• Log in of maak account aan om verder te gaan zonder reclame

Veel plezier! 💪🏋‍♂️

MuscleMeat

Redenen om olympische lifts te doen.

Bezoekers in dit topic

• Topic Starter Topic Starter
:roflol: maar even serieus, als je zo tegen je neus aanbokt, kan het dan niet gebeuren dat je neusbeentje zo in je hersenen gaat???

Heb nog een vraag, bij de clean & jerk, waar nemen jullie de stang vast? heb wat moeite om mn ellebogen hoog genoeg enzo te brengen.

Ik kan alle opgesomde punten uit de eerste post zeker beamen.

Ik heb een week of zes deadlifts achterwege gelaten en in plaats daarvan meerdere malen per week explosieve pulls gedaan, doorgaans power cleans en vaak ook de assistance daarvan (high pulls en clean pulls).

Mijn traps, hams, bovenrug (rhomboidus) zijn flink dikker geworden, mijn barbell rows zijn ook 15kg vooruit.

Qua cardiovasculair effect : nou ja, vorige week deed ik een setje van 12 reps power clean met 100kg en daarvan lag ik toch wel even op de grond te hijgen ja...

Nu doe ik explosieve pulls op maandag en deadlifts op vrijdag, voor mij de ideale combinatie voor een beestige posterior chain en rug.

verdomme, ik heb geen oly stang... is dat juist iets breder dan schouderbreedte?

Wil ze wel doen, maar bij een failure kan ik nu niet bepaald de stang laten vallen (bijv bij snatch) dusja is vrijwel onmogelijk om te doen voor mij. Misschien binnen een jaartje zelf stang kopen met wat gewichten en deze in de tuin doen dan.

*Misschien wel eens snatch deadlifts proberen...
*Ook misschien "Power Clean Front Squat Push Jerk"

Laatst bewerkt:
Mijn god; ik heb geprobeerd te snatchen :eek:, ik donderde haast door de muur heen! Met een bijna lege stang! :eek2:

hoe bedoel je, ging ie zo vlug omhoog dat je meevloog?

Nee, dit is de eerste keer dat ik die oefening heb gedaan; evenwicht houden was dus zwaar klote.

Maar doe jij ze?

zal ze vanaf nu beginnen doen :D heb zo'n beetje mijzelf overtuigd tijdens het maken van dit artikel :p

heh :p zal trouwens eens kijken hoeveel progressie ik zal maken in de komende maanden, zal misschien eens een log aanmaken. ooit :D

:roflol: maar even serieus, als je zo tegen je neus aanbokt, kan het dan niet gebeuren dat je neusbeentje zo in je hersenen gaat???

ik heb een keer van een aikido leraar mogen vernemen dat et maar bullshit is dat dat ding in je hersens kan komen, gewoon op die neus raggen als het echt link word... maar goed je neus blijft gevoelig (believe me, mijn neusbot is verbrijzelt) dus zou em wel proberen te ontwijken :P

mijn leerkracht bio vertelde dat je eerst een hoek moet krijgen dat er een stuk van afbreek, die dan daan de hersenen geslagen kan worden ofzo

Wil ze wel doen, maar bij een failure kan ik nu niet bepaald de stang laten vallen (bijv bij snatch) dusja is vrijwel onmogelijk om te doen voor mij. Misschien binnen een jaartje zelf stang kopen met wat gewichten en deze in de tuin doen dan.

*Misschien wel eens snatch deadlifts proberen...
*Ook misschien "Power Clean Front Squat Push Jerk"

Ik doe ze ook in een gym waar ik de stang ABSOLUUT niet mag laten vallen.. gewoon zorgen dat je niet failt :p

Terug
Naar boven