AndroidHealthClinic

Refeed dag

Bezoekers in dit topic

revange

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
1 sep 2011
Berichten
415
Waardering
31
Lengte
1m78
Massa
75kg
Vetpercentage
10%
Hallo

Zijn er mensen hier voorstander van een refeed week? Elke dag iets boven onderhoud. En dan een maaltijs kip rijst groente toevoegen.

200g groente
65g rijst / 270g aardappelen
100g kipfile

Of gewoon 1x in de week op een sportdag?

Gr

Edit:

Heb trouwens 4 weken gecut en toen 1 week refeed toegepast.
Nu ben ik weer 4 weken bezig maar val bijna niks meer af. BF is 11%
 
Laatst bewerkt:
Dan eet je teveel. Refeedweek is onzin man.
 
Refeedweek :roflol:
Beter doe je een refeedmeal bv in het weekend
 
Oke duidelijk! Haha. Dan word vandaag me refeed dag.

Teveel eten zal wel mee vallen. Heb al aardig was kilos verloren tijdens me cut.

Bedankt voor de recties

Edit: ik doe elke dag 30min cardio, houden jullie dit erin op een refeed dag?

En kan ik er wel kip bij eten trouwens? Of echt alleen koolhydraten?

Ik ga rond 12 uur sporten en wil daarna mijn refeed toepassen.
Als ik dan na het sporten 40g dextrose suiker pak met 1 boterham en melk en whey dan ga ik eten rond half 6. Word gewoon mijn aardappelen vlees en groente. Dan wil ik in de avond nog 500kcal extra eten. Dat word dan een maaltijd van rijst kip en wat wok groente.

Maar dan kom ik nog 500kcal tekort om 500kcal boven mijn onderhoud te komen. Dan kan ik nog wel ergens een banaan eten. Maar ik ga rond 11 uur half 12 naar bed. Dus blijft er weinig tijd meer over.

Mischien na mijn training smiddags 80g havermout melk whey en dextrose suiker? Zijn toch wel 300kcal extra.

Dan rond etenstijd een extra aardappel. Dan rond 8 uur me bak met rijst en kip en wat wokgroenten en mijn banaan.

Doe ik het zo goed?
 
Laatst bewerkt:
Oke heb t als volgt gedaan:

Wakker geworden om 08:00

75g havermout
20g whey
300ml melk
20g rozijnen.

Sporten (benen/buik) 10:30 - 11:30
40g dextrose suiker
25g whey
300ml melk
75g HAVERMOUT DIT ALS EXTRA KOOLHYDRATEN

rond 14:00
1 ei
2 volkoren boterhammen
2 plakken kipfile

Avond eten 17:30
220g aardappelen (kan wat extra opscheppen)
150g kipfile
200g groente (broccoli ofzo)

Rond 20:30 (EXTRA MAALTIJD)
55g rijst
150g kipfile
200g groente

Voor het slapen
20g walnoten
500g magere kwark


En dan morgen weer gewone cut schema en cardio. Zou als dit goed is dit elke week willen doen.

Vp is 11%

Edit: dextrose suiker pak ik normaal nooit. Ik pak normaal eigenlijk altijd een banaan. Maar las dat dextrose nu goed was ivm veel snellere opnamen.

De banaan heb ik nu nog "over" zeg maar. Dus kan ik altijd nog pakken vandaag.

Ik zit dan op 100g koolhydraten en 50g eiwit extra ongeveer.
 
Laatst bewerkt:
Ik maak me een beetje zorgen om de suikers in dextrose. Zou iemand kunnen bevestigen of ik het goed gedaan heb? Heb 40g druivensuiker genomen direct na benen + buik te trainen. Is dit teveel? Heb het wel ingerekend in me 500kcal boven onderhoud.
Dan zit ik een stuk rustiger op de bank.
 
Laatst bewerkt:
Ik stond vanochtend op de weegschaal en tot verbazing weeg ik precies hetzelfde als voor refeed. Lijk zelfs iets droger.
Betekend dit dat het gelukt is?
 
Ik stond vanochtend op de weegschaal en tot verbazing weeg ik precies hetzelfde als voor refeed. Lijk zelfs iets droger.
Betekend dit dat het gelukt is?

Jep:)
 
Oke mooi! Dacht dat je wel altijd iets zwaarder moest worden omdat je spieren weer vol komen.

Bedankt voor de post iedereen!
 
Oke mooi! Dacht dat je wel altijd iets zwaarder moest worden omdat je spieren weer vol komen.

