XXL Nutrition

redelijk veel buikvet. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

20 wheys

Novice
Lid geworden
11 apr 2015
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
87kg
Hallo,
Ik ben 17 jaar, bijna een jaar met fitness en bodybuilding bezig. Ben van 78 naar 92 kilo gegaan met een lengte van 1,90 meter. Ik slaap minimaal 8/9 uur per nacht, en train 5 keer per week. Ik heb een redelijk hoog vetpercentage, ik denk rond de 17/18 procent doordat ik in de winter een redelijke bulk heb gehad. Maar het vreemde is dat ik op mijn biceps, onderarmen, schouders, borst en zijkant buik wel redelijke vasculariteit heb, niet opgepompte aderen, maar wel goed zichtbaar. Ik heb alleen een buikje gekregen, maar de rest van mijn lichaam is dus verder niet vet. Ik zou graag willen weten, wat ik op dit moment het beste kan doen, beginnen met cardio en minder gaan eten om het buikje weg te werken, of gewoon doorgaan met goed eten en groeien. Ik ben bang dat ik door cardio en onder onderhoud ga zitten met eten veel spiermassa zal verliezen aangezien ik nog niet heel erg lang bezig ben met fitness en bodybuilding. Wat zijn jullie tips om zo weinig mogelijk spiermassa te verliezen, als ik wel zou gaan cutten?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. :)
Mvg. 20 wheys
 
Op onderhoud eten, eiwitten hoog houden, cardio toevoegen om die extra kcals eruit te halen.
 
Gewoon goed blijven eten en blijven groeien. Beetje cardio toevoegen voor wanneer nodig, als bodyfat iets te veel wordt.
Lekker hoog intensieve cardio liefst hiit om even snel veel vet te verbranden. Kort en krachtige fatburn. Op benendag hoeft het niet, dan alleen paar minuutjes wandelen.
 
Is het ook handig om voor minder carbs te gaan? voor een droger ogend fysiek en meer vetverbranding tijdens cardio? Of zorgt dat juist voor ook spierafbraak?
 
alleen langdurige cardio op laag tot medium intensiteit kan mogelijk leiden tot spiermassa afbraak.
Als je het kort en intensief houdt is er niets aan de hand.

Beetje schuiven met carbs vs eiwitten/vetten is een prima optie.
 
High Intensity Interval Training (HIIT) is wat ik je aanraad.
 
als je cardio gaat doen juist lage intensiteit. Je kan voor vetverbranding en het intact houden van je gains beter een uur wandelen dan gaan rennen op de loopband

Anderzijds kan je ook je koolhydraten verlagen, dan hoef je wss niet eens cardio meer te doen
 
Een uur wandelen op de loopband? Wat een waardeloos advies.
 
als je cardio gaat doen juist lage intensiteit. Je kan voor vetverbranding en het intact houden van je gains beter een uur wandelen dan gaan rennen op de loopband

Anderzijds kan je ook je koolhydraten verlagen, dan hoef je wss niet eens cardio meer te doen

Metabolism. 1994 Jul;43(7):814-8.
Impact of exercise intensity on body fatness and skeletal muscle metabolism.
Tremblay A1, Simoneau JA, Bouchard C.
Author information
Abstract
The impact of two different modes of training on body fatness and skeletal muscle metabolism was investigated in young adults who were subjected to either a 20-week endurance-training (ET) program (eight men and nine women) or a 15-week high-intensity intermittent-training (HIIT) program (five men and five women). The mean estimated total energy cost of the ET program was 120.4 MJ, whereas the corresponding value for the HIIT program was 57.9 MJ. Despite its lower energy cost, the HIIT program induced a more pronounced reduction in subcutaneous adiposity compared with the ET program. When corrected for the energy cost of training, the decrease in the sum of six subcutaneous skinfolds induced by the HIIT program was ninefold greater than by the ET program. Muscle biopsies obtained in the vastus lateralis before and after training showed that both training programs increased similarly the level of the citric acid cycle enzymatic marker. On the other hand, the activity of muscle glycolytic enzymes was increased by the HIIT program, whereas a decrease was observed following the ET program. The enhancing effect of training on muscle 3-hydroxyacyl coenzyme A dehydrogenase (HADH) enzyme activity, a marker of the activity of beta-oxidation, was significantly greater after the HIIT program. In conclusion, these results reinforce the notion that for a given level of energy expenditure, vigorous exercise favors negative energy and lipid balance to a greater extent than exercise of low to moderate intensity. Moreover, the metabolic adaptations taking place in the skeletal muscle in response to the HIIT program appear to favor the process of lipid oxidation.
PMID: 8028502 [PubMed - indexed for MEDLINE]
 
