MuscleMeat

refeeddagen

Bezoekers in dit topic

Tjibbe

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 jun 2003
Berichten
2.027
Waardering
4
Is een refeed dag nou hetzelfde als een junk dag?? Of is dat een dag waar je heel veel kh eet?? Ik ben aan het cutten en ik heb wel een junkdag, maar doe nit aan carb up dagen. Is dit belangrijk??
 
doe liever je junkdag weg en doe een refeed dag :D is minder leuk maar ja dan eet je dus meer kh... kwestie van het toch wel wat minder futloos bij te lope :p
 
refeed staat trouwens in de woordenlijst dacht ik...
 
een uitgebreide thread over refeed vs junk

[Link niet meer beschikbaar]
 
hmmm vanaf welke week in je cut begin je nu met een refeed ? of is het best dat je van de eerste week van de cut periode al een refeed doet?
 
mijn lichaam heeft de eerste 4 weken week refeed nodig.
 
Kan op dezelfde dag vallen, maar een junkdag met refeed combineren is niet ideaal. Op een refeeddag neem je extreme hoeveelheden kh in, ga je hiernaast ook nog veel vetten nemen dan kan je flink vetter worden van 1 dag.. ik zelf doe het op 1 dagen en eet 1 junkmaaltijd, meer behoefte heb ik toch niet aan junk..
 
idd soul ...same here :)
 
Zelf deed ik het zo dat ik af en toe op mijn laag-KH vet junkfood eet als het maar vet is, dat kan bijv. een frikandel zijn. Vaak kan ik echter ook misdadig lekker eten inpassen in mijn menu. Wat dacht je bijv. van mascarpone met koffiepoeder en zoetstof?

Op refeeddagen ga je strikt laag-vet eten en dan mag je je vergrijpen aan extreem zoete dingen zonder enige extra voedingswaarde, zoals winegums. Het zal je echter nog verbazen/tegenvallen hoe snel je al aan de KH-taks zit. Dat gaat angstwekkend snel!

Wat dat aangaat is het veel handiger om vette junk te eten dan zoete junk.

Het moeilijkst zijn de combo's van vet met suiker. Ik heb me laten vertellen dat ivm de lage GI, roomijs een uitstekende keus is. Dan val ik bijv voor Häagen Dazs ijs.
Overigens is er ook verrukkelijk ijs zonder vet, dat is dan het fruitsorbetijs, zoals dat bij AH te koop is.

Kortom, je kan je junkmomenten handig inplannen in je voedingspatroon. Refeeds zijn veel belangrijker! Essentieel zou ik zeggen om te voorkomen dat je stofwisseling inzakt na (te rigoreus) lijnen.

Greetz

Espi
 
Back
Naar boven