MuscleMeat

Reinigen darkroom ongepaste werkstraf

  • Topic starter EricR
  • Startdatum
  • Reacties 16
  • Weergaven 604
  • Volgers 3

Darkrooms laten schoonmaken door potenrammers als werkstraf

  • Ja

    Stemmen: 11 37,9%
  • Nee

    Stemmen: 18 62,1%

  • Totaal stemmers
    29

Bezoekers in dit topic

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
50.073
Waardering
2.589
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
DEN HAAG - Als het aan minister Hirsch Ballin van Justitie ligt, worden Marokkaanse belagers van homocoïtusuelen niet tewerkgesteld in zogenoemde darkrooms. De PVV-Kamerleden Geert Wilders en Hero Brinkman hadden hierom gevraagd na een incident met een homocoïtusuele man in Amsterdam.
De man was eind mei van dit jaar door drie jongens, volgens mediaberichten van Marokkaanse afkomst, in het water van het Rembrandtpark gegooid. Vervolgens had hij, volgens diezelfde mediaberichten, enkele uren moeten rondzwemmen terwijl zijn belagers stokken en takken naar hem gooiden.

De PVV vroeg de minister eerder deze week of ook hij de gebeurtenissen ‘verschrikkelijk en onacceptabel’ vindt. De minister antwoordt nu dat hij een en ander ‘uiteraard onaanvaardbaar’ acht en dat alles wordt gedaan om de daders op te sporen.

Tot zover zijn de minister en de PVV het eens. Maar dan vraagt de PVV, ook wel bekend van het plan om lokhomo’s in te zetten tegen Marokkaanse ‘straatterroristen’, of de minister bereid is ‘te bevorderen dat de daders als aanvullende straf gedwongen worden een Amsterdamse darkroom schoon te maken’.
Dat is de minister niet van plan. Aard en locatie van eventuele werkstraffen worden bepaald door de reclassering, legt hij uit. Minister Hirsch Ballin: ‘De reclassering is daarbij afhankelijk van de beschikbare werkplekken. Daarbij geldt onder meer dat het werk zoveel mogelijk een publiek doel moet dienen en dat de werkzaamheden op de projectplaats zinvol en in voldoende mate aanwezig dienen te zijn.’


http://www.volkskrant.nl/binnenland/article442306.ece/Reinigen_darkroom_ongepaste_werkstraf

Gestoord voorstel van de PVV natuurlijk. Iemand die een afkeer van homo's heeft moet je niet in een ruimte plaatsen waar de ranzigste zaken plaatsvinden uitgevoerd door sommige homo's. Darkrooms zijn het voorbeeld die homohaters munitie geven om hun gelijk aan te tonen.
 
Nee liever nuttig werk.
 
haha ik zie het al voor me: van die marokkaantjes die aidsrestjes van de vloer staan te schrobben :roflol:
 
Dan zouden ze homo's nog meer gaan haten...

Neen, geef ze gewoon een nekschot :p

Laat ze nuttig werk doen
 
als partijen zouden moeten aansturen wat voor straffen personen krijgen is het eind zoek denk ik?
ga je hooligans dan trainen en bushokjes laten schoonmaken ofzo? gewoon de reclassering zn werk laten doen, daar zijn ze voor
 
hmz... soms werkt het laten kennismaken van de dader met het slachtoffer/omgeving ervan wel, maar in dit geval zal het alleen maar meer haat uitlokken.
 
Ik vind het wel een goed idee dat ze bijv bij het COC wat werk moeten gaan verrichten. Laat die laffe honden maar zien dat ook homo's mensen zijn. Homo's zijn in ieder geval meer mens dan die mofo's.
 
Ik denk dat het gezichtsverlies zwaarder weegt dan het versterken van de haat jegens homo's. Het lijkt me beter de confrontatie op te zoeken in plaats die primitieve inzichten te bevestigen door confrontatie met homo's te vermijden. Straks wordt homo's nog verboden in allochtone wijken te komen omdat dat provocerend is voor moslims. Als hun haat inderdaad nog verder wordt versterkt gaan ze hopelijk politiek asiel in Iran aanvragen of in een andere moslim-heilstaat. :)
 
De confrontatie opzoeken is prima, maar iemand confrontreren met dit soort ranzigheden is pure provocatie. Die hele onzin van darkrooms zou niet echt het uithangbord moeten zijn voor gay Nederland lijkt me. Als je al confrontreert zou dat niet op de uitwassen moeten zijn.
 
:roflol: Ik zie spiertje al gaan ;)

Nee ik zou ze een paar dagen bij de gaykrant laten werken...
 
whahaha ja doen!! geweldig hahaha:haha:
 
Wat is belangrijker? Het straffen, of werkelijk iets bij (een deel van) dit soort mensen veranderen.

Persoonlijk zou ik protesteren als ik tewerkgesteld zou worden in een darkroom, kom op zeg.

Een avondje meedraaien in een COC, of interviews afnamen voor de gaykrant ofzo lijkt me best een goed idee.

Maar er komt natuurlijk wel meer bij kijken. Met een avondje voor straf werken bereik je niks. Hier hoort een coach bij, voorbereiding en nazorg wil je uberhaupt een kans maken dat een persoon zijn attitude ook maar enigzins veranderd.

Ik volg een studie die voornamelijk gaat over agogische processen (veranderingsprocessen bij groepen mensen) en de praktische toepassing hiervan en kan rustig zeggen dat mensen deze zaken vaak simpeler zien dan ze zijn.

In de politiek roept men vaak maar wat in al haar populisme, zonder dat er teveel wordt nagedacht over het effect en de praktische uitvoerbaarheid.

Ben het helemaal met EricR eens!
Wat een populistisch gebral weer.
Dit soort ideeen flap je eruit als je lekker met je vrienden aan het borrelen bent, maar dat kan je als politicus toch niet menen.
 
Dit is niet straffen maar martelen.
Nee dit voed alleen maar de haat...
 
Nee dit vind ik een absurt idee.
 
Het is natuurlijk compleet van de zotte dan Geert Wilders dit heeft voorgesteld. Het beeld van homocoïtusuele mannen wordt hier erg negatief neergezet. Alsof homo's zich alleen in darkrooms begeven en niets anders doen dan elkaar batsen.
 
Zijn er nog mensen die wilders serieus nemen dan?
 
Back
Naar boven