Fitness Seller

Redelijk torso, slecht ontwikkelde benen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik vind het leuk om mee te kijken. ;)

Je kan als je je evenwicht niet zo goed houdt ook eerst met 1 DB doen en met de andere hand vasthouden ergens aan. Of je voet op een iets lagere verhoging zetten. (wij hebben van die step gevallen met losse delen waarmee je steeds verder kan verhogen. )
Ik vond het in het begin nogal wankel inderdaad. Maar als je je core goed aanspant en met DB's in je handen heb je toch meer evenwicht dan je denkt heb ik ervaren.

Ben benieuwd hoe deze je bevalt. :)
succes!
 
Ik vind het leuk om mee te kijken. ;) Je kan als je je evenwicht niet zo goed houdt ook eerst met 1 DB doen en met de andere hand vasthouden ergens aan. Of je voet op een iets lagere verhoging zetten. (wij hebben van die step gevallen met losse delen waarmee je steeds verder kan verhogen. ) Ik vond het in het begin nogal wankel inderdaad. Maar als je je core goed aanspant en met DB's in je handen heb je toch meer evenwicht dan je denkt heb ik ervaren. Ben benieuwd hoe deze je bevalt. :) succes!

Ga ik proberen, één dumbell gaat hem niet worden. Ik kan max 18 kg op een dumbell doen. Squat nu met barbell van 44 kg. Dus 22 kg per been. Ik wil juist méér ;), maar thanx voor de tip. Twee dumbells wordt wel interessanter. Stepsbankje heeft mijn vrouw wel (met pootjes) dus dat ga ik proberen. Hoop dat ik het uiteindelijk met barbell ga kunnen en dan uiteindelijk als ik tegen mijn max zit toch maar eens naar de sportschool. In elk geval om fatsoenlijk te kunnen squatten. Voorlopig kan ik weer vooruit :D

Ik zag je foto's, ook die van eind 2014. Wat een weg zeg voor jou (ik las ook je commentaar), maar alle respect hoor. Girlpower !
 
Oke.. ik snap het. Met max 18 kg op 1 db is dat inderdaad wel lastig dan.. Al kon ik het maximaal met 2 db's van 8 kg. :o
Maar kijk het gewoon eens aan met die step en mogelijk een keer een traptree (is vaak net wat hoger). Ik ben erg inventief geworden met bouwen zeg maar. Zo ook staande leg curl in de leg extension.. waar ik dan een step onder moet zetten :D

Dank je. :)
 
waar blijft die foto dan ? :P
 
Hoe gaat het nu?
 
Ik zie nu 2 topics van je, niet genoeg kunnen eten en niet goed kunnen trainen/benen.
Misschien handig om is bij een (goedkope) sportschool te gaan beginnen.
Benen is imo kut trainen thuis.En de rest gaat op een gegeven moment ook verwateren.
Qua voeding lekker pindakaas chocomel bananen noten pannekoeken.......
Verder lees je een beetje in, ik zeg dit niet graag, altijd flinke zeikerds die dat normaal roepen,
maar het zal jou denk wel helpen.
 
Hoe gaat het nu?

Heej Marina, tja nog wat zoeken links en rechts. Ik leer bij :D
Heb goede hoop.

Bulgarian split squat geprobeerd (vanaf benchpress met dumbells), moeilijk om evenwicht te bewaren.
Ga het voor mijn benen anders aanpakken.

Zal straks effe je laatste post bekijken.
Ben benieuwd ;)

---------- Toegevoegd om 09:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:09 ----------

Ik zie nu 2 topics van je, niet genoeg kunnen eten en niet goed kunnen trainen/benen. Misschien handig om is bij een (goedkope) sportschool te gaan beginnen. Benen is imo kut trainen thuis.En de rest gaat op een gegeven moment ook verwateren. Qua voeding lekker pindakaas chocomel bananen noten pannekoeken....... Verder lees je een beetje in, ik zeg dit niet graag, altijd flinke zeikerds die dat normaal roepen, maar het zal jou denk wel helpen.

Ja je hebt gelijk, qua voeding ga ik idd radicaal het roer om gooien.
Vanaf volgende week ga ik benen trainen (2x p.w.) in sportschool.

Dank je
 
Heej Marina, tja nog wat zoeken links en rechts. Ik leer bij :D
Heb goede hoop.

Bulgarian split squat geprobeerd (vanaf benchpress met dumbells), moeilijk om evenwicht te bewaren.
Ga het voor mijn benen anders aanpakken.

