Fitness Seller

Rechts voel ik wel, links niet

Bezoekers in dit topic

Waterman94

Cool Novice
Lid geworden
4 okt 2016
Berichten
183
Waardering
49
Lengte
1m65
Massa
68kg
het valt me steeds vaker op dat ik met veel oefeningen meer verzuring voel aan mijn rechterarm/been/bil enz dan links. Alsof ik links niet zo zwaar doe als rechts.

Heb het bijvoorbeeld met squatten, barbell hip thrust, leg press, tricep oefeningen.

Vooral met barbell hip thrust voel ik mijn rechter bil wel flinke inspanning terwijl links geen moeite gedaan lijkt te hebben??

Ik heb hier op geprobeerd te letten zoveel ik kan bij alle oefeningen. En voor zo ver ik en het personeel daar zien gaat alles gelijk op.

Iemand ideeen oid? Voordat ik straks rechts opeens gespierd ben en links nog vet is :p. En nee geen troll gewoon serieus probleem wat ik heb..
 
Hoe hoog schat je de kans in dat je rechts plots keigespierd bent en links nog blubber? En hoe vaak heb je dit al gezien bij anderen? Juist ja ;) Gewoon voortdoen dus
 
Het is nornaal dat 1 kant dominant is.
Trekt wel recht als je lange tijd traint.
Anders veel uni laterale oef doen.
 
het valt me steeds vaker op dat ik met veel oefeningen meer verzuring voel aan mijn rechterarm/been/bil enz dan links. Alsof ik links niet zo zwaar doe als rechts.

Heb het bijvoorbeeld met squatten, barbell hip thrust, leg press, tricep oefeningen.

Vooral met barbell hip thrust voel ik mijn rechter bil wel flinke inspanning terwijl links geen moeite gedaan lijkt te hebben??

Ik heb hier op geprobeerd te letten zoveel ik kan bij alle oefeningen. En voor zo ver ik en het personeel daar zien gaat alles gelijk op.

Iemand ideeen oid? Voordat ik straks rechts opeens gespierd ben en links nog vet is :p. En nee geen troll gewoon serieus probleem wat ik heb..

Je kan niet zien of iemand recht zit of staat - dat kan je alleen maar zelf aanvoelen. Geen enkel lichaam is 100% symmetrisch qua bouw. Als jij de ene kant meer voelt inspannen dan de andere kant dan zit of sta je gewoon scheef. Dit is waar mind-muscle-connection bij komt kijken.
 
Laatst bewerkt:
Thanks. Gewoon doorgaan dus.
 
Back
Naar boven