Zucht, zo kom je dus nooit in ketose als je je gaat vergrijpen aan een AA-drankje of zo.
ALLEEN rondom de training dus.. en zelfs dat deed ik in het begin niet. De eerste paar weken is het in je hoofd net stopverf (moest bijv elke 5 min op de kaart kijken), daarna schakelt het gewoon over op een ander soort metabolisme, waarbij ketonen opgespaard worden voor de hersenen en je lichaam op een tamelijk onzuinige wijze uit eiwitten glucose maakt (gluconeogenese).
Tegenwoordig zijn de meningen echter een beetje verdeeld over hoe nuttig een ketodieet is. Zelf heb ik ondervonden dat het vooral zeer nuttig is om het hunkeren naar junkfood tegen te gaan. Ik hoefde die troep geeneens..
Met frequenter re-feeden heb je daar veel meer moeite mee.
Ik kan ook nog wel verklappen dat Lyle McDonald (DE authoriteit op het gebied van ketodiëten) een ietwat andere methode als nog beter beziet, maar hij deed er nogal geheimzinnig over.. het zou me niet verbazen als een isocalorisch dieet (dus eenderde energie behoefte uit elk van de 3 macronutriënten) er uit zou rollen als het optimale dieet.
Espi
PS: o ja, heeft hier iemand ooit over glucorell gehoord? Is mij aangeraden en ik weet er het fijne niet van....
PS2: ik kan het boek van Lyle McDonald (zie
www.theketogenicdiet.com ) van harte aanraden! Het is ook een ontzettend slimme man!