Fitness Seller

Refeed (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bokito

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
17 apr 2012
Berichten
11.721
Waardering
15.470
Eergisteren een refeed gedaan omdat ik merkte dat het ververlies langzamer ging en ik veel honger had. Daarnaast is het ook gewoon lekker om 500-600 gram carbs te eten na een tijd weinig kanen ;). Nu is het zo dat ik voor mijn refeed 96,8kg woog. Na mijn refeed was dit 98,2, logisch. Vandaag is het echter 97,9 terwijl ik wel droger lijk. Hoelang duurt het normaal voordat je het gewicht van de refeed weer kwijt bent?
 
Dat ligt eraan hoe groot je dagelijkse deficit is en hoeveel je met je refeed boven je onderhoud gegeten hebt. Stel dat je 300 carbs of 1200 calorieën boven je onderhoud gegeten hebt en je dagelijkse deficit is 400 calorieën dan moet je plus minus 3 dagen tellen voordat je weer op je gewicht van voor de refeed bent.

Dergelijke refeeds kunnen je progressie dus behoorlijk in de weg staan. Zou ik zelf liever kiezen om zo nu en dan wat junkfood binnen je macro's te passen als je die cravings hebt.
 
Als je alles telt is het een kwestie van optrekken/aftrekken.

Ik kon een cheat doen van 4000 kcal en was het met 3/4 dagen kwijt omdat ik 1000-1200 onder behoefte zat elke dag (met cardio)

Zit je 500 onder behoefte elke dag, dan ben je 8 dagen nodig.

Zo simpel is het.

De reden dat je nu droger lijkt komt omdat je waarschijnlijk low carb zit met diet?

Als je dan refeed high carb gaat glyco weer vullen, zie je er mooi rond uit/harder, terwijl je meer weegt.
 
Ligt er vooral aan hoe lang (en diep) je al aan 't cutten bent. Na een refeed kun je dan goed 2-3 kilo zwaarder wegen, waarvan een deel vocht is maar ook een (vrij groot deel) ook gewoon glycogeen voorraad is die weer aangevuld is na heel lang te hebben gecut.

En afhankelijk van hoe gek je met je refeed hebt gedaan kun je natuurlijk ook gewoon wel wat vet hebben aangezet, al denk ik dat je 't vooral zal moeten zoeken in vocht en glycogeen wat zich aangevuld heeft.
 
Je moet wel echt extreem laag in calorieën zitten of uren cardio per dag doen voordat je glycogeen gaat depleten. Door de extra carbs zul je meer vocht vasthouden wat de ilusie geeft dat je groter en droger staat. Het gewicht dat je bent aangekomen is hoofdzakelijk vocht en vetmassa.
 
Vet zal het niet zijn. Ik cut op 2700 (ga uit van 3000 onderhoud maar ligt hoger denk ik) en mijn refeed was ongeveer 3750. Zit normaal niet laag in carbs maar had wel een sloot zout op wat ik normaal niet doe. Zal daar wel aan liggen maar had verwacht dat ik dat sneller kwijt zou zijn.
 
Vet zal het niet zijn. Ik cut op 2700 (ga uit van 3000 onderhoud maar ligt hoger denk ik) en mijn refeed was ongeveer 3750. Zit normaal niet laag in carbs maar had wel een sloot zout op wat ik normaal niet doe. Zal daar wel aan liggen maar had verwacht dat ik dat sneller kwijt zou zijn.

Zelfs als je een sloot zout op 2700 kcal vreet zul je bak vocht vasthouden als je normaal nauwelijks zout eet.
 
Back
Naar boven