XXL Nutrition

Redhead's Back in Business log! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

redhead

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
18 feb 2003
Berichten
1.617
Waardering
0
Zo! Na een jaar of 2 weg te zijn geweest is het tijd dat we weer is fatsoenlijk gaan eten, trainen, en leven. Na wat jaartjes junkfood en overmatig alcohol gebruik:p is het tijd om al dat luie zweet eruit te trainen.

Ik ben afgelopen maandag begonnen en train 3x in de week kracht en 3x in de week cardio.

Maandag
Deadlift 4x8
Chin up 4x8
Barbell Row 4x8
Front Pull Down 4x8
DB Press 4x8
DB Side Raise 4x8

Dinsdag
Hardlopen
Ongeveer 45min - 60min op 8 a 9km per uur

Woensdag
Incline Bench Press 4x8
Bench Press 4x8
Close Grip Bench Press 4x8
Dippen 4x8
Barbell Curl 4x8
DB Preacher Curl 4x8

Donderdag
Ongeveer 45min - 60min op 8 a 9km per uur

Vrijdag
Squat 4x8
Leg Press 4x8
Leg Extension 4x8
Standing Calve Raise 4x8
Ab Crunches 4 sets
Hanging leg raises 4 sets
10 min uitlopen op de band.

Zaterdag
45min op de crosstrainer

Zondag
rust


Stats zijn momenteel niet om naar huis te schrijven.

27jr
185cm
95kg (momenteel 94.6)
BF 20%

Oude stats 2jr terug
185cm
92kg
BF 13%

Mijn voedingsschema is op dit moment het volgende:

Maaltijd 1:
400ml Magere melk
40gram Whey
40gram Havermout
4x Omega 3

Maaltijd 2:
1x Volkoren Boterham
1x ei
250ml magere kwark
10 gram cashewnoten

Maaltijd 3:
2x volkoren Boterhammen
2x ei
250ml Magere kwark

Maaltijd 4:
40gram Whey
30gram Brinta
20gram cashewnoten

Maaltijd 5:
50gram Whey
10gram Bcaa (direct na de training)

Maaltijd 6:
Eten wat de pot schaft. Wokken, vis, veel groentes etc

Maaltijd 7:
250ml Magere kwark
30gram cashewnoten

Totaal kom ik uit op ongeveer 2200 Kcal excl het avondeten. Ik mik rond de 2800Kcal totaal in de verhoudingen 40/30/30.

In het verleden heb ik goede resultaten gehaald met carbcycling. Dat zou de volgende stap moeten zijn wanneer ik rond de 15 a 16% zit.

Gebruikte supps:
XXL All day Protein
Taurine
AAKG
Omega 3
Bcaa's

Over een aantal weken gooi ik er de volgende supps nog tegen aan:
Green Tea
L-Carnitine
Caffeine

Op dit moment is mijn eerste doel een week of 12 te kijken hoeveel vet ik kan verliezen zonder al te veel spiermassa in te leveren.Ook zal ik na een week of 3 een refeed 1x in de week toepassen.

Eigenlijk hoop ik dat er een beetje spiergeheugen aanwezig is. Het zal lastig worden in de cut maar ok we zien het wel. Ook ben ik benieuwd of ik mijn bf flink naar beneden krijg. Ik ben namelijk 2 weken geleden gestopt met roken.

Pics zal ik volgende week ergens uploaden en zal vervolgens sowieso iedere zondag een uitgebreide update geven.

Op of aanmerking zijn altijd welkom, flamen doe je maar tegen je moeder.....:D
 
Laatst bewerkt:
Week 1

Tja wat kan je melden na 1 week....... Weinig behalve dat het lekker voelt om weer een doel te hebben en daar naartoe te werken.
Trainingen lopen lekker. Voel nog steeds de beentjes van vrijdag aangezien ik gelijk weer volgas ging:D. Kracht valt ook nog een beetje tegen maar dat komt vanzelf terug.
Als voorbeeld: Benchpress doe ik nu 8x80kg, 2 jaar geleden was dat nog 8x110kg.:o
De kracht is dus nog niet om naar huis over te schrijven....:p Hardlopen was even een vieze tegenvaller de eerste keer. Een aantal keer moeten lopen aangezien de conditie niet best was. Donderdag ging het al stukken beter. Dinsdag gaan we weer hardlopen dus we gaan het zien of de stijgende lijn door gezet kan worden
Voeding gaat lekker, moet nog even aanvoelen of ik het schema moet bijstellen of niet. Merk wel dat het ritme van eten er weer in moet slijten. Net als de kracht en conditie een kwestie van tijd.
De weegschaal geeft 0,5kg minder aan dan afgelopen maandag. Positief dus. Ik heb nog ergens een bf caliper liggen dus die ga ik opzoeken zodat ik het nauwkeuriger kan bijhouden allemaal. Aankomende week zal ik foto's toevoegen aan het topic.
 
