Fitness Seller

Redeem (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vandaag bij drie sportscholen geweest en bij de derde voelde ik mij goed en heb direct kunnen trainen met hulp.
Aankomende tijd oefenen met hulp/uitleg en dan opbouwen naar de normale routine van 5x5. Alles redelijk onder de max en zoals vandaag liep het dus door elkaar en dat is voorlopig ook niet erg. Ook voor de aankomende weken alle 5 oefeningen op dezelfde dag om de basis stabiel te krijgen voordat ik met zwaardere gewichten aan de slag kan en dan ook echt Sl 5x5 kan doen. Ipv machines was het advies juist om met dumbbells te gaan trainen vanwege de instabiliteit en mij daar op te gaan focussen.

Hele lekkere training voor mij en 10x beter dan de afgelopen maand. De G-Sq is voor mij echt super en kan nu stabiel zakken en omhoogkomen zonder door mijn rug te gaan. En ook Ass to grass :) maar wel mega spierpijn nu direct. Echt een toffe training waar ik blij mee ben. Bor was aan de lichte kant maar had nu eenmaal al de 9 kilo Db en het ging toch om de houding. Dl mocht wel 10 kilo zwaarder van mij. Bp voelde ik echt flink aan het einde terwijl het niet op de max was, maar links is erg zwak.

Db Ohp 5x5x9
Db Bor 5x5x9
Bar Dl 1x5x40
Db Gsq 5x5x16 (Goblet Squat)
Db Bp 5x5x14
 
Slaap 21:00 / Waak 8:00 :yes:

Bar Dl ----------2x5x40-------Mocht zwaarder +5 Kilo en goede houding
Db QSq --------5x5x20-------Ging mooi en mag zwaarder +5 Kilo
Bar Bp ---------5x5x40-------Prima zo of 2,5 zwaarder
Bar-V Ohp------5x5x20-------Zwaar maar lekker, niet zwaarder maken voorlopig.
Bar Bor---------5x5x30-------Prima zo of eventueel wat langzamer uitvoeren (liet het gewicht te snel zakken en dat kan beter).

Kc./E/K/V. 2158/200/119/99 :yes:

Leuke training om te oefenen met alles, zeer tevreden mee en niets te klagen (lekker door elkaar husselen en alle 5 blijven oefenen).

Voeding vandaag optimaal en dammm het middag eten was heerlijk en heb voor morgen ook alvast een maaltje klaar staan. Shake voor de ochtend en snelle eiwitten ivm trainen en na slaap, banaan miste (was op) voor wat extra koolhydraten. Na de training extra carbs en eiwitten. Aan het einde van de dag steeds langzamere eiwitten en helemaal voor de nacht. Dit is mijn tweede dag zo en voel mij erg goed, geen honger en ruim voldoende energie. En slapen !!! :eek: Gisteren om 21:00 op bed en vanmorgen even voor 8:00 er af en super lekker uitgerust waardoor de training om 10:00 super ging.

Schermafbeelding 2020-02-14 om 12.27.00.png


Schermafbeelding 2020-02-14 om 12.44.32.png

 
Laatst bewerkt:
Niet perfect geslapen maar veel slechter kon ook. :yes:
Voeding een iets andere verhouding en wat anders.
Om 10:30, 6 km gelopen in iets meer dan een uurtje.

Kc./E/K/V. 2394/200/161/105 :yes:

Schermafbeelding 2020-02-15 om 16.51.52.png


Schermafbeelding 2020-02-15 om 17.00.05.png

 
Laatst bewerkt:
Slaap 01:00 waak 12:00 :o
Voeding kan iets meer worden.

Training ging fucking vet voor mij :banana: nog nooit zo goed getraind.
Sq wou ik meer doen maar kon niet vanwege vorm (risico).
Bp was op de max en een 1x70 zat er niet meer in en was een fail.
Bor ging lekker maar bij de 70 was de houding niet meer optimaal.
Schermafbeelding 2020-02-17 om 15.24.03.png


Edit: Voeding is iets anders geworden, vernam na de training dat ik later behoorlijk begon te trillen en duizelig begon te worden, ben naar mijn mams gereden om daar te gaan eten. De lamp ging uit en voelde mij niet meer lekker en dit was even het makkelijkste zodat ikzelf niet meer de keuken in moest en zij had het eten klaar staan.

