Fitness Seller

Stelling Religie is de rem op de ontwikkeling van de Mensheid (1 bezoeker)

Religie is de rem op de ontwikkeling van de Mensheid

  • Eens, omdat:

    Stemmen: 41 56,9%
  • Oneens, omdat:

    Stemmen: 16 22,2%
  • Geen mening, omdat ik bang ben opgezocht te worden door een extremist als ik me smoel opentrek

    Stemmen: 1 1,4%
  • i see dead people

    Stemmen: 14 19,4%

  • Totaal stemmers
    72

Bezoekers in dit topic

Je hebt geen reden om aan te nemen dat mensen feitelijk betere fysieke capaciteiten hebben ontwikkeld. Het lijkt mij veel aannemelijker dat het een kwestie is van aangeleerd gedrag en training. Stuur een westers kind naar een indianen stam in Zuid Amerika en het zal gewoon met pijl en boog door de jungle trekken. Stuur een kind uit de rimboe naar een plek waar geestelijke ontwikkeling wordt gestimuleerd en je zal geen inhoudelijk verschil zien met de rest van zijn omgeving.

Ik laat iemand die zich meer heeft verdiept in de materie maar beargumenteren of het mogelijk is om genetische evolutie op die manier te stimuleren over niet meer dan 10 generaties. Ik ben er vrij overtuigd van dat het antwoord nee is.
 
Laatst bewerkt:
het is ook heel vreemd dat darwinisten steeds maar uitkramen van toeval, toeval, toeval, terwijl alles zo goed in elkaar zit en dat wij daar bewust van zijn!

En mensen gelijkstellen aan dieren, ja hoor! Toevallig zijn wij uit stof ontstaan die miljoenen jaren lag en nu kunnen wij complete bibliotheken volschrijven, ja dag!

Als het leven toch maar gelijkstaat aan losgeslagen energie waarom gaan we uberhaupt dood? Waarom kan niemand tot leven gewekt worden met een goeie dosis energieshot als frankenstein?

En hoe komt het toch dat zowel de maya's als farao's complete piramidden konden bouwen, zeer ingewikkeld, terwijl ze nooit contact met elkaar hadden? Zijn deze tekenen niet duidelijk, hebben mensen dan geen verstand? Toeval, toeval, toeval...

Teveel argumenten om het ontstaan van een hogere macht te ontkennen ;)

+1000
 
Ik kan de bron niet nagaan, maar stel dat het een correcte vertaling is, dan zie ik nu al dat je deze foutief geïnterpreteerd hebt.

Hij stelt vast dat in zijn tijd er bepaalde rassen sneller evolueerden dan andere. Wat ook waar was (en soms nog steeds is). Gelukkig is de voorspelling van uitroeiing niet uitgekomen. In plaats daarvan evolueren de eerst primitievere rassen nu ook.

"Tegelijkertijd zullen antropomorfische apen
ongetwijfeld uitgeroeid zijn."

Waarom ga je er vanuit dat hij hier negers vergelijkt met mislukte apen? Het gaat hier duidelijk over mensapen. Hier is zijn voorspelling overigens wél juist, de meeste mensapen zijn op dit moment inderdaad met uitsterven bedreigt.


"De kloof tussen de mens en zijn naaste verwanten
zal dan groter zijn, want het zal dan gaan tussen aan de ene kant de mens in een
beschaafdere staat, mogen we hopen, zelfs dan de Kaukasische mens, en wat
apen zo laag als de baviaan aan de andere kant. In plaats van zoals nu tussen
de neger of de Aboriginal en de gorilla."

Hier wijst hij op het primitief gedrag van negers in die tijd, dat inderdaad dichter stond bij het gedrag van de (mens)apen. Ondertussen zijn veel van hen geëvolueerd en vertonen ze een beschaafder gedrag. De kloof waar hij naar verwijst lijkt echter uit te komen: in de toekomst zal het inderdaad zo zijn dan deze groter wordt

Je geeft het zelf toe man... Darwin was een vieze vuile rascist die het rassenstelsel heeft bedacht, in die tijd natuurlijk doodnormaal.
Tegenwoordig zou die gek behandeld worden en zijn er medicijnen voor.
 
Het is ook heel vreemd dat darwinisten steeds maar uitkramen van toeval, toeval, toeval, terwijl alles zo goed in elkaar zit en dat wij daar bewust van zijn!

En mensen gelijkstellen aan dieren, ja hoor! Toevallig zijn wij uit stof ontstaan die miljoenen jaren lag en nu kunnen wij complete bibliotheken volschrijven, ja dag!

Als het leven toch maar gelijkstaat aan losgeslagen energie waarom gaan we uberhaupt dood? Waarom kan niemand tot leven gewekt worden met een goeie dosis energieshot als Frankenstein?

En hoe komt het toch dat zowel de Maya's als Farao's complete piramidden konden bouwen, zeer ingewikkeld, terwijl ze nooit contact met elkaar hadden? Zijn deze tekenen niet duidelijk, hebben mensen dan geen verstand? Toeval, toeval, toeval...

