XXL Nutrition

Belangrijk Nieuws Reddit versus Wall Street (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TT&A

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
30 okt 2020
Waardering
Het zal velen van jullie niet ontgaan zijn, de zogeheten 'strijd' tussen internetforum Reddit en Wallstreet:

Simpel samengevat: hedgefondsen hadden massaal aandelen van GameStop geshort (dat betekent: verkopen zonder dat je het aandeel bezit). Hoe dit werkt? Simpel: je verkoopt het aandeel vandaag, om het morgen terug te moeten kopen (je speculeert dus op een prijsdaling in de hoop dat je het vandaag voor meer kunt verkopen dan waarvoor je het morgen terug moet kopen, dit noemt men coveren). Traders op internetforum Reddit zagen de shorts op GameStop en besloten massaal aandelen in GME te kopen, daarmee de prijs omhoog te stuwen en de hedgefondsen op de hak te zetten. Deze laatste lijden dan momenteel ook gigantische verliezen.

Een van de grootste hedgefondsen (Melvin Capital) die getarget werd dreigt in financiele problemen te komen: https://www.cnbc.com/2021/01/27/hed...d-out-of-gamestop-short-position-tuesday.html

Als economie/finance nerd lach ik me natuurlijk helemaal suf. Robinhood die informatie van individuele investeerders doorverkoopt aan hedgefondsen, om vervolgens handel te verbieden als de hedgefondsen worden 'teruggepakt'
1612224632842.png

Momenteel wordt er veel geprobeerd om de situatie de kop in te drukken. Trading platform Robinhood verbood tijdelijk handel in deze aandelen, Google verwijdert vervolgens negatieve reviews van Robinhood in de Playstore. Daarnaast zijn veel bots actief op Reddit die zilver promoten als de nieuwe GME, maar de nerds op het internetforum hebben allang door dat dit fake is en gaan hier niet mee in zee.

Lees hier overigens updates op het forum zelf: https://www.reddit.com/r/wallstreetbets/

Plaats hier je ongenoegen, memes, gelach, informatie, whatever over de situatie :roflol::roflol::roflol:

Kwam het paar dagen geleden ook tegen. Prachtig dit. Als ik ergens een hekel aan heb zijn het die fucking hedgefunds.

Waarderingen: TT&A
Zijn nieuwe decor... 🤢

Zijn nieuwe decor... 🤢

Dat nog tot daar aan toe... ik keek de podcasts toch nooit, dat is voor losers. Ik luister altijd terwijl ik andere shit aan het doen ben.

Het ergste is dat je in Russia geen JRE kan kijken via Spotify. Iets met rechten ofzo... Flink balen want ik luisterde bijna elke episode wel op zijn minst een deel, soms in zijn geheel. Volgens mij heeft hij na zijn overgang ook echt veel kijkers/luisteraars verloren. Maarja hij maakt wel veel meer doekoe nu en dat zal toch bepalend zijn.

Ape strong together 💎🙌

Jordan Belford heeft zelf een filmpje gemaakt:

1612256990132.png

Je favoriete loodgieter support het ook

Het zou me niet verbazen als het net voorbij is.

De rich boys doen er alles aan om het te stoppen. Robinhood verbiedt trading, fakenews op CNN/Reddit

1612259380828.png
1612259388229.png

"Mom that's the thing, I'm retarded"
:roflol:
Lach me helemaal kapot door die reddit

Ape strong together 💎🙌

Jordan Belford heeft zelf een filmpje gemaakt:

Hoewel het een leuke meme is en ik een groot fan ben van de film, mogen we niet vergeten dat J. Belfort een van de grootste Wall Street criminelen of all-time is :o