De shake van straks is de makkelijke weg voor nu, heb geen zin meer om nog boodschappen te doen en ga vroeg naar bed. Woensdag weer op vol vermogen en kijken wat dan mijn max is met alles, dit was erg lekker trainen maar moet dus even rekening houden met suikers.

Schermafbeelding 2020-02-17 om 18.24.23.png
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een rare dag wat allemaal verkeerd liep, moest vanmorgen ineens naar het ziekenhuis (voor mijn moeder) en in de middag nog naar de psychiater. Vandaag dus geen wandeling, en voeding helemaal verkeerd en veel te weinig.

Wel interessant is dat mijn psychiater nu ook gaat begeleiden met alles omtrent sport en slaap. Deze beste man is goed met alles wat met hormonen en dingen te maken heeft en is veel bezig met slaap gebeuren. Nu weet ik niet exact meer wat zijn titel is, maar hij doet veel controle voor wetenschappelijke publicatie's dus kan hem dan ook wat dingen vragen waar ik meer over wil weten en krijg dan de "dummy" uitleg van hem :o .

Volgende keer krijg ik een boek over hormonen en iets over circutiaan ritme... ? ff opzoeken.... circadiaans ritme en kan dan weer wat dingen uitzoeken. Ook even gesproken over de mannelijke hormonen en de gevolgen van tekort en etc. De gedachte achter dit alles is dan ook steeds beter in balans komen (lichamelijk en geestelijk) en daarmee ook makkelijker kan afvallen. Zelf heb ik hem het boek van Peter Bond aangeraden omdat ik deze interessant vind (voor wat ik zo snel kon vinden) en wil aanschaffen, eventueel kan ik hem weer daarna aan hem uitlenen en vragen stellen over de dingen die ik niet begrijp. Het voordeel is ook dat hij telkens de meest recente publicaties heeft en niet alleen maar een stukje abstract zoals ik dat kan vinden. En daarnaast is het te ingewikkeld om die onderzoeken goed te begrijpen en maak ik dan binnen 10 minuten verkeerde correlatie's of aannames die helemaal niet kloppen.

Op dit moment wil ikzelf graag meer leren over creatine en hoe dat werkt en of ik er ook teveel van kan krijgen wat negatief kan uitpakken. Nu is het wel zo dat ik slechts maar een paar abstracten heb gelezen en het bij 1 werd besproken wat mij daardoor aan het twijfelen zette. Wat als ik teveel neem en daarmee juist het tegenovergestelde effect krijg? De meeste bodybuilders hebben een mega spiermassa en ik juist extreem veel vet, dus kan ik dan wel zoveel creatine opslaan en raak ik te snel verzadigt. Op een gemiddelde dag zou ik ongeveer 2,3 gram hebben door voeding en uit mijn lever, dus met 3 gram extra uitgaande van een 5 gram per dag zit ik dan "veilig". Alleen de link tussen het maximaal opneembare van mijn lichaam (spieren) en wat ik dan moet aanvullen is mij onduidelijk. Nu begrijp ik dat het miereneuken is, maar het weten is gewoon leuk.

Afijn, morgen weer trainen en dan de voeding weer optimaal.

Edit: Beetje jammer dit, kom er zojuist achter dat Bond ook een boek heeft over supplementen waarin creatine ook breed besproken word.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren ook een ruk dag en alles raar gelopen, maar dat geeft niet. Vanmiddag mijn moeder ophalen uit het ziekenhuis en dan is alles weer rustig en normaal. Morgen maar trainen, dan heb ik maar 1 training gemist, kon hem gisteren niet meer inhalen.

