XXL Nutrition

Refeed day

Bezoekers in dit topic

Ferdii

Novice
Lid geworden
11 jul 2016
Berichten
13
Waardering
3
Lengte
1m80
Hey

Ik ben nu al ongeveer 10 weken bezig en ben afgevallen van 107,3kg naar 97,9kg door mijn netto kcal intake op 1500 te houden. Dit deed ik door gewoon op 1500 te eten, en soms wat meer eten en cardio erdoorheen. Soms doe ik wel af en toe 1600 kcal eten als ik wat langer ben opgebleven en honger krijg, dit los ik simpelweg op door gewoon een schaaltje magere kwark naar binnen te werken.

Ik heb berekend dat mijn TDEE op ongeveer 2.200 kcal ligt.
Cut ik eigenlijk nu te zwaar? Het is opzich best wel vol te houden, maar weet niet of ik het misschien wat rustiger aan moet doen door bv op 1700 te cutten.

Maar ik wilde eigenlijk vragen of het zin heeft om refeed days te doen om de 2 weken. Zo ja, hoeveel aan kcal moet ik dan eten door high carb voedsel naar binnen te werken? Moet ik dan gewoon op onderhoud eten en bv 2200 eten en gewoon vooral veel carbs? Of moet ik zelfs wat hoger gaan zitten? Dit is mij niet echt duidelijk.

Ik ben morgen op 26 jarig, en wordt dan 21. Een prima dag om dan een "refeed" day te implementeren als het zinvol is :P

Hoe ziet verder een refeed day eruit? Moet ik dan net zoals normaal gewoon mijn maaltijden verspreiden, of moet ik bijvoorbeeld in 1 maaltijd extra veel calorieen in carbs nuttigen?

Alvast bedankt
 
Wat achtergrond info:

Mijn current kcal net intake is 1500. Daarvan is 45% eiwit (ongeveer 160g eiwit dacht ik uit mijn hoofd) 30% carbs en 25% vet.

Owja, daarvan had ik wel in de kerstvakantie een gecheat met feestdagen en nieuwjaar en zelfs beetje aangekomen (1.5kg ofzo), dus het is NIET constant 1500 kcal over die 10 weken.

ops double post.
 
Ik weet niet hoevaak je sport maar 1500 calorieën voor jou is veel en veel te weinig .Ik weeg 91 kilo en val af bij 2800 calorieën ik zou toch maar eens langsaam wat meer gaan eten.Dat je toch zeker rond die 2500 calorieën uit komt en kijk na 2 weken wat je gewicht doet
 
Either je bent een te obvious troll of je bent heel dom en eigenwijs en doet totaal niks met wat iedereen je verteld. Beiden dus compleet nutteloos om te reageren.

Nou heb ik niks tegen trolls. Sterker nog een goeie juich ik zelfs toe. Maar dit is werkelijk bedroevend. Een soort semi-serieuze post aanmaken en dan reageren mensen... Hoe hilarisch!! En nu ook ik weer hahahaha!! Jij Rasputin.

Met dit soort trolls kunnen we in ieder geval moeiteloos intelligentie, humor en vindingrijkheid van het lijstje afstrepen als het gaat om de persoon achter dit account. Wat een lol moet dit zijn geweest.
 
Back
Naar boven