Please stop promoting Belfort​

renderTimingPixel.png

Discussion
I get it, a famous person doing memes in our favor is fun. We all love the wolf of Wall Street movie. But let’s be real here.
Belfort is the epitome of what we’re up against as retail. He’s a convicted con artist who actually did so much fucked up shit he didn’t just get a slap on wrist from the SEC, he actually went to prison.
He was just anti-GME a few days ago, and now he’s meme-ing in its favor? A meme repeating the sentiments being echoed in this sub?
It’s pretty clear to me. Belfort came to the realization that this is the next generation of decentralized hedge fund. There’s power when a bunch of apes all like the same stonk. He sees the popularity and realizes the potential and impact that crowd sourced DD will do. He knows communities like this will grow. And he wants to use you.
this is nothing more than seedy opportunist bullshit because Belfort realizes you’re the exact type of person who makes him rich- a retard who yolos into risky investments at the idea of massive % gains. he wants to capitalize on the popularity of GME and this sub. He wants to sell you his shitty motivational book and the idea that he can teach you how you can be rich and famous with his “miNdSeT” when really he got rich by scamming people, and famous for being caught.
Please. Stop. He is not your friend. I wouldn’t be surprised to see him try to leverage popularity gained here to a “trading community” of his own:
“Belfort will share his favourite market sector in “Wolf Report” and give 10 lessons in “Wolf Mentality”, which includes tips on “what it takes to be a trader, how to handle emotions, the intangibles of success, how to take advantage of opportunities, and how to learn from your mistakes”.”
https://www.fnlondon.com/articles/w...ps-to-armchair-traders-in-new-tie-up-20200819
Yeah, how about you eat my stinky dick instead. I want nothing to do with this shit and this sub should not be strengthening any kind of association with criminals of the finance world.

Hoewel het een leuke meme is en ik een groot fan ben van de film, mogen we niet vergeten dat J. Belfort een van de grootste Wall Street criminelen of all-time is :o

Please stop promoting Belfort​

renderTimingPixel.png

Discussion
I get it, a famous person doing memes in our favor is fun. We all love the wolf of Wall Street movie. But let’s be real here.
Belfort is the epitome of what we’re up against as retail. He’s a convicted con artist who actually did so much fucked up shit he didn’t just get a slap on wrist from the SEC, he actually went to prison.
He was just anti-GME a few days ago, and now he’s meme-ing in its favor? A meme repeating the sentiments being echoed in this sub?
It’s pretty clear to me. Belfort came to the realization that this is the next generation of decentralized hedge fund. There’s power when a bunch of apes all like the same stonk. He sees the popularity and realizes the potential and impact that crowd sourced DD will do. He knows communities like this will grow. And he wants to use you.
this is nothing more than seedy opportunist bullshit because Belfort realizes you’re the exact type of person who makes him rich- a retard who yolos into risky investments at the idea of massive % gains. he wants to capitalize on the popularity of GME and this sub. He wants to sell you his shitty motivational book and the idea that he can teach you how you can be rich and famous with his “miNdSeT” when really he got rich by scamming people, and famous for being caught.
Please. Stop. He is not your friend. I wouldn’t be surprised to see him try to leverage popularity gained here to a “trading community” of his own:

https://www.fnlondon.com/articles/w...ps-to-armchair-traders-in-new-tie-up-20200819
Yeah, how about you eat my stinky dick instead. I want nothing to do with this shit and this sub should not be strengthening any kind of association with criminals of the finance world.
Had die post gezien idd, I'm only in it because I like the stock (:

• Haha
Waarderingen: TT&A
De rich boys doen er alles aan om het te stoppen. Robinhood verbiedt trading, fakenews op CNN/Reddit
*Deden ze vorige week. Is openstaande short interest van 140% terug naar 50% fake news?

De meeste mensen hebben nu eenmaal geen diamond hands (en margin calls kunnen ze niet tegen gaan) en het toppunt aan hype was vorige week, dus het momentum lijkt er nu wel uit.

Denk trouwens ook wel dat er gewoon grote boys/hedge funds in de buy hebben meegedaan om een concurrent op te eten.

Back
Naar boven