Voeding gisteren zo simpel en snel mogelijk gehouden zonder ook maar te moeten nadenken zodat ik de hele dag wel wat bij mij had of tussendoor kon eten.

Schermafbeelding 2020-02-20 om 13.50.15.png



Edit: Ondertussen zelf een paar boekje's besteld.
Schermafbeelding 2020-02-20 om 15.42.54.png

Edit: Weer een paar boekje's aangeschaft (voor mijn eigen behandeling) en dan volgende maand nog een paar die ik wil hebben die wat meer ingaan op het hele gebeuren over genen, dna, enzymen en verdere biochemie en aanverwanten. Helaas is het geld even op voor nu..... Tenminste... ik mag maar voor x bedrag aan boeken kopen per maand gemiddeld.
Schermafbeelding 2020-02-20 om 18.27.35.png

[
 
Laatst bewerkt:
Slaap goed, training lekker, voeding iets tekort, gestopt met roken.

Schermafbeelding 2020-02-23 om 17.46.28.png



Voeding niet bijgehouden afgelopen paar dagen, maar weet dat het net te min is geweest in eiwitten en in totaal calorieën te laag.
Wegen stop ik mee, omdat het alle kanten opgaat en zelfs iets omhoog begint te lopen in de grote lijn terwijl mijn kleding beter past.
Ik ben dus afgevallen en blijf nu een beetje stilstaan of kom een heel klein beetje aan met onsjes over de weken.

Training van vrijdag ging lekker en morgen de normale 5x5 in de gedachte dat ik nu de juiste gewichten te pakken heb.
Dan kan ik hierna gaan verhogen zoals 5x5 bedoelt is en komt alles steeds beter op orde.
Heb er ook vertrouwen in omdat alles lekker soepel loopt zonder pijntje's of vreemde dingen.
Wel blijf ik een lichte warm-up aanhouden met 10x 8x in laag gewicht voor de oefeningen zelf.

Slaap is beter, heb nu twee dagen zonder de pillen heerlijk geslapen dus dat is positief.
Energie overdag is nog steeds lekker en voel mij fitter dan ooit, gaat mij goed af.

Aangezien ik van de drank af ben, heb ik gisteren ook besloten te stoppen met roken.
Roken stinkt, is duur, en fuckt de hormonen ook op zodat het trainen tegenwerkt en slaap.

Potje creatine in handen gehad en weer terug gezet, gebruik het wel als ik ergens in de 5x5 aan de max kom.
Ik wil eerst proberen het beste uit mijn normale voeding te halen en moet toch nog van die shake af die ik nu nog als gemak gebruikt.

Edit: Morgen proberen om 100Kg Sq te doen.
 
Laatst bewerkt:
Zo zie je maar dat gewicht niet alles zegt. Als je kleding beter past is dat vooruitgang.
Je weet dat je wat te weinig hebt gegeten maar bent al met al wel fitter. Dus ergens gaat er wel wat goed.
Gewicht kan enorm jojo en met vocht. Dus hou ook gewoon de spiegel in de gaten en meet zo nu en dan je taille, buik etc.

Hou er rekening mee dat roken ook op je metabolisme en hongergevoel werkt. Maar super dat je gaat stoppen!
Een shake als aanvulling kan best. Maar mocht je het met normaal eten kunnen vervangen dan zou ik dat wel doen. Ik zou eerder zoveel mogelijk uit voeding halen maar das ook persoonlijk.. Maar voor gemak en als t zo uitkomt is het een prima optie een shake te pakken.
 
De shake maakt het in de ochtend gewoon makkelijk om snelle eiwitten binnen te krijgen om weer aan te vullen, ik kan niets vinden wat in de buurt komt van die snelle eiwitten. Wat ik wel kan doen is bijvoorbeeld 20 gram uit de shake halen en 20 gram ergens anders uit zoals mager beleg. Dan heb ik volkorenbrood voor complexe koolhydraten daarbij en neem tijdens de training gewoon de ranja voor snelle koolhydraten. Maar voor mij blijf de ochtendvoeding van groot belang te zijn, voel mij daar beter door als dit geoptimaliseerd is en train dan ook lekkerder.

