MuscleMeat

Relatie of niet??? Hulp nodig van mn DBB vrienden;) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ja lekker sugestief marky, iets wat ik niet van je gewend ben
Waarom maak je niet gelijk dat gedeelte ook vet waarbij staat
Ik heb dat vroeger toen ik nog dwalende was ook heel veel gedaan,
En dat ik ook zeg in dit topic dat ik dat advies geef omdat ik ook zulke fouten vaak heb gemaakt
En dat ik Gunman dus ook niet veroordeel of hem slechte namen geef maar alleen simpelweg erop wijs in een zinnetje dat wat hij doet haram is en dat hij dat beseft
En ja ik heb fouten gemaakt, die hopelijk door Allah swt vergeven worden en daarbij laat ik het
Wat probeer je eigenlijk te bereiken? Probeer je me in een slecht daglicht te stellen ofzo

Hij maakt geen fouten als hij met haar in relatie gaat, hij leeft gewoon.
 
Hij maakt geen fouten als hij met haar in relatie gaat, hij leeft gewoon.

Erhhh,wrong dat doet hij dus wel
Hij maakt wel fouten,mischien vanuit jouw gedachtegang niet maar wel vanuit de islamitische
En nogmaals, mijn reacties zijn niet bedoeld om Gunman te veroordelen, daarvoor heb ik te vaak dezelfde fouten vroeger gemaakt als hem
 

Niet naar dat soort shit luisteren Gunman
Dat soort mensen zijn er alleen maar op uit om moslims zwart te maken en aan te vallen
Een zonde plegen is heel wat meer dan het ergste wat je als moslimzijnde kan doen, afstappen van het geloof de grootste mogelijke zonde die er is waarbij alle zondes in het niet vallen
 
waarom is dit topic uitgedraaid op een moslimtopic?

Ja idd. Vind ik wel jammer. Ik twijfel totaal niet over het feit of ik moslom wil blijven of niet. Het probleem is dus anders.
 
Niet naar dat soort shit luisteren Gunman
Dat soort mensen zijn er alleen maar op uit om moslims zwart te maken en aan te vallen
Een zonde plegen is heel wat meer dan het ergste wat je als moslimzijnde kan doen, afstappen van het geloof de grootste mogelijke zonde die er is waarbij alle zondes in het niet vallen

Bladiebla
 
Hey gasten,

Ik ben heel erg aan het twijfelen over het aangaan van een relatie met een meisje. Ik vertel het verhaal wel effe.

Ik ken haar al zo'n 3 maanden. Dat is blijkbaar lang genoeg geweest om ernstig verliefd te worden op haar. Ik ben gek op haar. Echter doen zich een paar moeilijkheden voor. Ten eerste verschillen we behoorlijk van elkaar. Zij is zo'n type die heel vaak uitgaat enzo, terwijl ik dat met mate doe, gewoon af en toe. Volgende probleem is dat ik geen vriendin mag nemen van mn ouders en die zijn daar dan ook erg serieus in Maar daar wil ik echt niet naar luisteren, echter als mn ouders erachter zullen komen schoppen ze me waarschijnlijk wel het huis uit
Ook is het zo dat ik me de laatste tijd helemaal niet zker voel, vooral omdat ik TE mager ben. Echter laat zij wel blijken dat ze mij ook leuk vindt. Maar als ik haar dan op school zie ben ik gewoon bang om naar haar toe te stappen (onzeker).

Ik heb haar al wel verteld dat ik haar heel erg leuk vind, maar dat ik het een probleem vind dat we zoveel van elkaar verschillen.

Nou ben ik echt in de war, moet ik nou wel een relatie met haar aangaan of niet? Ik weet het zelf niet meer. Misschien dat er hier mensen zijn (met meer ervaring dan mij hierin, wat trouwens niet zo moeilijk is) die me tips kunnen geven of verder kunnen helpen.


Zo dat waren mijn punten.
 
Ja idd. Vind ik wel jammer. Ik twijfel totaal niet over het feit of ik moslom wil blijven of niet. Het probleem is dus anders.

wat is er eigenlijk verboden volgens de koran?

- een vriendin hebben voor je huwelijk?
- huwelijken met een vrouw van een andere geloofsovertuiging?

(en dit zijn serieuze vragen die niet aanvallend bedoelt zijn)
 
wat is er eigenlijk verboden volgens de koran?

- een vriendin hebben voor je huwelijk?
- huwelijken met een vrouw van een andere geloofsovertuiging?

(en dit zijn serieuze vragen die niet aanvallend bedoelt zijn)

Je mag geen coïtus hebben voor je huwelijk en je moet trouwen met een gelovige.
 
punt 1: kan vervelend zijn, maar is niet onoverkomelijk... ik ben ook een veel groter feestbeest dan m'n chicka

punt 2: daar is al genoeg over gediscussieerd

punt 3: ik zie zat veel lekkere girls die relaties aangaan met smalle beachboys, dus als zij jou lekker vindt is dat toch het belangrijkste?
 
Imo is de keuze om een vriendin te hebben ZIJN keuze en die van uithuwelijking die van z'n ouders... het is nu z'n eigen zaak om te beslissen of hij z'n eigen leven wil leiden of een marionet van z'n ouders te zijn!