Teveel argumenten om het ontstaan van een hogere macht te ontkennen ;)

Natural selection

Niks toeval, toeval, toeval.
 
Natural selection

Niks toeval, toeval, toeval.

Twee piramides rond hetzelfde tijdstip op verschillende plekken bij Farao's en Maya's is toeval, toeval en toeval (natuurlijke selectie)?
 
Je geeft het zelf toe man... Darwin was een vieze vuile rascist die het rassenstelsel heeft bedacht, in die tijd natuurlijk doodnormaal.
Tegenwoordig zou die gek behandeld worden en zijn er medicijnen voor.
Nu interpreteer je mij weer verkeerd. Zeggen dat een ras op een bepaald moment in de tijd primitiever gedrag vertoont, is heel wat anders dan zoals echte racisten beweren; zeggen dat het ene ras per definitie en ongeacht de tijd minderwaardig is aan het andere. Volgens mij zie jij zaken liever wit zwart, maar zo is het in realiteit zelden of nooit.

Iedereen kon in die tijd vaststellen dat er schijnbaar grote verschillen waren tussen rassen, ondertussen hebben we geleerd dat die verschillen veel minder groot zijn dan men vroeger dacht. Overigens zijn er nog steeds verschillen, maar die worden nu gezien als diversiteit.
 
Twee piramides rond hetzelfde tijdstip op verschillende plekken bij Farao's en Maya's is toeval, toeval en toeval (natuurlijke selectie)?

Wat vind je hier precies zo onverklaarbaar en bovennatuurlijk aan?
 
Je geeft het zelf toe man... Darwin was een vieze vuile rascist die het rassenstelsel heeft bedacht, in die tijd natuurlijk doodnormaal.
Tegenwoordig zou die gek behandeld worden en zijn er medicijnen voor.

Haha, dude....
 
Wat vind je hier precies zo onverklaarbaar en bovennatuurlijk aan?

Omdat het bouwen van piramides meer is dan wat stenen op elkaar stapelen en er zelfs enorm veel wiskunde en natuurkundige kennis voor nodig is die niet een twee drie verzonnen kan worden, en zeker niet omstreeks dezelfde periodes waarin 2 verscheidene volkeren van elkaar af leven en nooit met elkaar in contact zijn gekomen.
 
Omdat het bouwen van piramides meer is dan wat stenen op elkaar stapelen en er zelfs enorm veel wiskunde en natuurkundige kennis voor nodig is die niet een twee drie verzonnen kan worden, en zeker niet omstreeks dezelfde periodes waarin 2 verscheidene volkeren van elkaar af leven en nooit met elkaar in contact zijn gekomen.

Je hebt gelijk, er moet wel een hogere macht zijn.
Ik ben overtuigd!! Chapeau!!
 
Een hogere macht die dan zeker Ra heet of zo? Ook al zijn de Egyptische pyramides dan niet gebouwd ten ere van Ra maar dat was wel de godheid die aanbeden werd ten tijde van de bouw van de pyramides. Met nog een hele reeks andere godheden. Heil Ra.
 
Omdat het bouwen van piramides meer is dan wat stenen op elkaar stapelen en er zelfs enorm veel wiskunde en natuurkundige kennis voor nodig is die niet een twee drie verzonnen kan worden, en zeker niet omstreeks dezelfde periodes waarin 2 verscheidene volkeren van elkaar af leven en nooit met elkaar in contact zijn gekomen.

Piramides zijn niet meteen perfect ontstaan, maar met trial en error, er staan genoeg mislukte piramides in de egyptische woestijn, laat staan die wat allang ingestort zijn.
Bovendien is een piramide een best logische figuur om als primitief volk de hoogte in te bouwen, het is de meest simpele vorm die netjes gemaakt kan worden met beperkte midddelen.
De eerst (bekende) Egyptische piramide is rond 2611 BC gebouwd en de Maya's waren pas 600 jaar later aan de beurt, dan hebben we het nog niet over India, China enz.
 
Omdat het bouwen van piramides meer is dan wat stenen op elkaar stapelen en er zelfs enorm veel wiskunde en natuurkundige kennis voor nodig is die niet een twee drie verzonnen kan worden, en zeker niet omstreeks dezelfde periodes waarin 2 verscheidene volkeren van elkaar af leven en nooit met elkaar in contact zijn gekomen.

Voor het bouwen van een Bowing 747 is ook veel wiskunde en natuurkundige kennis nodig die niet een twee drie verzonnen kan worden. Ook werk van "hogere machten"?

Je doet alsof mensen in die tijd dat soort dingen niet zelf konden verzinnen.
 
Hogere machten?!?! De uitgestorven beschaving van het in de oceaan verdwenen eiland Atlantis hebben die pyramides toch gebouwd?! ???
 

Ohw please. Dat Melkisgoed eigenlijk nogal zuur is en een beetje gedateerd staat te rotten en trollen is ondertussen algemeen aanvaard. Gezien de opkomende vergrijzing en daarmee gepaarde toename van dementerenden is de invloed van melkisgoed op zich wel fraai. We zullen vaker met totaal onsamenhangend gezwets in de ruimte te maken krijgen.

MAAR ÉÉN IS GENOEG.