Verder wil ik de middag shake kwijt omdat ik de creatine uit vlees en vis mis wat weer een mooie complementaire aanvulling is naast het vast voedsel. De magere yoghurt bevalt mij wel erg goed en kan makkelijk een half litertje weg slobberen zonder problemen, maar kwark blijft bagger wat mij betreft en voor het slapen gaan blijft het maar smerig. Aangemengd met water en wat fruit is het prima te doen en zelfs lekker, maar dan ben ik zo 750ml verder voor het slapen gaan en dat werkt door op mijn blaas en wordt dan wakker wat ik niet wil. Waar ik kan probeer ik gewoon optimaal de basis kennis te benutten van snelle / langzame voeding en binnenkort wat leren over bazen en zuren.

Qua kleding merk ik vooral dat bloesje's die een dikke maand geleden mij nog om het lijf spande nu wat ruimte gegeven, dus mijn buik (grootste probleem) begint toch echt wel wat vet kwijt te raken.

Maar..... ik ben 9 weken onderweg nu in totaal van elke dag laveloos van de drank zijn naar prettig fit, gezond eten, goed slapen en best wel erg tevreden met mijn vooruitgang mbt sporten en de kilo's die ik nu kan pakken. Ik had het zelf nooit verwacht dat ik zo snel vooruit zou gaan en denk dat voeding en slaap een immens grote invloed heeft (en niet elke dag zuipen). Ook presteer ik nog niet maximaal en kan er nog veel beter, dus verwacht nog grote sprongen te kunnen maken.
 
Qua middelen gebruik ben ik nog aan het zoeken, creatine is nu het enige wat ik eventueel zou willen proberen maar twijfel daar nog over. Ergens wil ik eerst naturel zoveel mogelijk halen om dan vervolgens creatine te gaan gebruiken. Ook ben ik erg voorzichtig vanwege allemaal lichamelijke risico's, nu weet ik dat alles qua bloedwaarden prima is, maar mijn hormonen zullen nog niet 100% optimaal zijn.

Verder weet ik dat alle pillen van winstrol en weet ik het mijn lever aantasten en dat heb ikzelf al genoeg gedaan over de jaren heen dus dat is geen optie voor mij. SARM's klinkt allemaal leuk en wel, maar ik ben geen muis of proefkonijn om dat soort dingen op mijzelf toe te passen en ook daar loop je leverschade door op (hoe minimaal ook) wat ik er niet bij kan gebruiken. Injecteren is ook geen optie voor mij, want ook hier weer risico op allemaal hormoon gebeuren wat ik niet kan gebruiken en weet ook totaal niet hoe dat spul allemaal werkt en invloed heeft op alles. Daarnaast heb ik ook niet die ambitie en is domweg sterker, fitter en minder vet worden mijn doel.

Er blijft voor mij alleen maar whey en creatine over, waarbij whey super is voor mij op dit moment en een creatine "kuurtje" mij wellicht later net even door een vastloper kan heen duwen (hoewel ik het uit mijn voeding wil proberen te halen) Mompelt iets over dat ik doe alsof ik aan de AAS ga... :roflol:

Ik hoopte nog iets te kunnen vinden om vals te spelen maar dat is er helaas niet voor mij dus moet het perfecte halen uit alles door kennis over voeding, hormonen, slaap, training en etc. Daar heb ik enorme winsten te halen en ben nu op de goede weg. :rolleyes:
 
