AndroidHealthClinic

Belangrijk Nieuws Reddit versus Wall Street (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik ben best een n00b op dit gebied, maar hoe kunnen zij double down gaan op short als er amper aandelen werden aangeboden toen der tijd? Het idee achter een short squeeze is toch juist dat de aandelen worden gehold (en dit gebeurde ook) wat de prijs verder opdrijft?
Ik weet niet hoe de short float 140% en zelfs 250% kon zijn. Dat zou misschien fout kunnen zijn en voor betere regulatie vatbaar. Maar ik zie het zo dat als die hedge funds toen dachten nog wel 100% extra te kunnen shorten het systeem dat op dat moment ondersteunde. Dus dat zij de financiele middelen en vereisten op konden brengen. Zo lang je dat kunt blijf je in the game. Maar je weet niet of dat die melvin capital was die 2.5 miljard kreeg en daarvan nog bijkocht, of dat het andere hedge funds samen waren die dat een goed punt vonden om te shorten en op dat punt nog helemaal niet onder druk stonden. Dan had daar de prijs nog honderden procenten moeten stijgen om die nieuwe shorts te squeezen.

En de andere (buy) kant kon dat niet meer. Of dat nou een paar retards op reddit waren (doubt it) of het collectieve kopen van andere hedge funds en ondersteunende partijen die de prijs daar te volatiel vonden worden om nog verder te (mogen) pushen en alleen nog maar winst gingen nemen.

Maar de short squeeze lijkt me ook gelukt toch? +2200%. Zou er maar van uitgaan dat het coveren van shorts daar aan heeft bijgedragen. Hoeveel verder denk je dat het had kunnen/moeten gaan? En hoe het systeem dat zou ondersteunen? En kijk naar de top van het volume op de 22e, daarna nam het elke dag af. Dan raakten de kopers en shorts die moesten coveren toch echt op? Waarschijnlijk bleven toen vooral nog wat retail traders over die nog wel wilden kopen, dat is het volume dat je nu ook nog ziet. Absoluut niet genoeg om de prijs tegen te houden tegen al het winst nemen, nieuwe shorts "attacks", zwakke handen, liquidaties, etc.

En wie toen nog vond dat je moest kopen waren of de winnaars die hun kelderende stocks aan je kwijt wilden of losers die er nog in geloofden. Beiden zou ik niet naar luisteren.
 
Het idee achter een short squeeze is toch juist dat de aandelen worden gehold (en dit gebeurde ook) wat de prijs verder opdrijft?
En nee van holden gaat de prijs niet automatisch omhoog. Daarvoor moet er toch echt (genoeg) gekocht worden.
 
1612433815337.png

:roflol:
 
Dat is ook wel een man die de lijn tussen tweeten zonder na te denken en marktmanipulatie goed weet te belopen :roflol:
Hij moet gewoon ff tweeten GME to the moon
 
Man man man, wat een interessante reddit blijft het toch.
Eergisteren waren alle huidige mods uit de reddit gekickt door oude mods (die al jaren niets meer op de reddit hebben gedaan en omgekocht zijn voor geld door de hedgefunds).
Hierdoor volgde dus een hele toestroom van bots die constant onder elke post bij iedereen reageerde dat ze GME moesten verkopen nu het nog kon.
Ook werden alle positieve berichten over GME verwijderd en waren er alleen nog maar meme's te vinden over het sellen van GME tegen een dik verlies.
Sinds vandaag zijn de huidige mods weer terug

Voor diegene die het interessant vinden:
1612521734977.png
Dit bericht was geplaatst door de originele mod van wallstreetbets in een andere subreddit. (Omdat hem constant het zwijgen werd opgelegd door de oude mods in wallstreetbets).
 

Stukje uitleg over hoe short interest meer dan 100% kon zijn. En wat over mogelijke legaliteit van eea.


Meer over het stil leggen van traden door brokers ed.
 

Stukje uitleg over hoe short interest meer dan 100% kon zijn. En wat over mogelijke legaliteit van eea.


Meer over het stil leggen van traden door brokers ed.
Zal het straks eens checken, uiteindelijk moet HF 9 februari een rapport uitbrengen.
Maar ze kunnen liegen in dat rapport, dan krijgen ze een boete, maar deze boete is niet zo torenhoog dat het voor hun uit gaat maken
Benieuwd hoe dat uitpakt
 
Ben benieuwd wat er vandaag gaat gebeuren. Volume bij opening op GME was in ieder geval een stuk hoger dan voorgaande dagen en zit momenteel op +54% en z'n 2e halt. Is dit de squeeze?! ;)
 
Ben benieuwd wat er vandaag gaat gebeuren. Volume bij opening op GME was in ieder geval een stuk hoger dan voorgaande dagen en zit momenteel op +54% en z'n 2e halt. Is dit de squeeze?! ;)
Heel veel mensen kopen nu in mijn omgeving
 
Ben benieuwd wat er vandaag gaat gebeuren. Volume bij opening op GME was in ieder geval een stuk hoger dan voorgaande dagen en zit momenteel op +54% en z'n 2e halt. Is dit de squeeze?! ;)
Sammie64 voor hoeveel had je ook alweer verkocht gisteren, tijdens je retard moment?
 
Nieuwe stock: $rope
 
flikkers stop godverdomme met haha op die comment doen, ik pak jullie mama
 
Back
Naar boven