XXL Nutrition

Redeem (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Redeem

Cool Novice
Lid geworden
25 dec 2019
Berichten
104
Waardering
31
Lengte
1m83
Massa
102kg
03-01-2020
Kilo​
Vvm​
Buik​
Been​
Arm​
Nek​
Vet %​
101,5​
68.3​
114​
60​
35​
39​
32,7​

13-01-2020 / 99,3 kg
19-01-2020 / 100 kg
26-01-2020 / 98,4
02-02-2020 / 97.7
11-02-2020 / 97.3
15-12-2020 / 98,7
 
Laatst bewerkt:
Wat is je vraag?
 
Voor nu heb ik geen vragen en moet slechts verder uitzoeken hoe ik mijn voeding moet aanpassen, dit is afhankelijk van een aantal zaken die volgende week spelen (dagbesteding / klussen / vrijwilligerswerk). Voor nu weet ik wat mijn eiwitten, vetten en koolhydraten moeten zijn, en mijn exacte calorie behoefte moet ik dus afhankelijk van mijn activiteiten berekenen. Voor nu ga ik 2500 aanhouden met drie keer sporten in de week.

Doel is 0,5kg per week afvallen met krachttraining, en conditie opbouwen door lichte cardio. Verder ga ik alleen mijn trainingen en vooruitgang loggen.
 
Pak gewoon even de sheet uit post 2 en bereken je onderhoud.
Je kan je activiteitenfactor gewoon inschatten. Het gaat namelijk niet om per dag maar kijk naar een weektotaal.
Stel je sport 3x per week dan is de activiteitsfactor 1,375.
Maar ben je ook nog verder actief dan kan je die gewoon omhoog afronden. Het blijven schattingen en het heeft niet veel zin om op elke dag dingen aan te passen.
Het is toch nooit exact allemaal. Ook voedingswaardes op producten zijn een gemiddelde en kunnen zo eenvoudig varieren.
Kijk maar naar zoiets simpels als kwark. Ene keer slapper dan de andere keer en dan zal de samenstelling ook afwijken. Het is allemaal gebaseerd op gemiddeldes.
 
Bedankt Marina,

Om te cutten bij factor 1,5 gemiddeld 2500 Kcal. Dat is dan 200gram eiwitten, 100gram vetten en de rest met koolhydraten aanvullen.
Dus, 200x4cal. +100x9cal = 1700 en dan 200gram koolhydraten. 200x4= 800 Totaal 2500Kcal. Dan moet ik vanuit daar kijken of ik idd ga afvallen en hoeveel.
Verder eet ik vrij gezond maar gewoon teveel en lekker met wat extra boter en jus etc. In de avond wat noten of een stuk worst/kaas en dat soort dingen.

Ik ga niet tot op de gram perfect afwegen maar wel proberen de gemiddelde goed in de gaten houden, en wellicht bewust ene beetje minder eten omdat ik van mijzelf weet dat ik onbewust vaak net wat meer eet. Het is dan toch een keer een glas cola of even wat extra op het broodje zoals pindakaas en dan toch een lik jam eroverheen.

Nogmaals bedankt en zal het even goed doornemen, zie dat er nog veel meer bij staat wat interesant is. :thumbup:

PS: "Het blijven schattingen en het heeft niet veel zin om op elke dag dingen aan te passen." Ik ga pas voor de eerte keer vanaf volgende week dagbesteding doen en dan een combinatie van klussen en dergelijke voor 5 dagen in de week ( 4 uur per dag). Vandaar dat ik niet echt kan inschatten hoe zwaar dat is. Heb dan ook een flink aantal jaren inactief geleeft.
 
Ik heb voor nu geprobeert om een schema te maken met variatie van diverse fruit, groente en vlees/kip/vis soorten + gezonde vetten. Hoe ik in getallen uitkom dat weet ik nog niet, maar probeer in gedachte te bedenken wat past bij de schijf van 5 en wat het beste past bij mijn dagindeling. Lees wat stickies door en informatie van internet.

Dit is natuurlijk niet exact en kan best nog wel wat wisselen, maar probeer eerst eens na te denken wanneer ik kan eten, waarom ik dat dan ga eten, hoeveel tijd ik heb, wat het mag kosten en etc. Het gaat niet snel en moet best wel veel opzoeken, maar ben al een stukje verder. :) Uiteraard moet ik later alles controleren op de verhoudingen van eiwitten en etc. Daar ga ik fitness pall voor gebruiken.


