Fitness Seller

Rear Delt en Lateral Delt.. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by Floyd
achterste schouderkoppen wil ik ook nog weleens na de rug training pakken. Kan trouwens ook met shrugs bv
Posterior delts doen praktisch niets bij shrugs waarbij de elleboog recht blijft. (Hooguit een statische contractie.)
 
Originally posted by CQ_Demolisher

Verder maken veel mensen bij shrugs ook cirkelbewegingen om net dat stukje extra te krijgen.
Circelbewegingen? extra? een spier contraheert niet in circels maar in rechte banen. Dit is de stomste fout die je kan maken en werkt rechtstreeks je rotator cuff de vernieling in.
 
[off topic]
Er worden veel oefeningen genoemd die mij niets zeggen. Weten jullie een site waar oefeningen uitgelegd worden? Liefst met plaatjes/foto's natuurlijk :D
[/off-topic]
 
Originally posted by 3XL
Vergelijk het gewicht tussen dumbbell front rais, lateral rais en bend-over rais eens, en kijk of er dan nog zo'n groot gat tussen zit (er vanuit gaand dat je ze allemaal op strikt uitvoert)

Tja, met front raises zit ik goed.. Lateral raises zo'n 4kg minder per dumbbell en bend-over... Tja dat is meer dan de helft minder gewicht.. :(
 
Originally posted by Bracke


Ik weet wat je bedoelt.. Je bent nog niet op je massa en je schouders en borst zijn nog klein in verhouding met je heupen..
Klinkt me bekend in de oren, was bij mij vroeger ook zo. Nu nog maar veel minder. Nu ik voor de 1ste maal aant bulken ben, komt er al wat massa bij :)


nou, mijn borst die is zekers het probleem niet. die is in verhouding proportioneel groot. Vooral ivm met mijn schouders die ik nu dus harder moet aanpakken.

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by 3XL
Vergelijk het gewicht tussen dumbbell front rais, lateral rais en bend-over rais eens, en kijk of er dan nog zo'n groot gat tussen zit (er vanuit gaand dat je ze allemaal op strikt uitvoert)
--------------------------------------------------------------------------------

met front raise zit ik ook idd wel goed, lateral pak ik een par kilootjes minder en de posterior delts pak ik daar weer een aantal kilootjes minder mee. Maar dan ook puur strikte vorm.
Wat ik ook af en toe doe zijn tri-sets met de drie schouderkoppen of lateral raise met normaal gewicht, dan aflopend en vervolgens met datzelfde gewicht front raise. en geloof me, ik kan dan niet veel meer met die armen. Staan echt in de brand.
 
Ik doe nooit aparte front raises.. Ik denk dat je op deze spiergroep al genoeg nadruk legt tijdens de benchpresses. De achterste koppen worden bij verkeerd geholpen newbies te vaak vergeten. Wat dus bij mij gebeurd is..
 
Ik pak ze ook doorgaans niet veel meer.
mijn schema ziet er nu als volgt uit:

mil.press
seated side lateral raise
dumb press
lateral cable raise

en de posterior delts pak ik op mn rugtraining met een oefening aan. oefening verschilt per training.
 
Ik maak mn presse altijd af in 1 keer.. Dus 2 oef compound, en dan pas komen de kabeltjes...
 
Originally posted by CQ_Demolisher

Back Shrug.

Verder maken veel mensen bij shrugs ook cirkelbewegingen om net dat stukje extra te krijgen.

BS. draaien geeft geen stimulans tot groei en wanneer je zwaar gaat nog blessure gevoelig ook.
 
Originally posted by Bracke
Ik maak mn presse altijd af in 1 keer.. Dus 2 oef compound, en dan pas komen de kabeltjes...

maar ik wil vooral nadruk leggen op mn zijkant. Vandaar vroeg in de training de laterals. Af en toe begin ik ook met laterals om tevens de schouders goed voor te bereiden op het betere drukwerk.
 
side raises met dumbbells of side raises met kabel. Die zij voor je zijkant!
 
Originally posted by KaLe
side raises met dumbbells of side raises met kabel. Die zij voor je zijkant!

jaja, dat zeg ik toch. Maar zodoende heb ik nog een extra "warming up" voor de zware drukoefeningen
 
Originally posted by dandyman


jaja, dat zeg ik toch. Maar zodoende heb ik nog een extra "warming up" voor de zware drukoefeningen

Tja, ik zou ook at breder willen worden, maar.. ZOu het dan het beste zijn om eerst side laterals te doen? Ik weet het niet...
Anders zou ik ook met side laterals beginnen..
 
Originally posted by Bracke


Tja, ik zou ook at breder willen worden, maar.. ZOu het dan het beste zijn om eerst side laterals te doen? Ik weet het niet...
Anders zou ik ook met side laterals beginnen..