Als het vet alleen bij de buik zit dan eet je toch nog verkeerd. Ik heb dat ook een tijd gehad maar door het voedsel aan te passen maar wel dezelfde calorieën(3000kCal voor mij) kun je dat weg krijgen. Je zal wel teveel witmeel producten in je voedsel hebben zitten zoals witte pasta? Vervang dit door volkoren pasta dan. Brood is voor velen mensen ook dikmakend rond de middel en onder de huid. Zo zijn er meer voedsel dingetjes waar je heel goed mee kunt experimenteren. Ieder lichaam(stofwisseling) is anders en je zal zelf moeten onderzoeken. Ik ben er 10 kilo door afgevallen in 2 maanden tijd en spierkracht is hetzelfde gebleven. Mijn biceps zijn zelfs 1 cm groter geworden in omtrek. Nu 43,8 cm. Aderen komen overal heel goed door en de 8-pack is al zichtbaar terwijl ik geen buikoefeningen doe. Deze train je toch al automatisch mee met heel zwaar trainen. Onderzoek je voedsel dus.
 
ik heb nu 6 wk mn voeding aangepast resultaat -5kg zonder cardio.... Dat kan jij toch ook......

(jouw metabolisme is skyhigh...17jr)
 
Als het vet alleen bij de buik zit dan eet je toch nog verkeerd. Ik heb dat ook een tijd gehad maar door het voedsel aan te passen maar wel dezelfde calorieën(3000kCal voor mij) kun je dat weg krijgen. Je zal wel teveel witmeel producten in je voedsel hebben zitten zoals witte pasta? Vervang dit door volkoren pasta dan. Brood is voor velen mensen ook dikmakend rond de middel en onder de huid. Zo zijn er meer voedsel dingetjes waar je heel goed mee kunt experimenteren. Ieder lichaam(stofwisseling) is anders en je zal zelf moeten onderzoeken. Ik ben er 10 kilo door afgevallen in 2 maanden tijd en spierkracht is hetzelfde gebleven. Mijn biceps zijn zelfs 1 cm groter geworden in omtrek. Nu 43,8 cm. Aderen komen overal heel goed door en de 8-pack is al zichtbaar terwijl ik geen buikoefeningen doe. Deze train je toch al automatisch mee met heel zwaar trainen. Onderzoek je voedsel dus.

brood is dikmakend ?

wat
 
brood is dikmakend ?

wat

Wel goed lezen. Iedere stofwisseling is anders. De één heeft bijvoorbeeld lactose intolerantie en dan zit je weer met je melkproducten. De ander kan weer slecht bepaalde kruiden verdragen waardoor je voedsel te snel de dunne darm verlaat en je te weinig opneemt aan voedingsstoffen. Zo zijn er ook mensen die slecht brood kunnen verdragen maar daar nooit bij stil gestaan hebben. Nu zeg jij het alsof brood voor iedereen dikmakend is. Ik speel puur op de stofwisseling. Hier kun je nog heel veel winst uithalen omdat je meer vitamines en mineralen gaat opnemen en je veel beter presteert in de sportschool in plaats van uitgeblust te zijn terwijl je denkt dat je zo gezond eet, en maar dat vet rondom je middel blijft houden.
 
Wel goed lezen. Iedere stofwisseling is anders. De één heeft bijvoorbeeld lactose intolerantie en dan zit je weer met je melkproducten. De ander kan weer slecht bepaalde kruiden verdragen waardoor je voedsel te snel de dunne darm verlaat en je te weinig opneemt aan voedingsstoffen. Zo zijn er ook mensen die slecht brood kunnen verdragen maar daar nooit bij stil gestaan hebben. Nu zeg jij het alsof brood voor iedereen dikmakend is. Ik speel puur op de stofwisseling. Hier kun je nog heel veel winst uithalen. Bijvoorbeeld meer vezels eten waardoor je wat meer vitamines en mineralen gaat opnemen en je veel beter presteert in de sportschool in plaats van uitgeblust te zijn terwijl je denkt dat je zo gezond eet.

ik zeg dat niet
" Je zal wel teveel witmeel producten in je voedsel hebben zitten zoals witte pasta? Vervang dit door volkoren pasta dan. Brood is voor velen mensen ook dikmakend rond de middel en onder de huid"

bron ?
 
ik zeg dat niet


bron ?

