XXL Nutrition

Regular benchpress vs Close grip benchpress (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jackalxl

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
15 jaar lid
Lid geworden
3 dec 2005
Berichten
1.132
Waardering
4
Lengte
1m93
Massa
95kg
Vetpercentage
17%
Iedereen bij mij op de sportschool kan meer drukken met de bp dan met de cgbp. Ik daarentegen druk 15 kg meer met cgbp dan met de bp. Enig idee hoe dit kan ? de ROM is toch kleiner met de normale bench ?
En hoe is bij jullie de verhouding?
 
Erg appart dat wel :P Maar zal wel erg sterke triceps hebben.
Hoe breed pak je normaal banken en hoe breed pak je smal?
 
Erg appart dat wel :P Maar zal wel erg sterke triceps hebben.
Hoe breed pak je normaal banken en hoe breed pak je smal?

+1 zat ik ook aan te denken.
als je je armen op schouderbreedt zet (dus smal) dan doen je triceps 90% van het werk
 
met normaal pak ik em met mn ringvingers bij de ringen en met smal rond schouder breedte inderdaad
 
Dit hebben de meeste Strongmen toch als ik me niet vergis?
Door de focus op OH presses?
 
weak chest ofzo?
 
ik heb/had hetzelfde ''probleem'' op een gegeven moment gewoon meer nadruk gaan leggen op borst en het trekt nu wel bij...
 
Er zijn kennelijk wel meer mensen die dat hebben. Bij mij ligt het ongeveer gelijk.
Strongman schijnt meer aan sterke triceps te hebben dan pecs, dus focussen sommigen zich op cgbp heb ik me laten vertellen.
 
je bent strongman, dus lekker blijven Close grippen.
 
Je kan zo sterk worden op je close grip als je wil het licht er maar aan welke je het vaakst doet heel simpel toch o_O. Voorheen was ik op men BP sterker nu op de CG
 
okay duidelijk :) Ik blijf gewoon lekker close grippen voor het overhead work en doe de regular bench dr gewoon bij om de pecs wat te ontwikkelen voor on the beach ;)
 
Back
Naar boven