MuscleMeat

Rekensom pasta

Bezoekers in dit topic

Looney-_-

Cool Novice
Lid geworden
28 jul 2020
Berichten
73
Waardering
28
Lengte
1m87
Massa
81kg
Vetpercentage
12%
Groentemix: 400gram (120kcal totaal)
Rundergehakt 500gram (1400kcal totaal)
Tomatenpurree (70kcal totaal)
Kruidenmix 50gram (165kcal onbereid)
Volk. pasta: 500gram (1625kcal onbereid)

Dit is wat ik er allemaal in doe.
Iemand enig idee hoe ik kan uitrekenen hoeveel kcal het is per 100gram als ik het opschep? Ik begrijp dat dit misschien een domme vraag is maar ik heb geen idee hoe ik het moet doen :p
 
Onbereid alles wegen en berekenen en dan zo goed als proberen te verdelen als t klaar is. astuu
 
Allemaal invoeren als recept in Myfitnesspal. Vervolgens bereiden en alles bij elkaar wegen.

Stel dat het 1234 gram totaal is. Dan voer je het recept voor 1234 portiers in. Dan kan kan je de voedingswaarden per gram berekenen.

Succes!
 
Nouja, je moet wel weten hoeveel water de pasta opneemt. Als je het in gelijke porties verdeelt kun je het allemaal optellen en in porties verdelen.

Pasta doe je x2,5. Dus dat is dan 1250 gram

dan heb je in totaal 3200 gram pasta met saus

kcal: 3380. Dus 3380/3200= 1,05 kcal (ongeveer) per gram.

105 kcal / 100 gram. Als dit 4 porties zijn van 800 gram (beetje weinig groenten) dan is het dus 840 kcal voor een portie.
 
Groentemix: 400gram (120kcal totaal)
Rundergehakt 500gram (1400kcal totaal)
Tomatenpurree (70kcal totaal)
Kruidenmix 50gram (165kcal onbereid)
Volk. pasta: 500gram (1625kcal onbereid)

Dit is wat ik er allemaal in doe.
Iemand enig idee hoe ik kan uitrekenen hoeveel kcal het is per 100gram als ik het opschep? Ik begrijp dat dit misschien een domme vraag is maar ik heb geen idee hoe ik het moet doen :p
Nog steeds ernstige twijfels bij de bereiding, maar:

Je weet wat je erin gooit, dus aantal kcal.

1. Of in porties verdelen en schatten, wat natty zegt;
2. Of totaalgewicht bereid product wegen, porie wegen, delen, die factor loslaten op totaal aantal kcal;
3. Of saus en pasta los berekenen en netjes zoals het hoort saus opwarmen, pasta per keer koken in een andere pan, pasta en aanhangend water 1 minuut voor al dente bij de saus, laten trouwen en doorwarmen, desnoods alle pasta na koken verdelen en dan saus erbij verdelen.
 
Back
Naar boven