XXL Nutrition

redelijk veel buikvet.

Bezoekers in dit topic

atleten en forummers die het ervaren.
Veel mensen geven aan dat ze vetter en vochtiger worden als ze brood eten en minder als ze bijv bruine rijst met groente eten.

Het vochtiger worden kan ik beamen, echt overduidelijk.
Maar vettiger worden? Het lijkt mij eerder dat ze vocht voor vet aan zien.
 
Het vochtiger worden kan ik beamen, echt overduidelijk.
Maar vettiger worden? Het lijkt mij eerder dat ze vocht voor vet aan zien.

Dat zou ook best kunnen dat die 2 door vaak elkaar gehaald worden. Maar is ook niet echt te zien het verschil tussen vet en vocht.
 
Ik eet nu geen brood meer, maar mijn buikvet gaat niet weg :( Hoe kan dat??
 
Ik eet nu geen brood meer, maar mijn buikvet gaat niet weg :( Hoe kan dat??

waarschijnlijk doe je niet genoeg situps om plaatselijk vet te verbranden
 
Als het vet alleen bij de buik zit dan eet je toch nog verkeerd. Ik heb dat ook een tijd gehad maar door het voedsel aan te passen maar wel dezelfde calorieën(3000kCal voor mij) kun je dat weg krijgen. Je zal wel teveel witmeel producten in je voedsel hebben zitten zoals witte pasta? Vervang dit door volkoren pasta dan. Brood is voor velen mensen ook dikmakend rond de middel en onder de huid. Zo zijn er meer voedsel dingetjes waar je heel goed mee kunt experimenteren. Ieder lichaam(stofwisseling) is anders en je zal zelf moeten onderzoeken. Ik ben er 10 kilo door afgevallen in 2 maanden tijd en spierkracht is hetzelfde gebleven. Mijn biceps zijn zelfs 1 cm groter geworden in omtrek. Nu 43,8 cm. Aderen komen overal heel goed door en de 8-pack is al zichtbaar terwijl ik geen buikoefeningen doe. Deze train je toch al automatisch mee met heel zwaar trainen. Onderzoek je voedsel dus.

Dus je voeding bepaalt waar het vet op je lichaam gaat ophopen?

---------- Toegevoegd om 17:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:57 ----------

High Intensity Interval Training (HIIT) is wat ik je aanraad.

Hoe beperkt dit het verlies van vvm?
 
waarschijnlijk doe je niet genoeg situps om plaatselijk vet te verbranden

Thx G, ik ben niet zo hooggeleid, dus weet zulke shizzle niet, je weet toch!
Ik kan alleen maar stelen van die rijke tatas!
 
Dus je voeding bepaalt waar het vet op je lichaam gaat ophopen?

---------- Toegevoegd om 17:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:57 ----------



Hoe beperkt dit het verlies van vvm?

Volgens mij wat ik er van begrepen had zou het gaan om de hormoonhuishouding die bepaalt waar vet opgeslagen wordt, maar heb me er nooit in verdiept.

hiit beperkt verlies van VVM omdat het zeer kortdurend is en geen spiermassa als energiebron zou gebruiken. Het verhoogt flink je metabolisme langdurig.
 

dat klopt wel idd, maar wat is het doel.
Lange termijn vet verbranden of korte termijn veel gewicht verliezen.
Om veel vet te verbranden en spiermassa te behouden doe je liefst kort en intensief en dan liefst nog interval.
Laag intensief is leuk voor gewicht verlies en tekorten creëren idd.



einde discussie zo werkt het, werp daarbij een lagere carb intake en je merkt het verschil na 2 weken al.
 
pindakaas smeren bro
 
Volgens mij word je dikker van teveel kcals eten.
Heb nooit gemerkt dat brood of geen brood hier een verschil bij maakt.
Ook niet qua vocht.

Maar misschien dat andere hier wel last van hebben, geen idee of het kan:D
 
Volgens mij word je dikker van teveel kcals eten.
Heb nooit gemerkt dat brood of geen brood hier een verschil bij maakt.
Ook niet qua vocht.

Maar misschien dat andere hier wel last van hebben, geen idee of het kan:D

Er zijn ook mensen die dik worden door rijst .... en mensen die niet goed reageren op veel havermout.
En wat te denken van de gasten die overstapten van B&F shit naar XXL .... en snel verschil merkten .... zelfs calorie inname en toch iets droger.
 
Volgens mij word je dikker van teveel kcals eten.
Heb nooit gemerkt dat brood of geen brood hier een verschil bij maakt.
Ook niet qua vocht.

Maar misschien dat andere hier wel last van hebben, geen idee of het kan:D

Ik geloof daar ook niet echt in. Ik hoor alleen brood en rijst als argument, maar als ze leverworst op je brood doet met roomboter en wat brocolli en kip bij je rijst dan weet ik wel waar je dikker van wordt. Veel mensen rapporteren gewoon niet alles wat ze eten.
 

dat klopt wel idd, maar wat is het doel.
Lange termijn vet verbranden of korte termijn veel gewicht verliezen.
Om veel vet te verbranden en spiermassa te behouden doe je liefst kort en intensief en dan liefst nog interval.
Laag intensief is leuk voor gewicht verlies en tekorten creëren idd.



einde discussie zo werkt het, werp daarbij een lagere carb intake en je merkt het verschil na 2 weken al.

