MuscleMeat

Rechter borst kleiner dan links, rechter voorkant schouder groter als links? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dag1

Borst&triceps

Benchpress 4 sets failure

Incline benchpress 4 sets failure

Tricep pushdowns 4 sets failure


Dag2 rug&biceps

T-bar rows 4 sets failure

Seated cable rows 4 sets failure

Latpuldowns 4 sets failure

Close grip pulldowns 4 sets failure
Rear dealt flys 3 sets failure

Barbell bicep curl 3 sets failure


Dag 3 benen&schouders

Squats 4 sets 10-20

Side lateral raises 4 sets failure

Ik train met een flink zwaar gewicht VOOR MIJN DOEN, en voel mezelf bij nieuwe trainingen voor dezelfde spiergroep vermoeid en niet herstelt. Ik wil het graag anders aanpakken maar weet niet hoe, zo vertelde een bodybuilder mij eens dat hij altijd trainde op 85% van zijn kunnen zo voorkwam die ook blessures, die gast was breeeeed en ****ing sterk
:p


2 a 3 oefeningen voor één spiergroep op één week is veeeeeeel te weinig

TRAIN HARD OR GO HOME !!
 
2 a 3 oefeningen voor één spiergroep op één week is veeeeeeel te weinig

TRAIN HARD OR GO HOME !!

Oke oke, train jij misschien ook elke set tot failure? Euh nee denk het niet, en als je dat we'll doet met een hoog volume dan is het voor jou NO GAINS oftewel TRAIN HARD AND STAY HOME for 3 months because you ****t yourself up. En keep in MIND niemand is het zelfde ik heb van alles gelezen over failure trainen en voor sommigen is het gewoon niet bestemd waaronder ik, is voor iedereen anders. Zo heb ik ook gelezen dat iemand 2 jaar tot failure getraint heb en het heerlijk vond, maar de kilo's bleven vrijwel hetzelfde elke training en matige gains.Toen is ie nooit meer tot failure gegaan en wat meer volume en maakte hij de gains van zijn leven in massa en kracht. Ik heb het dus 1 jaar gedaan Trial en een dikke ERROR, en. Ik ga ervan uit dat failure ook niet voor mij is en ga dus niet meer tot failure vraag me nu alleen af hoe zo'n schema er nu uitziet, en moet je dan spiergroepen ook 2x per week trainen? Hoor het graag:)
 
Ik heb hetzelfde probleem. Ik ben uiteindelijk naar de fysio geweest. Mijn achtergrond is dat ik in het verleden altijd al motorische problemen heb gehad. Als kind ging ik 5 keer per week naar de fysio om evenwicht te vinden. Ik moest zwemmen met één schoen aan om bewegingen gelijk te maken. Nu ben ik daar al weer vele jaren vanaf. Maar het is nu weer deels teruggekomen.

Bij mij ligt het probleem in 2 dingen:

* Ten eerste moet je de polsen beiden op dezelfde manier houden. Bij gaat bij de zwakke arm de pols vaak naar binnen. Dus niet in één rechte lijn met je onderarm. Dit doe je automatisch omdat je zwakke arm het anders niet trekt

* Tweede probleem zit bij mij in de schouderstabilisatie. Dit zie je vooral terug als je in de spiegel kijkt en je schouder optrekt. Als je bij de ene schouder je vinger eronder kan leggen en bij de ander niet. Dan is je schouder niet stabiel. (dat is dus het uitsteeksel op je rug. Weet even de juiste Latijnse naam niet).

Door dat je schouder niet stabiel is kan de schouder zichzelf niet goed vastzetten en ga je compenseren

Ik ga automatisch krachtverschil compenseren met mijn nek. De oplossing voor mij is om bij de oefening erop te concentreren dat alle kracht uit de rechterarm moet komen en dat links volledig stil blijft.

Om het echt goed aan te pakken zou ik toch ook naar de fysio gaan. Al geeft ze maar een paar oefeningen mee. Als je het niet doet. Wordt het alleen maar erger. Ik heb er spijt van dat ik niet eerder ben gegaan...

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Mijn situatie zal uiteraard niet één op één hetzelfde zijn maar ik zie wel een paar paralellen.

Succes!
 
Heel interessant wouter. Bedankt voor je bijdrage.
 
Ik denk dat ik mijn probleem gevonden heb. Ik heb een video van boven af gemaakt en ben toen gaan bankdrukken wanneer ik mijn schouderbladen bij elkaar knijp is mijn rechter schouder echt veeel lager als links het ziet er echt dom uit om zo maar te zeggen. Het is net alsof ik mn rechterschouder helemaal naar beneden druk en um bijna laat verdwijnen en mijn linker schouder juist om hoogdruk en uitpopt, heel scheef dus. Mijn vraag is nu is dat gewoon verkeerd aangeleerd of ben ik gewoon scheef. Ook heb ik het idee dat ik langer rondloop met scheve heupen of hoe je dat precies noemt ik ken iemand die er zooltjes voor heeft, kan het hier doorkomen? Ik denk niet dat mijn spieren en alles scheef zijn want mijn borst aanhechtingen liggen precies tegenover elkaar en mijn blokjes staan ook recht naast elkaar ze lopen allees naar onder wat naar links, misschien ook we'll door die scheefstand van de heupen. Hoor graag jullie mening en ervarings.
 
Ik denk dat ik mijn probleem gevonden heb. Ik heb een video van boven af gemaakt en ben toen gaan bankdrukken wanneer ik mijn schouderbladen bij elkaar knijp is mijn rechter schouder echt veeel lager als links het ziet er echt dom uit om zo maar te zeggen. Het is net alsof ik mn rechterschouder helemaal naar beneden druk en um bijna laat verdwijnen en mijn linker schouder juist om hoogdruk en uitpopt, heel scheef dus. Mijn vraag is nu is dat gewoon verkeerd aangeleerd of ben ik gewoon scheef. Ook heb ik het idee dat ik langer rondloop met scheve heupen of hoe je dat precies noemt ik ken iemand die er zooltjes voor heeft, kan het hier doorkomen? Ik denk niet dat mijn spieren en alles scheef zijn want mijn borst aanhechtingen liggen precies tegenover elkaar en mijn blokjes staan ook recht naast elkaar ze lopen allees naar onder wat naar links, misschien ook we'll door die scheefstand van de heupen. Hoor graag jullie mening en ervarings.

Die scheve heupen komt me bekend voor. Dat komt bij mij ook voor.
Ik vrees dat we gewoon 'krom' geboren zijn.
We kunnen misschien een clubje oprichten. ;)
Serieus, zoals Wouter al aangeeft; Als je er serieus mee inzit ga dan eens naar de fysio.
 
Back
Naar boven