De shake maakt het in de ochtend gewoon makkelijk om snelle eiwitten binnen te krijgen om weer aan te vullen, ik kan niets vinden wat in de buurt komt van die snelle eiwitten.
Eieren, kipfilet op brood, mocht je het lusten tonijn/zalm op brood (ik vind vis nl wel lekker in de ochtend) en zo zijn er wel meer bronnen. De trage zitten vooral in zuivel (kwark etc)
Wat ik wel kan doen is bijvoorbeeld 20 gram uit de shake halen en 20 gram ergens anders uit zoals mager beleg.
dat kan ook en is niets mis mee. Je kan ook simpelweg havermout maken met melk en daar een schep eiwit doorheen gooien. Is ook gewoon normale voeding.
Magere yoghurt met havermout/muesli oid en wat extra whey erbij is ook een prima ontbijt. Je moet gewoon kijken wat je bevalt. Ik heb een soort van standaard ontbijtje waarbij ik 5 eieren (hele eieren) bak met wat kipfilet of ham (vleeswaren beleg) en soepgroente en er wat bonen (bruin/wit/tuin etc) doorheen gooi. Warm ontbijten vind ik altijd wel fijn. Maar je kan ook gebakken ei met brood nemen. Plakje vleeswaren erbij en je zit goed.

Dan heb ik volkorenbrood voor complexe koolhydraten daarbij en neem tijdens de training gewoon de ranja voor snelle koolhydraten. Maar voor mij blijf de ochtendvoeding van groot belang te zijn, voel mij daar beter door als dit geoptimaliseerd is en train dan ook lekkerder.
zelf vind ik ontbijten (of iig eten) voor het trainen wel het meest optimale qua energie etc. Maar ook dat is persoonlijk. Ikzou zeggen experimenteer wat. Je zal verbaasd staan wat bepaalde voeding kan doen. Het stond mij eerst tegen die gebakken eieren om 6:00. Maar als je eraan went is het erg lekker :D

Verder wil ik de middag shake kwijt omdat ik de creatine uit vlees en vis mis wat weer een mooie complementaire aanvulling is naast het vast voedsel.
die snap ik even niet. Je wil de shake kwijt omdat je creatine uit vlees en vis mist? Of bedoel je dat je vast voedsel wil eten en los creatine erbij?

De magere yoghurt bevalt mij wel erg goed en kan makkelijk een half litertje weg slobberen zonder problemen, maar kwark blijft bagger wat mij betreft en voor het slapen gaan blijft het maar smerig.
kijk eens naar skyrr of griekse yoghurt (de volle kan ook prima omdat de vetten de eiwit opname vertragen). In skyrr heb je ook varianten. Probeer van de lidl eens de vanille of vruchten skyrr.. Bevatten allen ca. 9 gr eiwit en maar ca 55 kcal per 100 gram. Als je je vetten wat op wil krikken kan je ook alfvolle yoghurt nemen.

Aangemengd met water en wat fruit is het prima te doen en zelfs lekker, maar dan ben ik zo 750ml verder voor het slapen gaan en dat werkt door op mijn blaas en wordt dan wakker wat ik niet wil.
daarom.. kijk eens naar de vruchten skyrr. Heb je genoeg budget dan is Lindahls vanille erg lekker. :o

Waar ik kan probeer ik gewoon optimaal de basis kennis te benutten van snelle / langzame voeding en binnenkort wat leren over bazen en zuren.
je bent een recreatieve sporter en geen wedstrijd sporter. Dus qua snelle en langzame opname zal het je niet veel op gaan leveren. Het is echt gerommel in de marge die je niet merkt. Tuurlijk is het nuttig om veel te leren en ik weet er ook wel "wat" van. Maar qua gains zal je dit verschil niet gaan merken. (wedstrijd prep etc is heel wat anders en dan KAN je wel effect merken maar normaal is het nihil).
Basen en zuren is wel een interessant iets ivm vertering. Velen denken dat maagzuur oprispingen door teveel maagzuur is. Maar het is vaak te weinig aan maagzuur. En die maagzuur klachten kan je dus juist voorkomen door wat azijn bij je eten te doen. Maar dat terzijde blijft het interessante materie en is het leuk om te leren.