Heel niet. Met dat intervallen verbrand je wel lekker veel, maar voornamelijk koolhydraten.

Door laag intensief te trainen leer je je lichaam sneller en langer vetverbranding aan te spreken, waardoor je later ook in andere trainingsvormen meer vet verbrand in plaats van koolhydraten. Beetje krachttraining erbij om je spiermassa te onderhouden/op te bouwen.

Van een beetje cardio verlies je echt niet in 3 weken een kilo aan spiermassa, 3,5% vet verliezen in 3 weken, dat kan dan weer wel. Been there, done that.
 
Heel niet. Met dat intervallen verbrand je wel lekker veel, maar voornamelijk koolhydraten.

Door laag intensief te trainen leer je je lichaam sneller en langer vetverbranding aan te spreken, waardoor je later ook in andere trainingsvormen meer vet verbrand in plaats van koolhydraten. Beetje krachttraining erbij om je spiermassa te onderhouden/op te bouwen.

Van een beetje cardio verlies je echt niet in 3 weken een kilo aan spiermassa, 3,5% vet verliezen in 3 weken, dat kan dan weer wel. Been there, done that.

Metabolism. 1994 Jul;43(7):814-8.
Impact of exercise intensity on body fatness and skeletal muscle metabolism.
Tremblay A1, Simoneau JA, Bouchard C.
Author information
1Physical Activity Sciences Laboratory, Laval University, Ste-Foy, Quebec, Canada.
Abstract
The impact of two different modes of training on body fatness and skeletal muscle metabolism was investigated in young adults who were subjected to either a 20-week endurance-training (ET) program (eight men and nine women) or a 15-week high-intensity intermittent-training (HIIT) program (five men and five women). The mean estimated total energy cost of the ET program was 120.4 MJ, whereas the corresponding value for the HIIT program was 57.9 MJ. Despite its lower energy cost, the HIIT program induced a more pronounced reduction in subcutaneous adiposity compared with the ET program. When corrected for the energy cost of training, the decrease in the sum of six subcutaneous skinfolds induced by the HIIT program was ninefold greater than by the ET program. Muscle biopsies obtained in the vastus lateralis before and after training showed that both training programs increased similarly the level of the citric acid cycle enzymatic marker. On the other hand, the activity of muscle glycolytic enzymes was increased by the HIIT program, whereas a decrease was observed following the ET program. The enhancing effect of training on muscle 3-hydroxyacyl coenzyme A dehydrogenase (HADH) enzyme activity, a marker of the activity of beta-oxidation, was significantly greater after the HIIT program. In conclusion, these results reinforce the notion that for a given level of energy expenditure, vigorous exercise favors negative energy and lipid balance to a greater extent than exercise of low to moderate intensity. Moreover, the metabolic adaptations taking place in the skeletal muscle in response to the HIIT program appear to favor the process of lipid oxidation.
PMID: 8028502 [PubMed - indexed for MEDLINE]
 
Heel niet. Met dat intervallen verbrand je wel lekker veel, maar voornamelijk koolhydraten.

Door laag intensief te trainen leer je je lichaam sneller en langer vetverbranding aan te spreken, waardoor je later ook in andere trainingsvormen meer vet verbrand in plaats van koolhydraten. Beetje krachttraining erbij om je spiermassa te onderhouden/op te bouwen.

Van een beetje cardio verlies je echt niet in 3 weken een kilo aan spiermassa, 3,5% vet verliezen in 3 weken, dat kan dan weer wel. Been there, done that.

Je verliest geen spiermassa van cardio, je verliest spiermassa van een te groot tekort. Dus jouw laatste zin maakt sowieso niet uit, aangezien je geen spiermassa verliest door cardio zelf.

Daarbij blijft de verbranding van vet na HIIT langer doorwerken dan bij LIT geloof ik.

---------- Toegevoegd om 15:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:53 ----------

Dus je voeding bepaalt waar het vet op je lichaam gaat ophopen?

---------- Toegevoegd om 17:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:57 ----------



Hoe beperkt dit het verlies van vvm?

Nee. Als je meer kcal eet dan je verbruikt (geloof vanaf 200-300 kcal méér) dan ga je vet ophopen. Wát je daarvoor eet heeft niks te maken met of je wel of geen vet aankomt en het vet komt niet aan op verschillende plaatsen op basis van verschillende voeding.

Heel zwart wit: je kunt afvallen door alleen junkfood te eten en je kunt aankomen door alleen kipfilet te eten. (is het gezond? Nee, maar het aantal kcal bepaalt of je af valt of aan komt, niet wát je eet).
 