Zal straks effe je laatste post bekijken.
Ben benieuwd ;)

---------- Toegevoegd om 09:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:09 ----------



Ja je hebt gelijk, qua voeding ga ik idd radicaal het roer om gooien.
Vanaf volgende week ga ik benen trainen (2x p.w.) in sportschool.

Dank je

Go get em

---------- Toegevoegd om 12:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:25 ----------

Hoe gaat het nu?

Goed hoor. bedankt
 
Bulgarian split squat is inderdaad een goede voor evenwicht ook. ;)

ben benieuwd hoe het dan volgende week zal verlopen.
Succes in ieder geval!
 
Deadlift is ook een prima LB oefening bij gebrek aan een goede squat mogelijkheid, zeker als je 'm uitvoert staand op een verhoging.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Deadlift is ook een prima LB oefening bij gebrek aan een goede squat mogelijkheid, zeker als je 'm uitvoert staand op een verhoging. [Link niet meer beschikbaar]

Dank je, ik dead lift normalerwijs 1x p.w..
Ik was even gestopt omdat ik met 20 kg verzwaard had en daar flink wat spierpijn aan over gehouden had.
In combinatie met te weinig voeding deed me dat mede de das om (tijdelijk :D).
Inmiddels ga ik in elk geval op de UB weer voluit.

Sowieso loop ik met LB flink achter, ik pak de deadlift nu op 70 kg. Ben wel benieuwd in welk tempo ik vorderingen ga maken.

Op een verhoging, tja dan krijg je wel meer rek natuurlijk (?)
Thuis zie ik zo 1,2,3 geen mogelijkheden daar voor (heb wel een barbell).

Ik ga a.s. maandag voor het eerst naar de sportschool dus daar zal ik wat uitgebreider en zwaarder te werk gaan.

Ik zit te denken aan standing calf raises, squats, leg curls 2x p.w.
Dead lift 1x p.w.

Ik heb kwa LB zo goed als geen ervaring.
Heb je adviezen (voor een beginner) ?
 
Dank je, ik dead lift normalerwijs 1x p.w..


Op een verhoging, tja dan krijg je wel meer rek natuurlijk (?)
Thuis zie ik zo 1,2,3 geen mogelijkheden daar voor (heb wel een barbell).

Op een verhoging heb je meer ROM (range of motion) dus zullen je quads meer worden gestimuleerd dan met een reguliere DL.

Juist een geschikte oefening voor thuis want je hebt er geen rek oid bij nodig, geen spotter en relatief veilig.

Een verhoging kan je natuurlijk eenvoudig zelf maken, paar stukken hout of een paar schijven...

One leg calf raise op een verhoging, trap tree. Schijf of dumbbell in de hand.
 
Deadlift is ook een prima LB oefening bij gebrek aan een goede squat mogelijkheid, zeker als je 'm uitvoert staand op een verhoging.

[Link niet meer beschikbaar]

thuis ???
 
Dank je, ik dead lift normalerwijs 1x p.w..
Ik was even gestopt omdat ik met 20 kg verzwaard had en daar flink wat spierpijn aan over gehouden had.
In combinatie met te weinig voeding deed me dat mede de das om (tijdelijk :D).
Inmiddels ga ik in elk geval op de UB weer voluit.

Sowieso loop ik met LB flink achter, ik pak de deadlift nu op 70 kg. Ben wel benieuwd in welk tempo ik vorderingen ga maken.

Als je wat goed je best doet zit DL zo op 100 +
 
Dank je, ik dead lift normalerwijs 1x p.w.. Ik was even gestopt omdat ik met 20 kg verzwaard had en daar flink wat spierpijn aan over gehouden had. In combinatie met te weinig voeding deed me dat mede de das om (tijdelijk :D). Inmiddels ga ik in elk geval op de UB weer voluit. Sowieso loop ik met LB flink achter, ik pak de deadlift nu op 70 kg. Ben wel benieuwd in welk tempo ik vorderingen ga maken. Als je wat goed je best doet zit DL zo op 100 +

Dat zou mooi zijn, ik ga er wel voor :D
 
Nogmaals thanx voor de adviezen nog allemaal.
Vanmorgen voor het eerst naar de sportschool geweest, 4 sets squats, 4 sets calfs, 3 sets dead lifts.
Nu al lichte spierpijn, dit voelt goed.

Zwaar enthousiast ! :)
 
Dus de sportschool gaat een blijvertje worden?? :D
Geniet van je spierpijn vandaag!
 
Ja is een blijvertje, inderdaad pierpijn nu wat heftiger maar goed te doen.
Ik ben bewust nog niet tot het gaatje gegaan.............(hoewel)

Nee dit is helemaal top, ga zaterdag weer ;)
 
Back
Naar boven