Qua kleding merk ik vooral dat bloesje's die een dikke maand geleden mij nog om het lijf spande nu wat ruimte gegeven, dus mijn buik (grootste probleem) begint toch echt wel wat vet kwijt te raken.
je voelt het resultaat in ieder geval. Zie je het ook? want als je jezelf in de spiegel ziet zie je het vaak niet omdat je jezelf te vaak ziet. Daarom is een foto om de x weken heel nuttig. Dan zie je pas echt het resultaat goed als je die naast elkaar legt.

Maar..... ik ben 9 weken onderweg nu in totaal van elke dag laveloos van de drank zijn naar prettig fit, gezond eten, goed slapen en best wel erg tevreden met mijn vooruitgang mbt sporten en de kilo's die ik nu kan pakken.
kijk en hou je daar aan vast :thumb:

Ik had het zelf nooit verwacht dat ik zo snel vooruit zou gaan en denk dat voeding en slaap een immens grote invloed heeft (en niet elke dag zuipen).
dat klopt. de meest essentiele dingen.. trianing-voeding-rust! Daar moet ej een balans in vinden. Teveel trainen is ook niet goed ! ;) Kan zelfs tegenstrijdig werken.

Ook presteer ik nog niet maximaal en kan er nog veel beter, dus verwacht nog grote sprongen te kunnen maken.
hee... Rome is ook niet in 1 dag gebouwd he! ;)
Stap voor stap en maak en hou het haalbaar met reeele doelen!
Je gaat goed en nu is het volhouden!
 
Qua middelen gebruik ben ik nog aan het zoeken, creatine is nu het enige wat ik eventueel zou willen proberen maar twijfel daar nog over. Ergens wil ik eerst naturel zoveel mogelijk halen om dan vervolgens creatine te gaan gebruiken. Ook ben ik erg voorzichtig vanwege allemaal lichamelijke risico's, nu weet ik dat alles qua bloedwaarden prima is, maar mijn hormonen zullen nog niet 100% optimaal zijn.
creatine kan geen kwaad om te gebruiken. Ook niet voor je lever en hormonen. Beste middel is "doorzettingsvermogen" :)

Verder weet ik dat alle pillen van winstrol en weet ik het mijn lever aantasten en dat heb ikzelf al genoeg gedaan over de jaren heen dus dat is geen optie voor mij.
alle AAS kunnen invloed hebben op de lever. En ik denk zelf dat jij daar nog ver van weg moet blijven en je nog heel veel naturel kan halen. Denk zelfs meer dan je denkt.. als je maar veel doorzettingsvermogen gebruikt! ;)

SARM's klinkt allemaal leuk en wel, maar ik ben geen muis of proefkonijn om dat soort dingen op mijzelf toe te passen en ook daar loop je leverschade door op (hoe minimaal ook) wat ik er niet bij kan gebruiken. Injecteren is ook geen optie voor mij, want ook hier weer risico op allemaal hormoon gebeuren wat ik niet kan gebruiken en weet ook totaal niet hoe dat spul allemaal werkt en invloed heeft op alles. Daarnaast heb ik ook niet die ambitie en is domweg sterker, fitter en minder vet worden mijn doel.
Kijk en dat kan je allemaal gewoon naturel halen!

Er blijft voor mij alleen maar whey en creatine over, waarbij whey super is voor mij op dit moment en een creatine "kuurtje" mij wellicht later net even door een vastloper kan heen duwen (hoewel ik het uit mijn voeding wil proberen te halen) Mompelt iets over dat ik doe alsof ik aan de AAS ga... :roflol:
whey is een prima aanvulling. Voor gemak altijd in huis hebben. Bijgeen tijd .. hoppa havermout melk en whey en slikken maar :D eenvoudige goede maaltijd. Maar vaste voeding vult meer vind ik zelf.
En creatine kan je gewoon gebruiken. Kan geen kwaad. Zit ook in voeding maar dan moet je wel heeeeel veeeeel biefstuk gaan eten. :D


