- Waardering
- 25.926
- Lengte
- 1m83
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik vraag vooral een omschrijving van de video, dat het over Nietzschee ging was al een goed begin geweest.
Ohhh excuus krijg je de titel niet te zien?Ik vraag vooral een omschrijving van de video, dat het over Nietzschee ging was al een goed begin geweest.
![]()
Op de laptop wel, op de telefoon past die niet.
Accepteren dat het zo is en je niet laten verleiden om te zoeken naar een hoger doel van het leven?Wat kun je dan met deze denkwijze? Dit klinkt als koude harde wetenschap, brengt het ook implicaties voor hoe te leven met zich mee?
Accepteren dat het zo is en je niet laten verleiden om te zoeken naar een hoger doel van het leven?
Is dat geen data?Accepteren dat het zo is en je niet laten verleiden om te zoeken naar een hoger doel van het leven?
Weet ik niet, als ik het op mij betrek zou ik zeggen dat de zoektocht naar zingeving (en dat soort vragen) in de kiem smoort en dat wel zo makkelijk.Maar ik bedoel hoe helpt het je in je leven? Geeft het een moreel framework? Zegt het iets over hoe om te gaan met relaties, motivaties, je lot, en met de dood (van geliefden)?
Brengt het antwoorden over at er toe doet?
Of is het beperkt tot het empirisch testen en daarmee mogelijk nihilistisch materialisme van de wetenschappelijke methode?
Begrijp ik het dan verkeerd dat het idee van zulke onderliggende(?) informatiepatronen ook allerlei spirituele zaken zoals het bestaan van een ziel (en hiernamaals of reïncarnatie) voor mogelijk zouden houden?Weet ik niet, als ik het op mij betrek zou ik zeggen dat de zoektocht naar zingeving (en dat soort vragen) in de kiem smoort en dat wel zo makkelijk.
Wat de dood van geliefden betreft, mijn moeder is vorige maand overleden en ik kan daar tot nu toe vrij makkelijk vrede mee hebben. Allerlei zaken die daarbij komen kijken zoals de uitvaart regelde ik meer vanuit een vorm gedwongen conformatie dan dat ik dacht dat ik mijn moeder of mijzelf daar een plezier mee deed.
Geen idee, ik ga ook niet beweren dat ik veel van dataïsme weet en of hetgeen ik er over gelezen en gehoord heb het echte dataïsme betreft. Ik vind het vooral fijn om het te aanvaard als de meest voordehandliggende waarheid te beschouwen. Het is dan niet relevant of je een ware gelover bent of niet, voor alles en iedereen gelden dezelfde regels en wetten. Boete doen, om vergeving vragen en al dat soort zaken zijn niet relevant, het leven op aarde in zijn geheel is niet eens heel relevant. Of misschien een heel klein beetje in de zien van dat er een vorm van leven moet zijn om de werkelijkheid te kunnen aanschouwen om de werkelijkheid te kunnen laten bestaan.Begrijp ik het dan verkeerd dat het idee van zulke onderliggende(?) informatiepatronen ook allerlei spirituele zaken zoals het bestaan van een ziel (en hiernamaals of reïncarnatie) voor mogelijk zouden houden?
"Wat is het geluid van één klappende hand?"Het vallen van de boom (of een andere verstoring) zal trillingen veroorzaken. Wanneer er geen oren zijn om ze te horen, is er geen geluid.”
Tegen je hoofd of tegen je ontblote bil?
Dus kleur bestaat niet als niemand ogen heeft.Geen idee, ik ga ook niet beweren dat ik veel van dataïsme weet en of hetgeen ik er over gelezen en gehoord heb het echte dataïsme betreft. Ik vind het vooral fijn om het te aanvaard als de meest voordehandliggende waarheid te beschouwen. Het is dan niet relevant of je een ware gelover bent of niet, voor alles en iedereen gelden dezelfde regels en wetten. Boete doen, om vergeving vragen en al dat soort zaken zijn niet relevant, het leven op aarde in zijn geheel is niet eens heel relevant. Of misschien een heel klein beetje in de zien van dat er een vorm van leven moet zijn om de werkelijkheid te kunnen aanschouwen om de werkelijkheid te kunnen laten bestaan.
Net dat de beantwoording van vraag: “Als een boom op een onbewoond eiland omvalt, zou er dan geluid zijn?” Met als antwoord: “Geluid is een trilling, die naar onze zintuigen gestuurd wordt door ons oor, en die alleen maar herkend wordt als geluid in onze zenuwcentra. Het vallen van de boom (of een andere verstoring) zal trillingen veroorzaken. Wanneer er geen oren zijn om ze te horen, is er geen geluid.”
Is een koan, geen quizvraag.
Dus het gebruikelijke antwoord: “een zacht zoeven door de lucht” is ook niet goed volgens jou?
Ik weet niet of dat de bedoeling is van een koan.Dus het gebruikelijke antwoord: “een zacht zoeven door de lucht” is ook niet goed volgens jou?
Wat dan wel?