Fitness Seller

[refeed] refeed vraagje

Bezoekers in dit topic

flippodud

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
2 feb 2004
Berichten
641
Waardering
0
heb net de 2 artikelen van Burn gelezen. daarin staat dat een refeed best 's avonds begint en dat je 500 kcal boven je onderhoud moet zitten maar dat je overdag best niet veel kcal eet.

betekent dit nu dat je gigantisch veel KH op 1 avond moet eten? of bedoelt hij dat het doorgaat de ochtend erna?

want zoals het er nu staat duurt een refeed maar een paar uur, terwijl ik dacht dat een refeed betekende dat je de hele dag veel KH moest eten.

uitleg aub ???
 
om je lichaam meer een shock te geven zal het wel de bedoeling zijn om al je koolhydraten in een zo kort mogelijke periode te eten.
De ochtend erop is je refeed alweer over, dan weer je gewone voedingsschema hanteren.
 
wordt het gevaar van vetopslag dan niet erg groot als je alles op een avond op eet? of gaat dat dan grotendeels naar de spieren, zoals beschreven in de artikels.
 
flippodud zei:
wordt het gevaar van vetopslag dan niet erg groot als je alles op een avond op eet? of gaat dat dan grotendeels naar de spieren, zoals beschreven in de artikels.
gaat grotendeels als glycogeen naar de spieren, je zou er een beetje vetopslag van kunnen krijgen maar dit zou dan slecht om een paar gram gaan, weegt niet op tegen het tijdelijk weer verhogen van je metabolisme.
 
het gaat dus uiteindelijk om het aantal calorieen wat je op die dag eet. Als je in die avond nog 1000 cal boven je onderhoud gaat zal je idd wel vet gaan opslaan, maar dan moet je wel flink wat binnen stouwen in een avond.
 
dus stel dat ik een onderhoud heb van 3000, dan moet ik op 3500 zitten op de dag waarin ik mijn refeed doe.

1800 kcal tussen 9 en 18u en 1700 tussen 18 en 24u,(met normale eiwittoevoer, maar met sterk verminderde vetinname) is dit goed?
 
probeer gewoon eens een cycle.
mijn ervaring is dat het goed werkt en je niet telkesn met de zlefde kcal vreet
 
BBnoel zei:
probeer gewoon eens een cycle.
mijn ervaring is dat het goed werkt en je niet telkesn met de zlefde kcal vreet

mijn plan is om te kijken of refeeds wat helpen icm opgevoerde cardio. als dat geen invloed (meer) heeft doe ik carb cycling. carb cycling werkt wrsch erg goed, maar ik ben nog aan het lezen erover.
 
Back
Naar boven