Als we d'r dan onderzoekjes tegenaan gaan gooien:

De claims over het superieure vetverbrandende effect van High Intensity Interval Training (HIIT) blijven aanhouden. De argumentatie is overtuigend. Met HIIT bouw je spieren op en daarom verbrand je veel meer dan met het rustigere cardio. Een recent experiment van 12 weken toetste deze claim.

In totaal werden 38 sedentaire deelnemers met overgewicht (BMI 25-29.9) van 18 tot 55 jaar (7 mannen en 31 vrouwen) gerandomiseerd in 3 sessies per week HIIT, cardio of niets (controlegroep). Deze sessies waren progressief opgebouwd en daarmee volgde de belasting de belastbaarheid op de voet. In grote lijnen trainden de HIIT groep met een protocol van 30s voluit (120% VO2piek) afgewisseld met 120s interval. De cardiogroep bouwde op naar 45 min duurtraining op 65% van de VO2piek. De deelnemers hielden eetdagboeken bij en droegen een stappenteller om hun dagelijke fysieke activiteit bij te houden. Lichaamscompositie werd vastgesteld met een DEXA.

Resultaat
Het lichaamsgewicht van beide groepen veranderde nauwelijks. Het vetpercentage van de HIIT groep daalde ook nauwelijks (0,3%), terwijl deze in de cardiogroep afname met 2,6 procent. Ook het buikvet daalde bij de cardiogroep, maar niet bij de HIIT groep. Geen van de groepen toonde een verschil in vetvrije massa na 12 weken. Het fitheidsniveau nam in de HIIT even veel toe als in de cardiogroep, maar de HIIT deed het in iets meer dan de helft van de trainingstijd.


Conclusie
Het resultaat van dit experiment is in strijd met de claims die gemaakt worden voor HIIT. Die zijn dan ook gebaseerd op HIIT vs cardio experimenten van beroerde kwaliteit, maar ook omdat de populatie zich niet altijd laat vergelijken. De sedentaire deelnemer met meer liefde voor de bank dan voor sport reageert heel anders op (HIIT) training dan fitte atleten. Wat je ook van het onderzoek vind, eigenlijk zijn er geen fatsoenlijke onderzoeken die de superioriteit van HIIT onderbouwen. Laten we vooropstellen dat afslanken grotendeels via voeding gaat, maar dat effectiviteit van sporten sterk afhangt van diegene die je voor je hebt.

http://www.chivo.nl/content/clip-cardio-vs-hiit-voor-vetverbranding


Zo valt d'r voor alles wat te zeggen.
 
Als ik de rest van de artikelen zo eens lees, dan hoef ik deze ook niet serieus te nemen.
Daarbij zei ik ''volgens mij'', niet: volgens alle 5 miljoen de studies.
 
Je verliest geen spiermassa van cardio, je verliest spiermassa van een te groot tekort. Dus jouw laatste zin maakt sowieso niet uit, aangezien je geen spiermassa verliest door cardio zelf.

Daarbij blijft de verbranding van vet na HIIT langer doorwerken dan bij LIT geloof ik.

Ik heb ook nooit beweerd dat je spiermassa verliest door cardio. Degene waarop ik reageerde impliceerde dat door te zeggen "om veel vet te verbranden en spiermassa te behouden.."

Ik weet niet of verbranding van vet na HIIT langer blijft doorwerken dan bij LIT, zou kunnen. Ik weet wel met 100% zekerheid dat je door LIT je spieren meer dan met welke trainingsvorm dan ook aanleert om zo veel mogelijk vet te verbranden voordat de koolhydraatverbranding wordt aangesproken.


Ik denk om eerlijk te zijn dat er ook gewoon een hoop persoonlijke voorkeur bij komt kijken. Sommige mensen voelen zich prettiger bij HIIT trainingen, anderen voelen zich prettiger bij extensieve duurtrainingen. Voor mij persoonlijk geld het laatste omdat vet verliezen voor mij geen doel opzich is, maar juist het verbeteren van de vetverbranding om duurzamer te kunnen sporten.

Ook is het voor mij makkelijk in mijn trainingsschema te verwerken. Je kan makkelijk elke dag een flink intensieve training doen en daarnaast nog een lange extensieve duurrit op de fiets doen. Na een intensieve training ook nog eens een HIIT training doen werkt wat minder.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook nooit beweerd dat je spiermassa verliest door cardio. Degene waarop ik reageerde impliceerde dat door te zeggen "om veel vet te verbranden en spiermassa te behouden.."

Ik weet niet of verbranding van vet na HIIT langer blijft doorwerken dan bij LIT, zou kunnen. Ik weet wel met 100% zekerheid dat je door LIT je spieren meer dan met welke trainingsvorm dan ook aanleert om zo veel mogelijk vet te verbranden voordat de koolhydraatverbranding wordt aangesproken.

Daarom zei ik dat je laatste zin uberhaupt niet boeide, aangezien je nooit spiermassa verliest door cardio (dus ook niet een kilo in 3 weken een beetje cardio doen). Je had beter dat kunnen zeggen: ''je verliest geen spiermassa door cardio te doen'' dan zeggen dat je niet een kg verliest etc.
 
Back
Naar boven