MuscleMeat

relatie A.S. / kanker (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ron-T

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
18
Waardering
0
Wat mij de laatste tijd erg bezig houdt is het volgende.

Mijn vader is 1,5 jaar geleden overleden aan prostaatkanker.
Nu wil ik binnenkort weer gaan kuren.
Mijn maatje Geurt gaat een kuur Testo/Boldonone nemen.

Ik vraag mij af of de keuze voor Testo in mijn geval wel de juiste is.

Op het net kan ik weinig info over de relatie tussen
A.S / (prostaat-)kanker vinden

Graag jullie reactie/advies
 
in principe mag testo geen invloed hebben op kanker, het opwekken of het bevorderen er van. Veelal worden steroiden ook gebruikt tijdens de chemo om krachten te sparen. Wat wel kan gebeuren is dat de kanker hypertrofeert en dus uitzet. Op zich kan dit geen kwaad, maar als de kanker al dicht bij een plaats ligt die gevoelig is om te opereren, dan kan dit de doorslag geven. Maar als je geen kanker hebt, zul je die van gezond AS gebruik ook niet krijgen.

Wel opletten met GH en IGF-1, want die veroorzaken hyperplasie en kunnen kankercellen vermenigvuldigen.
 
BC waarom antwoord je niet op mijn specifieke vraag ivm dit onderwerp ?...omdat hij in de vorm van pm gestuurd is of wat ?
 
Gewoon omdat ik nu toevallig tijd had en zijn post gelezen had. Zet je vraag hier anders nog eens onder.
 
een 10-tal jaar geleden hebben ze bij een urine kontrole "iets" abnormaals vastgesteld , na onderzoek blijk ik met een goedaardig gezwel/ kiste in mijn BLAAS te zitten +- 1 cm, het zou niet groeien en er dus niet uitmoeten..

wat ik heel graag zou weten is of ik bij AS gebruik MEER risico loop dan iemand anders....
de blaas is wel de postaat niet maar ik wil niet meer gevaar lopen dan nodig ...en heb geen zin om met deze vraag naar de dokter te stappen.


ps. het kuren is voor later maar dit wil ik weten.

bedankt
austin
 
De testo kan wel de kanker doen groeien. Niet door extra cellen te maken waardoor de kanker gaat spreiden, maar door de cellen groter te maken. Op zich houd dat geen gevaar in, tenzij de kanker op een plaats ligt waar ze niet kan of mag uitbreiden uit vrees om iets anders te hinderen.

Dus ik ben bang dat ik niet gekwalificeerd ben om je hier een definitief antwoord op te bieden.
 
ik begrijp het...., het gezwel zal groeien omdat desbetreffende cellen groeien...maar het zal niet uitzaaien

maar zou je durven stellen dat je door het gebruik van as. van een goedaardige tumor geen slechtaardige of kanker-tumor kan ontwikkelen.. ook al zaait hij niet uit
 
nee, dat niet.
 
wat is je persoonlijk gevoel hierover ?

mijn mening is althans
dat ik dat gezwel er eerst uit moet laten halen of anders best nooit as. gebruik
 
Ik ook, maar ik speel altijd op veilig.
 
pfff zwaar klote, dat ik eerst onder het mes moet als...

maar bedankt voor de adviezen
 
Back
Naar boven