Ik hoop dat hij eens goed met hen kan praten maar ik vrees dat de ouderen in die cultuur te bekrompen zijn om open te staan voor zulke gesprekken

i second that
 
punt 1: kan vervelend zijn, maar is niet onoverkomelijk... ik ben ook een veel groter feestbeest dan m'n chicka

punt 2: daar is al genoeg over gediscussieerd

punt 3: ik zie zat veel lekkere girls die relaties aangaan met smalle beachboys, dus als zij jou lekker vindt is dat toch het belangrijkste?

thnx dude, eindelijk iemand die op alle punten reageert, behalve Shutterspeed dan en een paar andere;)
 
Het belangrijkste is dat wat je ook doet, je je ouders niet ermee teveel kwets man.

Een beetje paradoxaal, vind je niet ? Als ie z'n ouders niet wilt kwetsen, moet ie van het meisje afblijven. Ergens te gek voor woorden dat iets omwille van het geloof gewoon onbespreekbaar is met je ouders.

Ik vind zoiets gewoon vreemd. Ik kan niet bevatten dat een geloof zoveel voor iemand kan betekenen. Voor mij zijn m'n kinderen het allerbelangrijkst in m'n leven. Als hun gelukkig zijn, dan ben ik gelukkig. Ik vind dat een kind alles met zijn ouders moet kunnen bespreken. Ik vind zelfs dat het je plicht is als ouderzijnde.
 
Dat is omdat jij niet begrijpt waar het in het leven om draait Cod
Wij moslims leven voor Allah swt en om hem te aanbidden, wij alle moslims zijn slaven van allah en horen alleen te buigen voor allah en geen angst voor al het aardse te hebben, dat is inclusief dood, emoties enzv enzv

En doe maar geen moeite om een reactie te plaatsen, want ik reageer toch niet terug, we verpesten Gunman zn topic, en daar wil geen aandeel in hebben
 
En dat ik ook zeg in dit topic dat ik dat advies geef omdat ik ook zulke fouten vaak heb gemaakt
En dat ik Gunman dus ook niet veroordeel of hem slechte namen geef maar alleen simpelweg erop wijs in een zinnetje dat wat hij doet haram is en dat hij dat beseft
En ja ik heb fouten gemaakt, die hopelijk door Allah swt vergeven worden en daarbij laat ik het
Wat probeer je eigenlijk te bereiken? Probeer je me in een slecht daglicht te stellen ofzo
Maarjah kan ook niks anders verwachten van mensen die gedreven worden door de shaytaan

Hield alleen een spiegel voor. Het was mij net geheel duidelijk dat je je eigen haram ervaren hebt en zodoende Gunnman ervoor wou behoeden. Pure opheldering dus.

Overigens als je die haram begaan hebt is de bevrediging al geweest en heb je het ervaren (scharrelen)/relaties afgezien van de ware. Als je als 18 jarige staat te stringen vol lust en het nog allemaal niet heb meegemaakt en de keuze er misschien wel is om het nooit mee te maken, ligt het wel allemaal wat complexer en kan zoiets gaan knagen. Dan is het moelijk weerstand bieden.
 
Precies het verschil in omgang tussen east and west
Zou je dat ook gewoon zo tegen je ouders zeggen?

Precies het verschil in omgang tussen east and west
- Hoe jullie vrouwen behandelen en hoe wij vrouwen behandelen, dat is ook het verschil in omgang tussen 'east and west'.

'Respect' geldt alleen maar wanneer het jullie uitkomt. Ik vind het maar belachelijk schijnheilig vertoon. Als je echt in een respectvolle cultuur zou leven, zou je altijd respect jegens mensen moeten tonen. Maar ja, het begrip 'respect' is relatief. Normen en waarden, je weet wel.
 
afstappen van het geloof de grootste mogelijke zonde die er is waarbij alle zondes in het niet vallen

En waarschijnlijk het verstandigste en beste wat je kan doen in deze tijd en samenleving
 
Dat is omdat jij niet begrijpt waar het in het leven om draait Cod
Wij moslims leven voor Allah swt en om hem te aanbidden, wij alle moslims zijn slaven van allah en horen alleen te buigen voor allah en geen angst voor al het aardse te hebben, dat is inclusief dood, emoties enzv enzv

En doe maar geen moeite om een reactie te plaatsen, want ik reageer toch niet terug, we verpesten Gunman zn topic, en daar wil geen aandeel in hebben

Ja, dat doe je wel vaker. Een discussie vermijden. De waarheid kans soms hard zijn hé ?

Ik leef voor mezelf, en voor de mensen van wie ik hou. En een mens heeft emoties, daar kun je niet omheen. En voor sommige emoties ben ik bang, en zelfs jij bent bang voor emoties. Als jij je ouders zou kwetsen, zou er toch een emotie vrijkomen bij je ouders. En je ouders zijn moslims. Dus jij hoeft niet bang te zijn om je ouders te kwetsen, aangezien je ouders niet bang zijn voor de aardse emoties ? (ja, je ouders leven voor allah swt. Maar alles omtrent jouw geloof speelt zich af om emoties)
 
Respect voor je ouders is leuk maar moet wederzijds zijn IMO !!!!!

True. Maar helaas is het vaak zo in de islamitische cultuur dat ouders alles beslissen en zogenaamd beter weten. Je hoort als kind je ouders te gehoorzamen. Ze staan helaas niet open voor andere mogelijkheden of discussies. Dat zijn vaak de mensen uit de 1e generatie die vanuit het platteland hierheen zijn gekomen. Erg jammer vind ik het. Want verbieden werkt gewoon niet en die mensen weten gewoon niet beter.
 
Back
Naar boven