Follow u 2 bro!

Wanneer komen de eerste pics:D?
 
Ff een snelle start pic!

Kwaliteit is %$#@.

Zal morgen ff betere foto's schieten ;)

foto1.jpg



Zo meteen weer hardlopen.:D
 
mass zit er al goed op kerel:D
 
mass zit er al goed op kerel:D

Dat is het (probleem) nou juist.....:p;).

Net terug van het hardlopen. Begin me ritme te vinden. Loop samen met 2 (ecto) maatjes van me dus word aan alle kanten voorbij gelopen.....:p.
Ze lopen af en toe heen en weer om me vervolgens weer eruit te lopen...:D
Echte vrienden dus.

Net gelijk ff 10 gram bcaa's genomen. Morgen weer ijzer vreten! Goede pics zal ik zsm uploaden.
 
why is dat een probleem:P
 
Net terug van het hardlopen. Begin me ritme te vinden. Loop samen met 2 (ecto) maatjes van me dus word aan alle kanten voorbij gelopen.....:p.
Ze lopen af en toe heen en weer om me vervolgens weer eruit te lopen...:D
Echte vrienden dus.

Story of my life :mad:
 
why is dat een probleem:P

Spiermassa is ok.
Vetmassa is niet ok.

Aangezien je zegt de massa zit er goed op!;) Begrijp dat je spiermassa bedoelt. Maar was een beetje een flauwe opmerking van me....:D

Vandaag weer de volgende training:

Incline Bench Press 4x8
Bench Press 4x8
Close Grip Bench Press 4x8
Dippen met gewicht. 4x8
Barbell Curl 4x8
DB Preacher Curl 4x8

Heb net me whey weer binnen van XXL ben benieuwd naar de bananen smaak. Eerst nog een beetje aardbei opmaken voordat ik aan de banaan begin.:D
 
Vandaag is het begin van week 2.

Training van vandaag:

Deadlift 8x70, 8x90, 8x110, 8x120
Chin up 4x8
Barbell T-Row 8x40, 8x50, 8x60, 8x70
Front Pull Down 8x61, 8x68, 8x68, 8x74
DB Press 8x22, 8x22, 8x24, 8x26
DB Side Raise 8x12, 8x12, 8x14, 8x14


Net terug van de gym en moet zeggen, het gaat lekker. We gaan steeds wat zwaarder trainen, al merk ik wel dat ik af en toe wat slapjes ben door de lagere hoeveelheid KH. Nou stelt dit nog niks voor, maar ik at de afgelopen 2 jaar alleen maar KH, dus vandaar denk ik dat ik me af en toe wat suf voel denk ik.
Afgelopen zondag gecheat met een patatje flip. Vond het na de patat al weer zonde eigenlijk...... :). Maar ok hij was lekker. De weegschaal gaf geen verandering ten opzichte van voorgaand weekend !!.Ik laat het voedingsschema nog een week hetzelfde en kijk het nog even aan. Ook ben ik natuurlijk gestopt met roken en ik vraag me af wat dat voor een invloed heeft op alles. Vorige keer werd ik daardoor zwaarder. Nu eet ik onder mijn onderhoud en beweeg veel meer. We houden het dus goed in de gaten maar als iemand ideeen heeft hoor ik het graag. Wie weet heb ik er wat aan en neem ik het mee. Ook heb ik de fat caliper weer gevonden en ga ik vanavond als het vrouwtje thuis is even kijken wat mijn BF nou eigenlijk precies is. De bedoeling is dan iedere zondag een 5 punts meeting te doen en ieder punt 3x te meten. Zo heb je een mooi gemiddelde en kan je redelijk zien of je BF daalt.
Ik ben niet ontevreden ondanks dat de weegschaal zegt dat er niets veranderd is. De spiegel zegt wat anders of zal dat het eeuwige BB-syndroom zijn..... ;)

Ik zal morgen me gemeten bf posten.
 
Back
Naar boven