Voeding.png
 
Waarom gebruik je de sheet niet? daar staat alle info in en kan je meteen alles berekend zien.
Of heb je geen excel?
Er staan ook nergens hoeveelheden bij dus wat je post zegt niets.

Gezond eten bevat ook vetten... en je kan pindakaas/jam en een stukje worst of kaas ook gewoon inpassen in je schema.
Ook als je af wil vallen kan en MOET je lekker eten. Dan hou je het veel langer vol.
Als jij aan je minimale eiwit voldoet en je minimale vetten (meer mag) en opvult met KH tot een kcal waarbij je onder onderhoud zit maakt het echt niet uit of je wat lekkers invoegt. Ik heb zat mensen geholpen met een cut schema waar elke dag een stukje chocolade inzat... of een keer friet met een snack of een pizza en een bakje chips of een biertje wijntje etc. Als je het inpast kan het prima .
 
Ik gebruik Libre office, maar daar kan ik de sheet ook in openen, maar het zag er wat ingewikkeld uit en heb het nog niet goed doorgenomen dus moet er even voor gaan zitten morgen. Zo nu en dan komt er een error of werkt een regel op een vreemde manier niet. Maar begin er een beetje handigheid in te krijgen hoe het werkt (gebruik ook nooit exel soort dingen).

Qua voeding begrijp ik dat het puur om de EKV gaat en verdelen over de dag en dat gezond eten de prio heeft met zo nu en dan wat lekkers erbij. Als het maar in het kader past van de waarden die ik moet hebben. Qua vetten begrijp ik dat transvet op hoge dosis niet gezond is, maar dat een beetje geen kwaad kan en dat je vetten nodig bent voor de hormonen.

Het schema wat ik boven plaatste was meer bedoelt voor de gedachte wanneer ik wat ongeveer moet eten en wat past, maar ben inmiddels een stuk verder en zal de sheet invullen en dan later plaatsen hier. Moet alleen nog even uitzoeken hoe alles werkt.

Bedankt voor het advies en het maken van het programma :thumbup:
 
Ben nog lang niet klaar, maar begin er nu wat handiger in te worden en merk dat het wellicht sneller werkt dan my fitness pall. Kan nu de maaltijden sneller kopieren, kolommen weghalen en voeding toevoegen/aanpassen. Het is allemaal even uitzoeken hoe het werkt en hoe ik mijn voeding moet aanpassen, maar ben een eind opweg. Verder hou ik veel rekening met inkopen en diepvries spullen. Ik kopp vaak vlees (beleg) in DE en daar is ook veel per 100 gram verpakt dus maakt het makkelijker in het schema om met 50gram beleg te werken. Ook probeer ik na te denken hoe ik makkelijk brood kan meenemen wat belegt is naar mijn dagbesteding. Kleine dingen zoals tomaat of komkommer neem ik niet mee en moet dan iets meer cardio doen op den duur.

Dit is nog niet klaar maar het is alvast een begin. Er mist nog van alles zoals pindakaas, vis en etc. Moet de tabel van voeding nog meer aanpassen. Hoe de grafieken werken weet ik nog niet.
 

Bijlagen

  • Controle-Marina.xlsx
    176,8 KB · Weergaven: 95
Kreeg helaas error op error en dingen die niet meer werkte dus ben op een schoon blad begonnen vandaag.

Vandaag 1.png


Vandaag 2.png


Training voor vandaag was 12 min roeien daarna SL in pyramide en daarna weer 12min roeien. Niet noemenswaardig om te loggen.
 
Laatst bewerkt:
Je zit nog erg laag in je kcal met 2000-2100 kcal. Daarbij is je eiwit nog erg laag met 130-150 gram.
Ik zou hoe dan ook voor het slapen gaan nog een bak kwark nemen en misschien bij je ontbijt en lunch nog een beker melk oid. Dan kom je met je kcal wat beter uit en zijn je eiwitten ook wat hoger.

En check even je ham 100 kcal voor 50 gram schouderham is wel erg hoog. Schouderham zit over het algemeen rond 125-130 kcal per 100 gram.
 
Een dag die nog niet compleet is: dinsdag.
Bij de kip in de avond komt nog komkommer, ketjap, knoflook en lombok.
Verder mis ik nog wat fruit in combinatie met yoghurt.