Je hebt geen reden om aan te nemen dat mensen feitelijk betere fysieke capaciteiten hebben ontwikkeld. Het lijkt mij veel aannemelijker dat het een kwestie is van aangeleerd gedrag en training. Stuur een westers kind naar een indianen stam in Zuid Amerika en het zal gewoon met pijl en boog door de jungle trekken. Stuur een kind uit de rimboe naar een plek waar geestelijke ontwikkeling wordt gestimuleerd en je zal geen inhoudelijk verschil zien met de rest van zijn omgeving.

Ik laat iemand die zich meer heeft verdiept in de materie maar beargumenteren of het mogelijk is om genetische evolutie op die manier te stimuleren over niet meer dan 10 generaties. Ik ben er vrij overtuigd van dat het antwoord nee is.

Mja, de sterke voorstanders van het raciale model hebben heel wat uit te leggen. IQ curves zijn, zuiver wetenschappelijk bekeken, niet echt verdomd goede bewijsgronden voor een causaal verband op het gebied van ras en intelligentie. Tevens blijven dergelijke beweringen nogal gespeend van een minimaal vereiste fysiologische verklaring. Voor zover ik weet heeft het human genome project geen duidelijke genetische grenzen tussen de verschillende 'rassen' opgeleverd. Correct me if I'm wrong. Ook de anatomie van de hersenen lijkt me vrij cruciaal. Zonder een beetje zinnige onderbouwing vind ik het rasdenken volslagen belabberd.
 
Eens, erg jammer dat religie nu nog zo belangrijk in de wereld is terwijl het bewezen is dat veel dingen uit bv. de bijbel niet kloppen.
 
Eens, erg jammer dat religie nu nog zo belangrijk in de wereld is terwijl het bewezen is dat veel dingen uit bv. de bijbel niet kloppen.
Two things are infinite: the universe and human stupidity. - Albert Einstein
 
Eens, erg jammer dat religie nu nog zo belangrijk in de wereld is terwijl het bewezen is dat veel dingen uit bv. de bijbel niet kloppen.

Wetenschappelijk bewijs heeft toch niks met geloof te maken?
Er kan zoveel wetenschappelijk bewijs zijn dat iets niet klopt, het geloof zal het altijd overwinnen.

Trouwens is het geen argument voor de stelling dat geloof de ontwikkeling van de mensheid remt.
 
Nu interpreteer je mij weer verkeerd. Zeggen dat een ras op een bepaald moment in de tijd primitiever gedrag vertoont, is heel wat anders dan zoals echte racisten beweren; zeggen dat het ene ras per definitie en ongeacht de tijd minderwaardig is aan het andere. Volgens mij zie jij zaken liever wit zwart, maar zo is het in realiteit zelden of nooit.

Iedereen kon in die tijd vaststellen dat er schijnbaar grote verschillen waren tussen rassen, ondertussen hebben we geleerd dat die verschillen veel minder groot zijn dan men vroeger dacht. Overigens zijn er nog steeds verschillen, maar die worden nu gezien als diversiteit.

Negers tot apen benoemen en dan zeggen dat ze na een paar decennia tot mens zijn geëvolueerd, weet je überhaupt wel wat je kakelt ???

Darwin was een vieze vuile racist, basta. Dit was slechts 1 van de tientallen uitspraken van hem.

Bovendien duur het volgens zijn fabels miljoenen jaren voor zoiets als evolutie kan plaatsvinden.
 
Negers tot apen benoemen en dan zeggen dat ze na een paar decennia tot mens zijn geëvolueerd, weet je überhaupt wel wat je kakelt ???
Waar staat dat? Verzin je nu dingen en probeer je het als uitspraken van Darwin (of mij) te verkopen? Beetje vuile praktijken imo.

Darwin was een vieze vuile racist, basta. Dit was slechts 1 van de tientallen uitspraken van hem.
Dat is jouw zeer enge mening die echt nergens in de wetenschappelijke wereld (door mensen die 1000 keer meer weten dan jij en ik) gedragen wordt. Darwin was hooguit een realist, die schreef wat hij zag en dacht.

Bovendien duur het volgens zijn fabels miljoenen jaren voor zoiets als evolutie kan plaatsvinden.
Evolutie is constant bezig, dat spreekt voor zich. Om grote veranderingen te zien moet er ook een lange tijd voorbij gaan.

Een Nederlander die langer is dan de gemiddelde blanke, of mensen die in koelere gebieden wonen en daardoor een hogere intelligentie krijgen, dat kan echter in relatief korte tijd gebeuren. Hoe durf je eigenlijk mbt Darwin over fabels te spreken en tegelijk religie te verdedigen? Schoolvoorbeeld van pot ketel verhaal.

Misschien zal Darwin wel fouten gemaakt hebben, het zou knap zijn als de man de perfectie zelf was. Geen mens op aarde maakt geen fouten. Maar het gros van zijn geschriften zijn gewoon aantoonbaar juist en worden door de wetenschap gedragen. Dat kan je van jouw theorieën, of van elke religie wat dat betreft dus niet zeggen.
 
Back
Naar boven