Fitness Seller

Reds noob log

Bezoekers in dit topic

RednasNL

Cool Novice
Lid geworden
21 okt 2019
Berichten
52
Waardering
19
Lengte
1m85
Massa
101kg
Hallo allemaal,
Na enige aarzeling toch maar besloten een log bij te gaan houden.

Heb in mijn leven 2 of 3 keer geprobeert deze hobby op te pakken maar altijd na max 2 maanden weer afgehaakt. Waarschijnlijk dat mijn adhd en dus groot gebrek aan focus hier een rolletje in speelde.

Ik heb het nu echter sinds mei 2019 weer opgepakt en voor het eerst thuis begonnen met trainen. Dit bevalt me prima en gek genoeg heb ik de drive en vind ik het leuk/lekker om te sporten.

Begin stats toen waren 106.5 kg en heb een aantal maanden liggen aanmodderen met een full body schema.

28 oktober besloten om het eens wat serieuzer aan te pakken en terecht gekomen bij het stronglift schema.
Aan de hand van de app ben ik met de volgende stats gestart:
Sq. 30kg
Bp. 35kg
Row. 30kg
Ohp. 22.5kg
Dl. 40kg

Ondertussen dus een aantal trainingen verder en vandaag aanbeland bij.

Sq 87.5
Bp 65
Row 62.5
Ohp 45
Dl 85

Ik merk vooral dat de squad erg zwaar begint te worden. Waardoor ik steeds beter op mijn vorm moet letten. Aangezien ik thuis train heb ik hier geen controle op en probeer ik mezelf te controleren door regelmatig filmpjes te kijken en een soort checklist te volgen tijdens het trainen.

Na de 3 dagelijkse compound oefenen doe ik altijd 3 isolatie oefeningen om een beetje meer voldaan gevoel te krijgen. Altijd 1 kuit,biceps en triceps oefening.

Voor alsnog bevalt het me echt super goed en heb ik nog geen plateau geraakt al merk ik dat de squad nu wel langzaam erg zwaar word.

Ben door de maanden heen van 106.5 naar 98 kg gegaan en jammer genoeg deze maand (december) terug naar 100. Dit wil ik even volhouden tot eind december en daarna is mijn doel om voor de zomer 90 te wegen.
 
Dat zijn mooie vorderingen :thumb:
Doe je de compound oefeningen dagelijks ?
Weet je voor jezelf wat maakt dat je het nu wel volhoud ?
 
Dat zijn mooie vorderingen :thumb:
Doe je de compound oefeningen dagelijks ?
Weet je voor jezelf wat maakt dat je het nu wel volhoud ?
Ik volg gewoon de app. Dus ik train 3 keer in de week altijd op ma wo en vrijdag ochtend. ABA en de week erna BAB

A squad, bench , row
B squad, ohp, deadlift

De reden dat ik het nu volhoud is denk een combinatie van thuis sporten, leeftijd en pwo.

Omdat ik zware adhd heb kon ik me nooit echt focussen en was ik met vanalles en nogwat bezig. Dus door een pre workout te pakken merk ik dat ik nu alleen maar bezig ben mijn training, ook tijdens de rustmomenten. Verder heb ik me nooit op mijn gemak gevoeld in de sportschool, en in de garage is dat natuurlijk anders :D
 
Training achter de rug, voelde als een goeie dag maar nu ik net opsta van de bank merk ik een lichte pijn in mijn onderrug. Geen idee bij welke oefening ik het verpruts heb want de training ging erg lekker. Gelukkig 2 dagen rust voor de volgende.

Vandaag:
Squad 90kg
Ohp 47.5kg
Deadl. 90kg

De squad ging wonderbaarlijk lekker voelde stukken makkelijker dan afgelopen training. Goed op mijn vorm gelet misschien dat het daarom zo goed ging.

De ohp was helaas afschuwelijk zwaar vandaag, heb voor het eerst 3min rust moeten pakken tussen de laatste 2 sets en dat is voor het eerst. Misschien dat ik hierdoor wat last van de onderrug heb?

En de deadlift gaat me nog steeds makkelijk af, al moet ik zeggen dat ik moeite heb met goede grip te houden. De lift zelf voelt nog erg goed.