Ik ga dus telkens over mijn 2600 Kcal. max heen met goed eten.
Het enige wat ik kan doen is wat meer cardio, maar weet nog niet hoeveel wat verbruikt van cardio of kt.
Het is puur gokken op dit moment en uittesten hoe mijn gewicht hier op reageert.



Volkorenbrood – AH​
70 gram​
8​
26​
1,4​
158​
Becel pro active​
10 gram​
0​
0​
4​
35​
Goudse 48+ jong – AH​
60 gram​
14​
0​
18​
216​
Ei – gemiddeld​
1 stuk​
7​
0​
5​
75​
Peer​
1 stuk​
0,5​
11​
0,3​
49​
Totaal​
/​
29,5​
37​
28,7​
533​
12:00:00
Rijst wit AH​
75 gram​
6​
55,5​
0​
251,2​
Kipfilet AH​
100 gram​
24​
0​
2​
115​
Olie div.​
10 ml​
0​
0​
10​
90​
Bloemkool AH diepvries​
200 gram​
4​
8​
0​
50​
Kerriesaus conimex​
20 gram​
1​
15​
1​
75​
Totaal​
/​
35​
78,5​
13​
581,2​
16:00:00
Volkorenbrood AH​
70 gram​
8​
26​
1,4​
158​
Becel pro active​
10 gram​
0​
0​
4​
35​
Gebraden kipfilet AH​
50 gram​
7​
2,3​
7​
85​
Ei – gemiddeld​
2 stuk​
14​
0​
10​
150​
Totaal​
/​
29​
28,3​
22,4​
428​
20:00:00
Aardappel​
150 gram​
4​
28​
0​
128​
Sucade​
100 gram​
21​
0​
5,5​
135​
Wortels​
200 gram​
1,4​
10,4​
0,6​
64​
Boter original Becel​
15 ml​
0​
0​
11,1​
100​
Totaal​
/​
26,4​
38,4​
17,2​
427​
00:00:00
Tonijnstukken Princes​
100 gram​
23,5​
0​
9,5​
180​
Kipfilet AH​
100 gram​
24​
0​
2​
115​
Totaal​
/​
47,5​
0​
11,5​
295​
Sub totaal​
167,4​
182,2​
92,8​
2264,2​
 
De kruiden tikken niet aan. Het is niet dat je er opschepels van gebruikt. ;)

Denk eens simpel... ipv 48+ kaas een 30+ kaas en dan yoghurt met fruit erbij.
Neem om 16:00 een boterham minder en vul het op met groente. Groente bevat veel minder aan kcal en je hebt veel volume.
Denk ipv brood eens aan bruine/witte bonen oid. Kan je relatief gezien in volume veel meer volume van eten en het vult en toch minder kcal.
Denk maar na.. 70 gram brood = 160 kcal.
200 gram bruine bonen ook en het vult meer.

Waarom in de avond tonijn en kip? Kies 1 van de twee en zet voor de andere er kwark en fruit in. Net zoveel aan kcal maar meer volume.
Snap je?
 
Zo dat was een zware week en moest er flink aan wennen, op woensdag heb ik een spier achter mijn schouderblad goed verrekt door een te zware lading op te trekken en heb er nog een beetje last van maar het kon erger. Verder wat geklust wat smerig tegenviel en het zweet gutste mij dan ook telkens af en was in de avond helemaal gesloopt en kapot. Uiteindelijk slaap ik heerlijk als een blok en herstel redeleijk goed na een zware training of klus, dus daar ben ik tevreden mee.

Mijn voeding is nog niet optimaal en bestaat voornamelijk uit veel, volkorenbrood, vlees, vis, fruit, aardappelen, bonen, noten en groente ,en zo nu en dan kwark en melk Niet spannend of heel afwisselend tot nu toe, maar goed vol te houden en voldoende (geen honger). Gisteren wel een andere late night snack dan anders, de eieren, vlees, kaas en etc zijn even geen lekkers meer op dit moment dus heb een zak chips aangebroken, het viel tegen en was niet zo lekker als gehoopt.

Morgen wegen en dan volgende week aan het einde weer korte samenvatting en de week daarna trainingen loggen.

Edit: 22 maaltijden van stampot gemaakt vandaag voor in de diepvries. Hutspot, zuurkool, boerenkool en spruiten.
 