Bedankt voor de post iedereen!

Zijn jouw spieren weer "vol" na 1 refeed?
 
Niet helemaal. Maar als me stofwisseling wat beter werkt en ik val weer wat af dan ben ik een gelukkig man.
 
Niet helemaal. Maar als me stofwisseling wat beter werkt en ik val weer wat af dan ben ik een gelukkig man.
Je stowisseling gaat van een refeed niet omhoog. Het is puur voor een mentale break.
 
Je stowisseling gaat van een refeed niet omhoog. Het is puur voor een mentale break.

Kijk maar wat TS eet en hoe die er mee omgaat. Voor hem levert deze refeed meer stress dan dat het een break is

Volgens mij denkt de topic starter dat een refeed nodig is om metabolisme te stimuleren zodat je wel af blijft vallen.
Dit is zoiets wat ik hier wel vaker langs heb zie komen. Volgens mij is dat inderdaad niet waar en moet je een refeed zien om even je strenge dieet een beetje los te laten, 1x iets meer te eten (totaal over de week wel onder onderhoud) en dan iets te pakken wat je echt lekker vindt.
Snap dus niet helemaal waarom je refeed gebruikt om meer aardappels te eten maar OK.
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Ik moet zeggen voor mijn refeed dat ik niet naar de wc kon meer. Nu is het geen probleem.

Refeed is om glycogeen en leptine voorraad weer een boost te geven.

En die extra aardappel was om aan mijn extra carbs te komen. Omdat ik 1000 kcal extra moest eten.

Ik ben nu ook weer door me plateau heen.

Edit: en het was sowieso wel fijn om een grotere maaltijd naar binnen te duwen. Al met al was het goed bevallen. En ga het elke week 1 dag inlassen.
 
Ik lees toch op verschillende Internet sites dat refeed ook is om stofwisseling een boost te geven.
 
Ik moet zeggen voor mijn refeed dat ik niet naar de wc kon meer. Nu is het geen probleem.

Refeed is om glycogeen en leptine voorraad weer een boost te geven.

En die extra aardappel was om aan mijn extra carbs te komen. Omdat ik 1000 kcal extra moest eten.

Ik ben nu ook weer door me plateau heen.

Edit: en het was sowieso wel fijn om een grotere maaltijd naar binnen te duwen. Al met al was het goed bevallen. En ga het elke week 1 dag inlassen.
Dat effect gaat marginaal zijn. En je bent weer twee extra dagen bezig met cutten om die 1000 extra weg te werken.
En waaromzou je metabolisme een "boost" nodig hebben? Je metabolisme daalt praktisch niet door cutten, dat is ook weer zo'n internetfabeltje.
 
Dat effect gaat marginaal zijn. En je bent weer twee extra dagen bezig met cutten om die 1000 extra weg te werken.
En waaromzou je metabolisme een "boost" nodig hebben? Je metabolisme daalt praktisch niet door cutten, dat is ook weer zo'n internetfabeltje.

Natuurlijk daalt je metabolisme wel, zodra je minder calorieën binnen krijgt stoppen je hersenen met werken wat resulteert in een lagere calorieverbranding.

Tenzij je een hardcore bodybuilding dieet vlak voor een show hebt dan daalt je metabolisme niet zo snel hoor.
 
Natuurlijk daalt je metabolisme wel, zodra je minder calorieën binnen krijgt stoppen je hersenen met werken wat resulteert in een lagere calorieverbranding.

Tenzij je een hardcore bodybuilding dieet vlak voor een show hebt dan daalt je metabolisme niet zo snel hoor.
Dus door cutten ga je dood, of val je in een permanente slaap? Dat zijn de enige situaties die ik kan bedenken waarin je hersenen 'niet werken'. :P

(ik ga er maar even van uit dat je sarcastisch bent ;))
 
Dus door cutten ga je dood, of val je in een permanente slaap? Dat zijn de enige situaties die ik kan bedenken waarin je hersenen 'niet werken'. :P

In je slaap werken je hersenen nog wel hoor, juist zelfs :).
Ik bedoelde het meer als een grapje, alhoewel hij niet grappig was :P.
 
  • Like
Waarderingen: cnh
In je slaap werken je hersenen nog wel hoor, juist zelfs :).
Ik bedoelde het meer als een grapje, alhoewel hij niet grappig was :P.
Het duurde even voor het binnen kwam :duh:net zwaar gesquat, dan werken mijn hersenen blijkbaar ook iets minder :D
 
Back
Naar boven