In het begin van de training ben je toch t sterkst. Aangezien ik dus priorteit heb bij de zijkant begin ik gewoon met deze kop. t scheel t wel een kilo of twee als ik ze in het begin pak, maar elke kilo is meegenomen bij strikte vorm.
later pak ik ze dus nogmaals maar dan met kabels.
of het werkt? geen idee moet ik nog achter komen.
Maar ik heb tevens een goede doorbloeding (afgezien van mn warming up) voor de press.
 
Originally posted by dandyman


In het begin van de training ben je toch t sterkst. Aangezien ik dus priorteit heb bij de zijkant begin ik gewoon met deze kop. t scheel t wel een kilo of twee als ik ze in het begin pak, maar elke kilo is meegenomen bij strikte vorm.
later pak ik ze dus nogmaals maar dan met kabels.
of het werkt? geen idee moet ik nog achter komen.
Maar ik heb tevens een goede doorbloeding (afgezien van mn warming up) voor de press.

Zal ek ook es proberen morgen. Zeg doe jij one-arm side laterals? KAn je naar schijnt 30% meer gewicht mee tillen dan met 2 armen..

greetz
 
vaak wel ja. Maar of ik daar 30 % meer mee pak?
geen idee ,maar ik kan echt niet veel kilo pakken als ik strikte vorm heb. Pak 40 kilo voor zijkant en dan pers ik er 8 herhalingen uit (ik bedoel 10 kilo ;) ) en dan heel langzaam naar beneden en de spanning hou ik er de hele oefening op. met 2 armen gelijk hou ik t bij 9 kilootjes. dus klopt wel ongeveer.
Wat ik ook via een maat van me aanbevolen heb gekregen is schuine lateral. Dat had ie in de m&F gelezen. dan ga je met je voeten tegen een bijv. squatrek staan en dan hel je naar de zijkant terwijl je met eeen hand datzelfde rek vastpakt. met je andere arm die je loodrecht houdt tov de grond doe je dan de lateral. voelde op zich wel goed.
maar t fijnst pak ik m zittend met twee of staand met een arm.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by 3XL


Yeah, dream on


Zoek een paar jaar terug op diverse board en kom dan nog eens vertellen van wie het is.

Ik weet niet van welke site jij het gepikt heb, maar zo te zien is het een variant die ik in 2001 gebruikte. Dus zal wel van Elite ofzo komen



De achterste kop zorgt/assisteeerd bij extensie, tranversale extensie, transversale abductie en externe rotatie van het schoudergewricht. Geen beweging in het schoudergewricht betekend dus geen actie voor de achterste kop.
En aangezien bij geen enkele shrug (het heet niet voor niets shrugs) beweging in het schoudergewricht is ............................

En wat circelvormige bewegingen aangaat!
Als je naar de functie van de trapezius kijkt dan zie je dat die totaal niet aangepakt worden door je schouder te draaien.
Als je je schouder bladen naar elkaar knijpt gebruik je wel het horizontaal gedeelte van de traps, maar ook al hang ik 500kg aan je armen, je zal de traps niet extra belasten door te draaien.
Draaien is weggegooide energie en ik snap niet dat er nog steeds mensen zijn die niet nadenken en het gewoon klakkeloos van anderen overnemen

Sheesh,it was a joke..get off my back dude!
And lighten up will you..

Elite is geen forum,maar een groep van moderators en nog 3 andere mensen op Bodybuilding.com waartoe ik behoor..


Ook,ik weet niet wat jij onder draaien verstaat,maar als ik bij shrugs eerst op-en-neer ga,en daarna cirkelvorming op-en-neer ga voel ik het 10x zo zwaar bij de cirkel-versie.Care to explain?

Ps,schijt uit met die karma blah!
 
nog een keer: draaien geeft GEEN stimulatie tot groei ook al voelt het zwaarder. Als jij op en neer gaat, moet je goed op en neer gaan, dus schouders zo hoog mogelijk ophalen en zo diep mogelijk laten zakken, wedden dat je ze dan beter en zwaarder voelt dan de circelvormige...
 
Originally posted by CQ_Demolisher


Sheesh,it was a joke..get off my back dude!
And lighten up will you..

Dan moet je niet verkondigen dat ik van jou wat gestolen zou hebben.



Elite is geen forum,maar een groep van moderators en nog 3 andere mensen op Bodybuilding.com waartoe ik behoor..

Elite geen forum??

Hoe groen ben je eigenlijk. Elite is zo'n beetje het langst draaiende forum wat er is

http://www.elitefitness.com/home/



Ook,ik weet niet wat jij onder draaien verstaat,maar als ik bij shrugs eerst op-en-neer ga,en daarna cirkelvorming op-en-neer ga voel ik het 10x zo zwaar bij de cirkel-versie.Care to explain?

Lichaamlijke afwijking?

Explain anders zelf eens waarom het bij jou wel zou werken



Ps,schijt uit met die karma blah!

Als je goed kijk zie je dat ik niet aan dat karma gedoe meedoe.
 
Laatst bewerkt:
zo zie je maar dat hier op het forum ook mooie vriendschappen tot bloei kunnen komen:D
 
Back
Naar boven