Rhomboid major, daar heb ik de boel verbeukt. 30kg en vernam met de eerste pull direct dat het voorbij was. Zwaaide af met verkeerde houding.
 
Verhouding activiteit/voeding is prima, maar eet nog niet optimaal gezond en kan dat verbeteren. Training blijft een beetje net niet/optimaal en moet daar echt wat meer aandacht aan schenken. Maar al met al wel om en nabij 4 kilo lichter in een maand en voel mijzelf wat actiever, ik mag niet heel erg klagen en blijf mooi zo doorgaan. Volgende week de maten weer opnemen, omdat mijn kleding toch ruimer zit de laatste week.

In mijn eerste bericht log ik elke week even gewicht en volgende keer de maten er weer bij. Verder nog niet noemenswaardige dingen om te loggen.
 
Misselijkmakende zenuwpijn in de ellebogen met uitval in de armen en 1 schouder die pijnlijk is (verkeerde houding achter de pc). Twee weken totale rust en daarom mijn voeding ook drastisch naar beneden.

Op gemiddeld 2500 calorieën met sporten en activiteiten lukte het om ongeveer 0,75 kilo per week te pakken en drop nu naar 1500+ calorieën ongeveer (als ik merk dat ik gammel ga worden pak ik gewoon wat extra eten en loop desnoods maar uit tegen de 2000 Kcal.). Ik heb dan gemiddeld bij 1500, 120 gram eiwit, 80 gram vet, 40 gram vezels en 80 gram koolhydraten. Ik haal dan brood, aardappelen en rijst uit mijn menu voor een poosje (twee weken ongeveer).

Verder let ik niet op exacte getallen gezien de weegschaal (voor zover het klopt) aangeeft dat het goed gaat en ik het wel merk aan mijzelf dat ik fitter ben. En dat wegen is ook maar een beetje ter grove controle, kan op een dag zomaar 2 kilo zwaarder zijn als ik de dag daarvoor veel zout heb gehad en het omgekeerde dat ik zomaar een kilo lichter ben dan verwacht dus het zegt niet heel veel, het is puur de globale lijn wat positief blijft gaan. Ik kom van 102 af naar 98 ongeveer op dit moment in een dikke maand en dat is prima. Gisteren heb ik bijvoorbeeld een "slechte" dag gehad met een verjaardag, dat was pizza en zoutige snacks in de avond, vanochtend stond de weegschaal dan ook op 99,3 dat is 2,6 kilo zwaarder dan afgelopen zondag en een slechte week qua activiteiten. Mijn buikomtrek is dan ook direct een stuk groter en voel mij opgeblazen en loop te gassen als een malle.

Qua trainingen wat ik nu heb gedaan merk ik zelf dat ik de Sq helemaal niet prettig vind om als eerste te doen, eerst de rest en als laatste de Sq, merk dat ik dan beter blijf staan en sterker ben in mijn core en niet zo snel doorzak. Verder nog steeds niet de moeite waard om te loggen omdat ik meer richt op algehele verbetering van activiteiten en gezonder leven zodat ik mijn slechte patroon doorbreek en definitief verander.

Al met al even een update en over twee weken kom ik wel weer langs buurten om te vertellen hoe het is gegaan.
 
Toch nog even een vraag, van de arts heb ik medicatie gekregen voor slaap: Quetiapine wat niet altijd voldoende werkt (stres), nu stelt hij voor om melatonine daarbij te gebruiken (voor een beter ritme) en een periode (maand of langer) thiamine, gezien ik dus bewust minder brood en dergelijke ga eten en in de gedachte dat ik dan tekort ga krijgen. Mijn stress is deels werk gerelateerd omdat ik geen baan heb en bij een sollicitatie gesprek van een poosje terug ineens voor de eerste keer in mijn leven begon te stotteren en totaal in paniek raakte (lig er te lang uit en moest verklaren waarom).

A. Werkt melatonine echt? Ik begrijp dat het helpt met in slaap vallen en een ritme, maar niet werkt voor doorslapen zoals ik begrepen heb tot nu toe. Want heeft het nut als ik door de quetiapine alsnog wel in slaap val maar na een poos weer wakker ga worden badend in het zweet.

B. Gaat een maximale dosering thiamine verschil maken (of heeft het lichaam genoeg reserve). Ik heb gewoon goed eten gehad tot nu toe maar kom dan tijdelijk tekort (wel toegegeven dat ik van een extreem zware alcoholverslaving af kom maar ook in die periode goed heb gegeten). Of is het zo dat ik door calorie tekort en afvallen ook domweg meer thiamine nodig ben omdat ik alles verbruik en daardoor dus ook tekort kom?

