AndroidHealthClinic

Refeed

Bezoekers in dit topic

DutchDave

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
26 jul 2008
Berichten
294
Waardering
7
Lengte
1m78
Massa
85kg
Medekrachtpatsers,

Ik heb wat vragen over hoe ik een refeed moet aanpakken. Deze vraag stel ik omdat ik over dit onderwerp heel weinig kan vinden (of ik zoek verkeerd).Ik kan ook geen voorbeeldschema’s vinden zodat ik weet waar een refeedschema aan moet voldoen en hoe het er ongeveer uit kan zien. Het verbaast mij ook dat er weinig mensen om mij heen het begrip refeed kennen, maar dit wel linken aan cheatday.

Deze keer cutten wil ik serieuzer aanpakken dan voorgaande cut periode. Daarvoor wil ik namelijk de cheatdays veranderen in refeeddays. Met het refeedschema hieronder denk ik nog meer progressie te boeken tijdens het cutten.

Maaltijd 1;
500ml kwark
Appel

Trainen

Maaltijd 2;
200gr pasta
125gr Kipfilet
Pastasaus
Groente

Maaltijd 3;
200gr basmati rijst
125gr Kipfilet
Broccoli
25gr rozijnen

Maaltijd 4;
400ml Magere melk
200gr Havermout
100gr bosbessen

Totaal kcal 3400
201 eiwit 24%
563 koolhydraten 67%
33 vet 9%

Het leek mij het meest ideaal om dit schema toe te passen op de zaterdag. Dan kan ik namelijk vroeg trainen en daarna de refeed beginnen. Wel is dit mijn laatste dag van de week dat ik train.

In dit topic https://forum.bodybuilding.nl/topics/refeed-deel-2.18233/ lees ik dan ook het volgende;

“Door de refeeds op de maandag- en donderdagavonden toe te passen wordt er optimaal gebruik gemaakt van de refeed. Na de training is immers het moment dat de spieren de energie het meest nodig hebben. Door de refeed krijgen de spieren een grote aanvoer van glucose. De training op de volgende dag kan daarbij gebruik maken van de grote hoeveelheid opgeslagen glycogeen in de spieren.”

“Het geniet ook de voorkeur om een refeed in de avond te beginnen. Dit zorgt ervoor dat de refeed niet te lang duurt, waardoor de kans op extra vetwinst verkleind wordt. Tevens zit er een nacht tussen het moment van de refeed en de inname van veel vetten. In het vorige deel is al uitgelegd dat tijdens een refeed de vetinname zo minimaal mogelijk gehouden dient te worden. Door na de refeed te gaan slapen is de nachtrust doorgaans niet alleen beter, maar ook zorgt het ervoor dat de vetzuren pas de volgende dag gegeten worden.”

Ik was in de veronderstelling dat mijn gemaakte refeed schema goed zou zijn, maar met bovenstaande heb ik mijn zo twijfels…
Graag zou ik tips willen krijgen hoe ik mijn refeedschema beter kan indelen want ik kom er echt niet uit :(

Voor de mensen die het nog interessant vinden

Mijn onderhoudsniveau is 2900kcal.
Ik creëer op de dagen dat ik cut een tekort van 500kcal

De volgende macro’s hou ik aan op trainingsdagen
2400kcal:
186 eiwit / 319 koolhydraten / 50 vet

Op rustdagen
2400kcal:
250 eiwit / 158 koolhydraten / 91 vet
 
Weeg je je rijst/pasta ongekookt of gekookt af?
ik denk dat je nu de kcal waardes voor ongekookt hebt genomen..

verder veel te weinig vetten. Hou aan 1 gr per kg lichaamsgewicht
eiwitten 2-2,5 gr per kg lichaamsgewicht
rest carbs
 
Weeg je je rijst/pasta ongekookt of gekookt af?
ik denk dat je nu de kcal waardes voor ongekookt hebt genomen..

verder veel te weinig vetten. Hou aan 1 gr per kg lichaamsgewicht
eiwitten 2-2,5 gr per kg lichaamsgewicht
rest carbs

Het is ongekookt.

Heb je verder wel het doel van mijn topic gelezen?
 
Ik zou eerder op een refeed dag zorgen dat je boven je onderhoud eet. Of je dat nu refeed of cheat noemt.
Verder heb ik geen ervaring met refeed dagen. Dus daar kan ik je ook verder geen tips in geven.

Op trainingsdagen eet je sowieso te weinig vetten. 50 gram is te kort.
 
Ik zou eerder op een refeed dag zorgen dat je boven je onderhoud eet. Of je dat nu refeed of cheat noemt.
Verder heb ik geen ervaring met refeed dagen. Dus daar kan ik je ook verder geen tips in geven.

Op trainingsdagen eet je sowieso te weinig vetten. 50 gram is te kort.

Refeed met cheat vergelijken is als met appels en peren vergelijken.
En mijn onderhoud is ook 2900kcal. Je ziet ook in mijn refeedschema dat ik 3400kcal binnenkrijg.
Ik doe de rest van de week aan carbcyclen. Met trainingsdagen heb ik nu meer koolhydraten omdat ik daar lekker op train. Op een gegeven moment zal ik hierin ook lager gaan in koolhydraten maar tot nu hoeft dat niet.
 
Back
Naar boven