MuscleMeat

Recepten websites met voedingswaarde notitie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Carrion

Novice
Lid geworden
15 nov 2015
Berichten
7
Waardering
3
Lengte
1m85
Massa
76kg
Hallo,

hoewel ik normaal niet zo bezig ben met goede voornemens heb ik er voor 2017 toch eentje, namelijk een goed voedingsschema volgen.

Even een korte geschiedenis: ik heb heel m'n leven met overgewicht gekampt, op m'n zwaarste tikte ik 120 kg aan voor 1m83. Uiteindelijk 2 jaar geleden zwaar begonnen met sporten en op m'n eten letten. Qua gewicht heeft dit z'n nut gehad, ik zit nu rond de 74-76 kg (afhankelijk van wat er nog zoal in m'n maag en darmen zit) :)

Maar een negatief effect is dat ik redelijk verslaafd ben geraakt aan de weegschaal. Ik sta soms 5-7 keer per dag op de weegschaal en eet de laatste weken ook enorm weinig. Soms kom ik maar aan +- 1000 kcal per dag terwijl ik toch 7/7 krachttraining + cardio doe. Dus ik ben een van die mensen die na het afvallen veel angst heeft van terug gewicht bij te komen als een angst voor koolhydraten, ook al weet ik rationeel gezien dat dit nergens voor nodig is.

Daardoor wil ik dus langzaam aan een deftig voedingsschema maken en verschillende gerechten bij elkaar zoeken zodat ik dus niet steeds een vast patroon moet volgen maar kan kiezen tussen recepten. Daarom dus de volgende vraag:

Kennen jullie eventueel enkele websites / boeken / ... waar ik recepten kan vinden waar de voedingswaarden, dus de kcal, carbs, eiwitten en vetten, bij vermeld worden?

Alvast bedankt voor enige hulp!
 
Ik snap je angst, dat heb ik ook een tijdje terug gehad. Ik denk echter niet dat je probleem opgelost zal worden d.m.v een voedingsschema. Ik denk dat je eerst bewust moet worden van het feit wat voor schadelijke gevolgen het heeft om 1000 kcal op een dag te eten. Ben je op die manier in twee jaar tijd afgevallen?

Je moet inzien dat koolhydraten helemaal niet slecht voor je zijn en je zal niet aankomen van koolhydraten, mits het binnen je macro's past. (Weet je wat je onderhoud is, heb je dat ooit berekend?) Ik wil je in ieder geval aanraden om topics betreft voeding goed door te lezen. Je zal merken dat naarmate je kennis over voeding vergroot, je angst voor koolhydraten e.d. zal minderen.

En tsja, recepten. Ik kijk wel eens in de Allerhande voor (voornamelijk eiwitrijke) recepten.
 
Nee, ik denk dat ik tijdens het initieel afvallen een pak hoger zat (rond de 1800-2000 kcal) en dat ik de afgelopen 3-4 maand richting die 1000-1250 kcal gegaan ben. Mijn onderhoud is (als ik bereken op 2 dagen sport per week, ik doe 7/7 krachttraining + cardio maar reken liever op wat minder dan teveel) dan is mijn onderhoud rond de 2550 kcal.
 
1000 kcal is veel te weinig. Dat is een dieet van 40-45
 
ga je onderhoud berekenen en ga dat eens eten, 1000kcal met 7x per dag kt en cardio is niet gezond. En bouw af met op de weegschaal staan, heb je helemaal niks aan. kijk naar de spiegel, gewicht is maar een getal
 
Back
Naar boven