Dit was de tweede training met de nieuwe pwo namelijk de kill it reloaded. En moet zeggen dat ik er niet erg over te spreken ben, goede pomp maar bar weinig focus en dat is juist de reden dat ik een pwo neem. Toch maar terug overstappen op de c4? Of heeft iemand een andere goede aanrader voor veel focus ?
 
Damn heb toch meer last van mijn onderrug dan gehoopt.. kan ik beter iboprofen pakken of paracetamol? En kan ik maandag gewoon trainen of moet het helemaal over zijn voordat ik het schema weer kan oppakken?
 
Paracetamol werkt bij mij het beste voor mijn rug.
Wellicht even naar de huisarts als het zo erg is?
 
Paracetamol werkt bij mij het beste voor mijn rug.
Wellicht even naar de huisarts als het zo erg is?

Ik had al ibuprofen gepakt en voel er nu niks meer van buiten dat het een klein beetje stijf voelt. Dus hoop dat het allemaal wel mee valt!
 
Lekkere training achter de rug. Lage rugpijn was helemaal weg maar ik heb toch extra voorzichtig gedaan omdat het een beetje gevoelig voelde. Ging gelukkig allemaal prima.

Verder heb ik het helemaal verneukt haha.. heb in de garage een whitebord hangen met mijn vorderingen en doelen etc en heb de vorige keer mijn gwichten niet opgeschreven. Normaal kijk ik ook eerst in de app maar nu vanaf het bord gesport waardoor ik de bp en row op gelijk gewicht van vorige week gedaan heb.


Squad 92.5kg
Bench 65kg
Row 62.5kg

Kortom i fucked up. Woensdag voor straf extra mijn best doen ;)
 
Vandaag eerste keer met 1.3, helaas viel het me zwaar tegen. Ik werd er vooral rustig van en had meer zin om op de bank te liggen en een film te kijken dan om te sporten. Vraag me af of dit kan zijn omdat ik zware adhd heb? Ik kreeg er een beetje een ritalin gevoel van. Rust en vooral heel ontspannen / mellow. Maar niet de rush die ik zoek om lekker te sporten.

Desondanks toch mijn best gedaan.

Squad 95kg
Ohp 50kg
Deadl 95kg

De squad en deadlift gingen erg lekker. De overhead ging daarentegen mega zwaar. Ik kreeg maar met veel moeite de laatse rep van de laatste 2 sets eruit geperst.
 
Zo eindelijk weer eens een lekkere sessie erop zitten. Vandaag de pathogen pwo tester geprobeert en dit beviel 100x beter dan 1.3. Eindelijk weer eens lekker zin om te knallen.

Squad 97.5kg
Bench 67.5kg
Row 65kg

Squad en bench gingen heerlijk, row vind ik echt een moeilijke oefening. Kwa gewicht was het nog redelijk goed te doen, maar mijn houding en vooral ademhaling kosten me veel moeite.
Verder een paar adds gedaan omdat ik nu toch 2 dagen rust heb. Curl, calf raises, skull crusher en een lat pulldown omdat ik nog niet voldaan was.

Komende maandag ga ik mijn eerste 2 grote doelen halen en dat zijn de 100kg squad en deadlift. Toen ik een aantal maanden geleden begon met 30/40 kg had ik niet verwacht ooit de 100 te halen. Echter betekend dit niet dat het einde in zicht is ;)
 
Eerste echte slechte training achter de rug. Slecht geslapen en had er gewoonweg geen zin in vandaag.

Squad 100kg 5x5
Ohp 52.5kg 5x 5x 4x 5x 2x
Deadl. 100kg 1x5

Ohp kreeg ik er gewoon niet meer uitgeperst. Voelde de vorige keer op 50kg al dat ik ver aan de max zat en dat was nu met 2.5 erbij dus echt duidelijk.

Volgens de app volgende training zelfde gewicht aanhouden maar ik ben er bang voor dat het too much is.
 
Ohp is doorgaans de eerste oefening die failed op 5x5 ..
als je hem volgende keer niet haalt een deload en dan weer opbouwen zoals app het voorschrijft
 
Ohp is doorgaans de eerste oefening die failed op 5x5 ..
als je hem volgende keer niet haalt een deload en dan weer opbouwen zoals app het voorschrijft
Verteld de app me wanneer en hoeveel ik moet deloaden?? Want tot nu toe volg ik gewoon strak de app dus dat zou perfect zijn en heb nog niet hoeven deloaden.
 
Back
Naar boven