Ik hoopte nog iets te kunnen vinden om vals te spelen maar dat is er helaas niet voor mij dus moet het perfecte halen uit alles door kennis over voeding, hormonen, slaap, training en etc. Daar heb ik enorme winsten te halen en ben nu op de goede weg. :rolleyes:
dat doe je super e van die instelling hou ik wel. :) Dus lekker doorgaan..leren en proberen! je gaat het vanzelf ontdekken.
Succes! :thumb:
 
Verder wil ik de middag shake kwijt omdat ik de creatine uit vlees en vis mis wat weer een mooie complementaire aanvulling is naast het vast voedsel.
die snap ik even niet. Je wil de shake kwijt omdat je creatine uit vlees en vis mist? Of bedoel je dat je vast voedsel wil eten en los creatine erbij?
Ik wil de shake kwijt omdat vast voedsel beter is, en (als ik vlees of vis eet) krijg ik er meer creatine door binnen.

En die maagzuur klachten kan je dus juist voorkomen door wat azijn bij je eten te doen
Handig om te weten! Vaak maagzuur gehad, hoewel het de laatste tijd veel beter is.

Zie je het ook? want als je jezelf in de spiegel ziet zie je het vaak niet omdat je jezelf te vaak ziet. Daarom is een foto om de x weken heel nuttig.
Ik kan het niet zien, maar merk het gewoon door de bloesje's die niet meer strak om mijn buik zitten. Maar moet wellicht eens aanwennen om elke week even een paar foto's te maken.

Teveel trainen is ook niet goed !
Daar ben ik achter inmiddels, een extra dag rust doet mij zelfs beter dan verwacht. Zou er geen probleem mee hebben om gewoon standaard om de 72 uur te trainen op dit moment.

Beste middel is "doorzettingsvermogen" :)
Geen twijfel over :)

En ik denk zelf dat jij daar nog ver van weg moet blijven
"nog" ik denk dat ik er nooit aan ga beginnen.

En creatine kan je gewoon gebruiken. Kan geen kwaad. Zit ook in voeding maar dan moet je wel heeeeel veeeeel biefstuk gaan eten.
Ik ben aan het rekenen gegaan maar het is wel heel lastig om 5gram via voeding te krijgen, dus een beetje aanvulling kan geen kwaad. Zat alleen in twijfel of het nu al nut heeft.


Verder bedankt voor alle voeding tips! :thumbup: Op ranzige havermout na (snel in een glas water en weg slurpen kan eventueel), klinkt mij alles perfect en past goed in mijn voorkeuren. Warm eten is ook heel erg lekker in de ochtend en deed dat ook heel vaak, maar ik kan ook heel raar eten qua tijden en welke maaltijd en wou daar juist een beetje vanaf om een goed patroon vast te houden. Maar voor een keer is het natuurlijk heerlijk en het kan ook totaal geen kwaad.

Bedankt voor je hulp Marina.
 
Creatine in die hoeveelheid binnenhalen gaat inderdaad moeilijk zijn in vlees. En het kan geen kwaad het nu al te nemen. Maar verwacht er geen wonderen van. Je kan er vocht van gaan vasthouden maar als je stopt raak je dat weer kwijt. Maar zolang je vooruit gaat zou ik het gewoon lekker laten.

Ik lust ook geen warme havermout of brinta oid. Ik doe altijd alles gewoon koud in yoghurt of kwark. Anders wordt het een dotjes zooi en vind ik het niet te vreten. :D
Daarom yoghurt met havervlokken/muesli/creusli oid.

Ik kan ook heel raar eten hoor. Geen probleem om een gewone warme maaltijd om 6:00 te eten en in de avond een grote bak kwark met havervlokken/noten/honing/kaneel/cacao oid. Al met al gaat het er gewoon om dat je je kcal en ekv binnen krijgt over een dag. Een vast patroon is prima als het ej houvast geeft. Maar stel je neemt 4 verschillende "maaltijden" mee naar je werk... dan maakt het geen hol ui of je nu warm eet bij je ontbijt of een tussendoor op je lunch tijd en je maaltijd dan weer om 15:00... of dat je je warme hap om 11:00 eet en wat ej anders om 11:00 eet om 18:00. (noem maar een dwarsstraat) Het gaat om het totaal. ;)

Dus kijk het aan en wat omgooien kan best! en zo ook een keer een shake. Je kan als het je om creatine gaat ook gewoon bijvoorbeeld voor je training je creatine nemen. Wel schijnt het beter op te nemen in combi met vruchtensap.

al met al. Lekker zo doorgaan en bij vragen ook gewoon in je log stellen (pm mag ook)
succes!
 