Ik doe niet meer aan bronnen van internet. Ik experimenteer met mijzelf. Ik heb jaren over mijn voedselschema gedaan. Op internet vind je van alles en het is ook maar net hoe je zoekopdracht is. Zo beweren ze dat quinoa de heilige graal is. Ik raak daarvan flink aan de schijt dus. Superfoods heb ik ook een tijd gedaan. 0% effect op mijn lichaam dan alleen slapper worden. Dus ik kan je niet helpen met bronnen helaas. Uiteraard kan je wel zoeken op witmeelproducten via Google maar het probleem is dat alles dan ongezond is:D. Ik focus me alleen op de stofwisseling. Hoe je darmen reageren op bepaald voedsel en dit is per mens verschillend.
 
Een uur wandelen op de loopband? Wat een waardeloos advies.

Ik zeg niet dat op hoge intensiteit slecht is. Doe zelf ook weleens high intensity interval. Zeker goed om te zorgen voor een negatieve energiebalans en dergelijke.
Maar er zijn ook best argumenten voor bewegen op lage intensiteit.

''Daarom zou cardiotraining beter zijn dan krachttraining om een energietekort te creëren, waardoor het lichaam gedwongen wordt de eigen vetreserves aan te spreken. Cardiotraining op een lage intensiteit (60% MHF) zou daarnaast meer vet verbranden, dan dezelfde trainingsvorm op een hogere intensiteit (+80% MHF) en derhalve een grotere bijdrage leveren aan het uiteindelijke succes van een afvalprogramma.''
 


atleten en forummers die het ervaren.
Veel mensen geven aan dat ze vetter en vochtiger worden als ze brood eten en minder als ze bijv bruine rijst met groente eten.

---------- Toegevoegd om 11:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:52 ----------

Een uur wandelen op de loopband? Wat een waardeloos advies.
alles wat die gast zegt is debiel

Het past dan wel weer naast de theorie veel minder te gaan eten dan je nodig hebt. :D

---------- Toegevoegd om 11:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:53 ----------

Ik zeg niet dat op hoge intensiteit slecht is. Doe zelf ook weleens high intensity interval. Zeker goed om te zorgen voor een negatieve energiebalans en dergelijke.
Maar er zijn ook best argumenten voor bewegen op lage intensiteit.

''Daarom zou cardiotraining beter zijn dan krachttraining om een energietekort te creëren, waardoor het lichaam gedwongen wordt de eigen vetreserves aan te spreken. Cardiotraining op een lage intensiteit (60% MHF) zou daarnaast meer vet verbranden, dan dezelfde trainingsvorm op een hogere intensiteit (+80% MHF) en derhalve een grotere bijdrage leveren aan het uiteindelijke succes van een afvalprogramma.''

dat klopt wel idd, maar wat is het doel.
Lange termijn vet verbranden of korte termijn veel gewicht verliezen.
Om veel vet te verbranden en spiermassa te behouden doe je liefst kort en intensief en dan liefst nog interval.
Laag intensief is leuk voor gewicht verlies en tekorten creëren idd.
 
atleten en forummers die het ervaren.
Veel mensen geven aan dat ze vetter en vochtiger worden als ze brood eten en minder als ze bijv bruine rijst met groente eten.


Vult bruine rijst niet gewoon beter per calorie? Als ik 100g bruine rijst eet zit ik best vol, terwijl na 5 droge boterhammen (ongeveer hetzelfde aantal cals en macros) ik nog honger heb. Waardoor mensen misschien onbewust meer brood gaan eten.
 
Vult bruine rijst niet gewoon beter per calorie? Als ik 100g bruine rijst eet zit ik best vol, terwijl na 5 droge boterhammen (ongeveer hetzelfde aantal cals en macros) ik nog honger heb. Waardoor mensen misschien onbewust meer brood gaan eten.

Ja rijst vult beter, maar de reacties van mensen mbt brood zijn over het algemeen met voedingschema en berekening van de KH totalen. Zelfs soms bij hogere KH inname met rijst t.o.v. brood werden ze niet vetter of minder vet.

Er lopen overigens ook mensen rond die van rijst wat meer vet krijgen. Maar dat gebeurt weinig.
 
Back
Naar boven