C. Kan extra visolie nog verschil maken (ik kom niet elke week aan 250 gram vis gemiddeld) ? Ik heb begrepen dat dit ook invloed heeft op hormonen maar weet niet of dit echt veel invloed heeft op slaap.
 
Laatst bewerkt:
Melatonine, B1 en Omega 3 blijkt een goede combi te zijn.
1500 naar 2000 Kcal.
Zenuwpijn een stuk minder.
Ondertussen alles opgezocht en ondanks dat ik het gehele proces niet begrijp hoe het werkt blijkt de combinatie van Melatonine, B1 en Omega 3 wel te maken hebben met slaap. In de paar dagen dat ik het nu allemaal slik verneem ik wel dat ik moe begin te worden en kouder slaap in de nacht wat erg prettig is. Als dit goed werkt gaat de quetiapine er weer af op den duur en daar ben ik dan wel blij om, het werkt super maar dagelijks blijven gebruiken is niet de beste optie.

Het verschil van 2500 naar 1500 calorieën is te groot dus ga naar 2000 calorieën en vul het op met brood. De zenuwpijn trekt ook al snel weg nu ik een aantal dagen niet achter de pc heb zitten hangen en niets heb gedaan aan activiteiten, als dit zo doorgaat ben ik er wel vanaf over een paar dagen en moet dan idd op mijn houding letten als ik wel wat langer achter de pc blijf hangen.

Al met al blijkt de arts het goed te hebben met mbt voeding en slaap, dus ik blijf zijn advies maar volgen. Al met al ben ik er wel blij om en blijf dan op de goede weg. De arts geeft aan dat het leven een rotonde is en je soms een afslag neemt die niet goed is, en ipv dan maar zijwegen te nemen je gewoon terug naar de rotonde moet en een totaal nieuwe afslag moet nemen. Telkens terug gaan naar het begin "de basis" en vanuit daar werken.

Ik voel mij tevreden, wetende dat ik van 18 halve liters bier per dag afkom en weet dat ik dus niet 1 2 3 alles perfect heb lichamelijk gezien. Wellicht volgende week even overleggen voor een nieuw bloedonderzoek en dan hopen dat mijn leverwaarden een stuk beter zijn geworden, dat was namelijk erg slecht voor wat ik heb begrepen. Ik moet dan ook wel echt mijn best blijven doen wil ik in de toekomst weer fit en sterk zijn met een normaal vet%.

Training sucks, ga naar een andere gym.
Ik heb nu een maand getraind bij een sportschool waar ik over twijfelde en ben blij met een maand abbo omdat ik nu toch ga switchen en wil naar Ron Haans. Ik mis toch een beetje begeleiding en heb het gevoel dat ik niet lekker train daardoor, het ging met hangen en wurgen. Voor wat ik weet hebben zij ook een systeem met toestellen die je kunt volgen en denk dat dit voor mij beter is op dit moment vanwege lichamelijke zwakte.

Het hele idee van losse gewichten is mooi, maar nog niet weggelegd voor mij en kan beter voor mijn veiligheid machines gebruiken voor een paar maanden. Als ik dan lichamelijk wat sterker ben kan ik wellicht het idee van 5x5 beter aan zonder te staan te wiebelen en te kloten. Nu was het ook allemaal net niets en niet echt een vaste routine. Ja, roeien voor en roeien na een training, maar de training zelf van alles en nog wat om maar uit te testen wat lukt en wat niet. Ik vind dat ik in mijn situatie meer begeleiding nodig ben.

Voeding begint gewenning te worden en leer wat ik prettig vind.
De avond was telkens zoeken en testen, als ik een blikje tonijn of makreel leeg vrat kreeg ik er in de nacht last van dus dat werkte niet, ook kwark voor het slapen gaan is een gruwel voor mij (terwijl ik kwark lust) want er zit geen smaak aan. Tot nu toe blijkt magere yoghurt met fruit en een lepel eerst geperste olie mij goed af te gaan en smaakt ook echt lekker, wellicht moet ik daar een shake van maken en zoeken naar langzame eiwitten (caseïne).

