keer ok geweldig.
de laterale kop is een van de spiergroepen die je breed maakt. vandaar begin ik ook vaak mijn schouderoefening met deze. ik heb vanmezelf een geen smalle taille, lijkt wel of ik heupen heb(klinkt als een wijf ja) maar dus ik wil gewoon ee stuk breder lijken en dus pak ik de rug en de side lateral goed aan.

Zoals je zegt.. Ik hou ook liever van die kracht-druk oefeningen.. Maw het is compleet normaal dat je lichte gewichten moet nemen voor de zij en achterste koppen? Heb het gevoel dat ze je dan niet zo echt traint, maar zal wel een gedacht zijn.. Hoop ik...
 
achterste schouderkoppen wil ik ook nog weleens na de rug training pakken. Kan trouwens ook met shrugs bv
 
Originally posted by 3XL


Anterior is voorkant

Ik train de schouderkoppen bijna altijd appart, dus geen last van achterstand.

Idd, ik bedoelde dus de achterste... posterior delts? :(
 
Originally posted by dandyman
lijkt wel of ik heupen heb(klinkt als een wijf ja)

iedereen heeft heupen :P
 
Originally posted by dandyman
bij mij liggen de schouders ook achter tov de rest van mn lichaam. ben nu ook prioriteit aan de schouders aan t stellen.
ik heb vanmezelf een geen smalle taille, lijkt wel of ik heupen heb(klinkt als een wijf ja)

Ik weet wat je bedoelt.. Je bent nog niet op je massa en je schouders en borst zijn nog klein in verhouding met je heupen..
Klinkt me bekend in de oren, was bij mij vroeger ook zo. Nu nog maar veel minder. Nu ik voor de 1ste maal aant bulken ben, komt er al wat massa bij :)

Leve de bulk :clap: :clap: :clap:
 
Originally posted by Bracke


Zoals je zegt.. Ik hou ook liever van die kracht-druk oefeningen.. Maw het is compleet normaal dat je lichte gewichten moet nemen voor de zij en achterste koppen? Heb het gevoel dat ze je dan niet zo echt traint, maar zal wel een gedacht zijn.. Hoop ik...

Als je presses doet dan gebruik je gewoon veel meer spiergroepen als alleen maar een bepaalde schouderkop. Maar dit wil niet zeggen dat het beter is!

Als je oefeningen voo de voor-, zij- en achterkant wilt vergelijken dan moet je dit dus ook doen met dezlfde soort oefeningen. Nl raises

Vergelijk het gewicht tussen dumbbell front rais, lateral rais en bend-over rais eens, en kijk of er dan nog zo'n groot gat tussen zit (er vanuit gaand dat je ze allemaal op strikt uitvoert)
 
Originally posted by RichardV


Juist. Gewoon een aparte schouderdag nemen.

Dat is niet wat ik bedoel.

Ik heb m'n schouderkoppen juist verdeeld over 3 dagen.

Alleen als ik op een kracht cycle ben doe ik schouders als 1 geheel. In m'n massa cycle deel ik'm op tussen voor-, achter- en zijkant uit gevoerd bij borst, rug en armen.
 
Originally posted by Floyd
achterste schouderkoppen wil ik ook nog weleens na de rug training pakken. Kan trouwens ook met shrugs bv

Oja ? leg uit

Tenzij je je ellebogen optrekt is er volgens mij bij shrugs geen beweging in het schoudergewricht, dus hoe wilde je dan de achterste kop trainen
 
Originally posted by 3XL


Oja ? leg uit

Tenzij je je ellebogen optrekt is er volgens mij bij shrugs geen beweging in het schoudergewricht, dus hoe wilde je dan de achterste kop trainen

Hey 3, doe je dit om te pesten of had JIJ dit echt niet in de gaten. Hij bedoelde natuurlijk shrugs naar rug!;)
 
Originally posted by 3XL


Oja ? leg uit

Tenzij je je ellebogen optrekt is er volgens mij bij shrugs geen beweging in het schoudergewricht, dus hoe wilde je dan de achterste kop trainen
Back Shrug.

Verder maken veel mensen bij shrugs ook cirkelbewegingen om net dat stukje extra te krijgen.
 
Originally posted by CQ_Demolisher
Je hebt overigens mijn motto gestolen 3XL.

Yeah, dream on


Zoek een paar jaar terug op diverse board en kom dan nog eens vertellen van wie het is.

Ik weet niet van welke site jij het gepikt heb, maar zo te zien is het een variant die ik in 2001 gebruikte. Dus zal wel van Elite ofzo komen



De achterste kop zorgt/assisteeerd bij extensie, tranversale extensie, transversale abductie en externe rotatie van het schoudergewricht. Geen beweging in het schoudergewricht betekend dus geen actie voor de achterste kop.
En aangezien bij geen enkele shrug (het heet niet voor niets shrugs) beweging in het schoudergewricht is ............................

En wat circelvormige bewegingen aangaat!
Als je naar de functie van de trapezius kijkt dan zie je dat die totaal niet aangepakt worden door je schouder te draaien.
Als je je schouder bladen naar elkaar knijpt gebruik je wel het horizontaal gedeelte van de traps, maar ook al hang ik 500kg aan je armen, je zal de traps niet extra belasten door te draaien.
Draaien is weggegooide energie en ik snap niet dat er nog steeds mensen zijn die niet nadenken en het gewoon klakkeloos van anderen overnemen
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven