AndroidHealthClinic

Refeed dag (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Het duurde even voor het binnen kwam :duh:net zwaar gesquat, dan werken mijn hersenen blijkbaar ook iets minder :D

Haha stiekem een scoop teveel preworkout :D.
 
Door lang onder je behoeftes te eten gaat je lichaam langzaam over op overlevings stand. Dan word je stofwisseling vertraagd omdat je anders binnen no time dood bent.

En die 1000kcal extra zijn er 500 van boven onderhoud. En voornaamste zijn carbs. Omdat je lichaam "leeg" is van glycogeen word het opgenomen in je spieren en lever en word het niet opgeslagen als vet.

Ik was ook niks aangekomen. Dag erna. Voelde me fitter en oogde wat voller en mijn stofwisseling werkt weer goed.

Zo ongeveer zat het dacht ik. Weet ook niet 100% zeker hoe t zit.
 
Door lang onder je behoeftes te eten gaat je lichaam langzaam over op overlevings stand. Dan word je stofwisseling vertraagd omdat je anders binnen no time dood bent.

En die 1000kcal extra zijn er 500 van boven onderhoud. En voornaamste zijn carbs. Omdat je lichaam "leeg" is van glycogeen word het opgenomen in je spieren en lever en word het niet opgeslagen als vet.

Ik was ook niks aangekomen. Dag erna. Voelde me fitter en oogde wat voller en mijn stofwisseling werkt weer goed.

Zo ongeveer zat het dacht ik. Weet ook niet 100% zeker hoe t zit.
Geef mij een wetenschappelijke bron die dit ondersteunt. Je 'denkt', maar ik zie geen enkele bron, ook niet in die post die je linkt (die overigens al 13 jaar oud is, er is in die tijd een hoop kennis bijgekomen).
Je lichaam kan erg weinig besparen door niet-essentiele processen stil te leggen (het overgrote deel is namelijk gewoon essentieel), maar het grootste verschil is in lichaamsbeweging, wat je gewoon zelf onder controle hebt. Mensen in een cut worden vaak minder actief omdat ze zich slapper voelen. Spaarstand bestaat niet. En leuk dat je je voller voelt, nu moet je weer langer cutten om die extra calorieën weer te compenseren, terwijl je er niks mee gewonnen hebt.
 
Effect of 6-Month Calorie Restriction on Biomarkers of Longevity, Metabolic Adaptation, and Oxidative Stress in Overweight Individuals

"After adjustment for changes in body composition, sedentary 24-hour energy expenditure was unchanged in controls, but decreased in the calorie restriction (−135 kcal/d [42 kcal/d]), calorie restriction with exercise (−117 kcal/d [52 kcal/d]), and very low-calorie diet (−125 kcal/d [35 kcal/d]) groups (all P<.008)."

Nog niet eens 200 kcal verschil, en dat na 6 maanden non-stop deficit.
 
Dat leuke voller voelen is zodat je meer uit je trainingen kan halen. Om zo minder massa te verliezen.

En ik snap niet waar je die klets van haalt dat ik langer moet cutten? Ik viel niet meer af. Dus ik heb refeed gehouden. En ben niks aangekomen dag erna en een dag erna ben ik meteen door door me plateau gekomen.

Ik heb ooit boek gelezen van burn fat,feed the muscle. Daar stond het in. Zal het is opzoeken.
 
Laatst bewerkt:
Lees die andere link dan pannekoek.
 
Als het je niks uit maakt hoe anderen erover denken, vanwaar dat je dan een topic aanmaakt met de vraag naar meningen?
 
Ja was een foutje. wist niet dat sommige geen verstand hebben.
 
Kan iemand me aub bannen.
 
Waarom krijft je stofwisseling een boost dan? En waarom neemt die af als je lang onder onderhoud zit?

En ja wat boeien mij die studies nou. Praktijk is veel betrouwbaarder. Wat wel blijkt omdat het mij veel goed gedaan heeft.
 
Back
Naar boven