Brood in de ochtend met vlees beleg en twee eieren gaan er goed in en vult lekker, beker karnemelk erbij en kan er weer 4 uur tegenaan zonder extreme honger. Ik merk dan ook dat met 5 maaltijden per dag ik tegen de volgende maaltijd ook zin krijg om weer te eten.

Tussen de middag blijft warm eten mijn voorkeur en ook nog om 20:00 warm eten gaat mij er erg goed in, maar ik wil wel aanwennen om meer te gaan preppen zodat ik tegen 20:00 gewoon een bord in de magnetron kan zetten. Ik heb nu diverse kant en klaar dingen geprobeerd maar het smaakt gewoon ruk en dat werkt dus niet voor mij. Het liefste eet ik pittige kip, wok groenten en wat rijst in de avond omdat ik dan veel meer kan combineren met kruiden en smaken. Het voordeel van wokken is dan ook dat een deel uit de diepvries kan en verse dingen als paprika, champignons en uien makkelijk bewaard kunnen worden voor een paar dagen en ik die ook in de ochtend kan gebruiken bij een omelet of gewoon paprika met vleeswaren op brood gaan ook altijd wel goed.

Qua vlees merk ik dat ik bepaalde dingen mis (en zin in heb) zoals sukadelappen, hachee en andere dingen wat lang moet pruttelen en heb dan ook besloten dat ik twee keer in de week bij mijn moeder ga eten voor dat soort dingen wat ik niet zelf snel zou maken. Ik ben geen keuken prinsesje die een rollade met zorg staat klaar te maken en het zijn ook de hoeveelheden die het lastig maken.

Al met al is het even aftasten maar begin er wel beter in te worden.

Psyche gaat steeds beter en daarmee de motivatie ook.
Nu ik dus toch wel merk dat ik vooruitgang boek is het leven een stuk prettiger aan het worden, ik was ene paar maand terug nog op het punt dat ik de moed had verloren en dankzij een psychiater gaat het al snel beter nu. Ik merk dat ik meer en meer gemotiveerd raak en ook doelen voor ogen krijg waar ik naartoe wil werken.

Als ik denk aan mijn lichamelijk fysiek zie ik wel iets voor mij wat ik zou willen hebben, daar zit niet het woord wasbordje bij maar eerder een beetje spek op de ribben. Ik merk ook dat ik nu naar mannen kijk hoe zij er fysiek uitzien en zie dan ook een ideaal beeld voor mij wat bij mij past. Dit maakt ook dat ik weet niet in extreme mate te moeten gaan trainen en droog wil komen te staan (zou ook nog heel ver weg zijn mocht ik dat wel willen).

Mijn motivatie haal ik nu voornamelijk uit het feit dat ik het goed vind om langzaam vooruit te gaan en te weten dat vol gas niet gaat werken voor mij, als ik over een maand of twee maanden goed kan trainen zou ik uiterst tevreden zijn. Als ik goed blijf slapen, gezond blijf eten en het vet% rustig blijft dalen ben ik blij. na 10 jaar alcohol verslaving weet ik dan ook dat ik realistisch moet blijven.

Ik merk dat bezig zijn met voeding en training mij gelukkiger maakt, het maakt dat ik mij wat meer verzekerd begin te voelen over wie ik ben. Hack, ben zelf een paar kleding stukken gaan strijken zo nu en dan zodat ik er niet als een slons bijloop. Het heeft zelfs invloed op mijn huis dat ik alles schoon aan het maken ben en uit de verwaarlozing kom.

Alleen het trainen is mij nog een doorn in het oog dat het niet naar wens verloopt, ik hoopte op meer routine en begeleiding dus. Ik hoop dat ik bij Ron Haans dat beter voor elkaar krijg en daardoor ook net wat meer aan een schema kan vasthouden. Ik vind ook dat je betaald voor meer dan alleen gebruik mogen maken van spullen en dat een goede uitleg ook gewenst is en je niet aan je lot over gelaten wordt. Nu heb ik een poosje terug mijzelf geblesseerd bij een Bor met maar 30 kilo door een verkeerde houding en het te snel optrekken vanaf een verkeerde positie, dat is wel iets wat nergens op slaat en achterlijk is. Maar dit zijn ook dingen wat ik moet leren en zelf actief moet gaan opzoeken via YT om beter te weten hoe het moet.
 
Laatst bewerkt:
Edit 12-02-2020 18:18 : Redundantie.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven