XXL Nutrition

Rekening houden met verhoogd metabolisme of niet?

Bezoekers in dit topic

mark30049

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 aug 2011
Berichten
1.879
Waardering
115
Hallo DBB,

Een vraagje over de hoeveelheid calorieën tijdens een bulk.

Stel mijn onderhoud is 3000. Als ik 3500 eet tijdens mijn bulk zou ik in theorie spiermassa en vetmassa aan moeten komen. Nu merk ik zelf dat mijn metabolisme dan gewoon harder gaat branden, en ik op 3500 geen vet aankom.
Dit kan ik doortrekken tot 5000 ongeveer. Pas als ik rond de 5500 ga zitten kom ik vetmassa aan.

Betekend dit dan ook dat ik géén spiermassa aankom als ik onder de 5500 eet? Met andere woorden, kom je pas spiermassa aan als je in zo'n surplus zit dat je ook vetmassa aankomt?

Misschien een hele domme vraag maar wou het toch even zeker weten.
Thanks!
 
Ja je moet rekening houden met je metabolisme. Nee het is niet omdat je geen vet ziet bijkomen dat er ook geen massa bij kan komen.
Je bent al lid van 2011 dus ik ga er wel vanuit dat je weet wat het nut van bulken is en hoe je het doet?
 
Wat zegt de weegschaal?
 
Wat zijn je stats nu?
Gewicht lengte etc.
Wat doet de weegschaal?
Wat zijn de macro's van je voeding?

aankomen en dus bulken is massa en vet aankomen.
 
5000kcal onderhoud & sport toeslag? Natty? Ech nie :D
 
5000kcal onderhoud & sport toeslag? Natty? Ech nie :D
Met een actieve leefstijl, intensieve trainingen, een goed functionerende darmflora en 'schone' voeding is het best haalbaar..
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Waar beweert TS dan dat hij natty is en wat verandert dat aan de vraag?
 
Dat zijn genoeg kcals :)

Maar als jij niet ‘aankomt’ van 5000 kcals per dag dan zou je dus iets omhoog moeten.
Ik heb zelf ondertussen ook ervaren dat ‘berekeningen’ slechts richtlijnen zijn.
Het is trial and error, voor mij althans.

Succes ermee!
 
Back
Naar boven