Qua voeding moet ik mij nu prima kunnen redden en weet wat ongeveer werkt en niet, kan het hoogstens nog optimaliseren tot mierenneuken aan toe (maar dat is dus voor de wedstrijd bb-ers).

Dan blijft nog 1 dingetje over en dat is mijn training, ik heb nu van alles mogen proberen op een pyramide na (wat ik nog wel graag zou willen). SL 5x5 blijf ik gewoon niet lekker vinden omdat mijn Sq dan ruk is en ik niet op gang kom met alles (maar wil het dan maar doen omdat iedereen beweert dat het het beste is). SL opbouwend trainde heerlijk en kan dan echt lekker tot de max gaan en voel mij daar erg goed bij, maar hou aan het einde over dat ik nog niet het gevoel van verzadiging heb of uitputting. SL pyramide zou mij persoonlijk prettig lijken omdat ik dan wel kan opbouwen tot de max en daarna kan afbouwen voor de uitputting.

Om de dag (behalve het weekend) zoals SL aanbeveelt valt mij zwaar, maar met 72 uur rust is het heerlijk en herstel ik naar mijn gevoel veel beter. Op een maand is het 2 trainingen minder met 72 uur er tussen, dus als ik dan beter herstel..... wat maken die 2 trainingen dan nog uit?

In een schema wat hopelijk duidelijk is om de verschillen te laten zien en hoe ik denk:

Schermafbeelding 2020-02-23 om 20.40.40.png


Als ik zeg, ik wil SL doen met 72 uur rust tussen de trainingen en een pyramide vorm, doe ik dan iets heel erg raars en doms? Of kan het geen kwaad om gewoon eens 6 tot 8 weken dit te gaan doen. Het is puur omdat de SL opbouwend heel erg lekker voelt en ik dan ineens veel meer kracht heb tijdens het trainen, alleen mis ik dan nog even het stukje uitputting op het einde dus vandaar de pyramide.
 
UItputting voelen na een training wil niet zeggen dat je goed traint. Teveel is ook niet goed. Blijf bij falen en uitputting weg.
Zorg wel voor een voldaan gevoel maar ga niet te ver door. UItputting en voldaan zijn 2 verschillende dingen. Probeer eens te ontdekken wat het verschil is.

Ik zou eerder zeggen hou het bij stronglifts (opbouwend) als dat je bevalt en doe een aanvulling met bijvoorbeeld assistence oefeningen en doe dropsets. Reken maar dat dat je een ander gevoel geeft. Misschien het proberen waard.

Remind me ... dan kom ik eventueel als het nodig is op de rest nog terug.
 
UItputting en voldaan zijn 2 verschillende dingen
Duidelijk en moet dan spreken over voldaan zijn.

Dit is wat ik bedoelde met pyramide blijkbaar, na het falen weer gewicht er af en dan nog wat reps en etc zodat ik prettig heb afgebouwd (dat is wat ik een beetje bedoel met uitputting). Assistence is mij te ingewikkeld want ik weet total nog niet waar ik tekort ga komen en verspil dan wellicht energie op dit moment. Ik wist niet hoe ik die getallen moest uitleggen dus deed maar met % aanduiding maar snap het idee nu wat een dropset is.

stronglifts (opbouwend)
Dan ga ik dit dus wel doen, want dit voelt erg prettig voor mij en kan daarna wat dorpsets doen tot een voldaan gevoel ;) Dan blijf ik tot net onder falen en extreme uitputting.
 
Back
Naar boven