XXL Nutrition

reefeed (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nico

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
6 jan 2003
Berichten
361
Waardering
0
is het verstandig als je beneden de 10%bf komt om een exstra reefeed dag in telassen,6 dagen low carb gaat me nu toch wel erg zwaar vallen:( daar bedoel ik dan mee de laatste 2 dagen van de week (dond/vrijdag) de rest trek ik wel,gezien de resultaten hou ik die laatste twee dagen ook wel vol maar mijn humeur niet zo!waar het vrouwtje niet zo heel blij mee is:mad:
 
Hangt van je activiteiten niveau af en idd ook van je vet%.

Refeeden wordt iha 1 tot 2 dagen per week gedaan en dan met name om koolhydraten te stapelen, maar mensen die een laag vet% hebben kunnen dat vaker doen, bijv om de 5 of zelfs 2x per week.

Doe je CKD en ook flink wat cardio? Misschien is TKD (extra KH rondom training) dan een beter idee. Ik werd op een gegeven moment veel te slap omdat ik zoveel cardio deed en het niet meer kon trekken op 50 gram KH /dag.
TKD bevalt me dan beter en dan hoef je ook niet zo veel meer te 'refeeden'

Het is dus refeed en niet reefeed.
Opnieuw-voeden dus.. zeg anders gewoon : vreetdag. Het KAN een junkdag zijn, maar als je het zuiver wilt houden probeer je dan zoveel mogelijk KH te eten en de inname van vet juist laag te houden en eiwitinname ietsjes lager..
Op zo'n dag eet ik zelf bijv erg graag rijstpudding of tabouleh.

Groeten

Espi
 
niet echt last van eigenlijk. Alleen op zaterdag neem ik twee mokken cappuccieno.

je kan op die dag bijv gaan chinezen of zo...Als je het juiste kiest: veel kh en weinig vet
 
junke was ook zeker mijn bedoeling niet,gewoon kh laden ik ga het gewoon proberen op woensdag na de training exstra te laden
de rest van de dag netjes..of juist voor de training laden?
 
misschien toch wat suikers op momenten dat je je slap voelt. oranje AA-drinkje bijvoorbeeld (met 10% kan je je dat permitteren, of wil je nog lager?)
 
Zucht, zo kom je dus nooit in ketose als je je gaat vergrijpen aan een AA-drankje of zo.
ALLEEN rondom de training dus.. en zelfs dat deed ik in het begin niet. De eerste paar weken is het in je hoofd net stopverf (moest bijv elke 5 min op de kaart kijken), daarna schakelt het gewoon over op een ander soort metabolisme, waarbij ketonen opgespaard worden voor de hersenen en je lichaam op een tamelijk onzuinige wijze uit eiwitten glucose maakt (gluconeogenese).

Tegenwoordig zijn de meningen echter een beetje verdeeld over hoe nuttig een ketodieet is. Zelf heb ik ondervonden dat het vooral zeer nuttig is om het hunkeren naar junkfood tegen te gaan. Ik hoefde die troep geeneens..

Met frequenter re-feeden heb je daar veel meer moeite mee.

Ik kan ook nog wel verklappen dat Lyle McDonald (DE authoriteit op het gebied van ketodiëten) een ietwat andere methode als nog beter beziet, maar hij deed er nogal geheimzinnig over.. het zou me niet verbazen als een isocalorisch dieet (dus eenderde energie behoefte uit elk van de 3 macronutriënten) er uit zou rollen als het optimale dieet.

Espi

PS: o ja, heeft hier iemand ooit over glucorell gehoord? Is mij aangeraden en ik weet er het fijne niet van....

PS2: ik kan het boek van Lyle McDonald (zie www.theketogenicdiet.com ) van harte aanraden! Het is ook een ontzettend slimme man!
 
dat moet ik je wel nageven trek in junk heb ik niet! alleen de laatste 2 dagen vooral bij trainan word het moeilijk.
 
Daarom is vaker KH-stapelen dus helemaal niet zo'n gek idee zeker als je al laag in je vet% zit. Ook natuurlijk als je veelvuldig cardio doet of zeer intensief traint..
Het is niet zo dat je van veel hh bij KT sneller afvalt, maar dat de meeste profs op het laatst van hun dieet als ze een ketodieet toe gaan passen, te verzwakt raken om nog voluit te gaan.
Dat is nogal contraproduktief als je net zoals ik 5 maanden achter elkaar een ketodieet doet, of als je zoals velen het als een 'way of life'ziet.. dan moet je gewoon hoger in de KH gaan zitten.. net zo hoog als je activiteiten-niveau dat toelaat (helaas nogal eens met alle junk-neigingen van dien)
 
Je kunt een refeed van twee dagen doen. Dan moet je waarschijnlijk wel de hoeveelheden iets meer naar beneden aanpassen. Begin met kh met een hoge g.i en verlaag de g.i. na de eerste paar maaltijden.
 
Back
Naar boven