MuscleMeat

Religie & Spiritualiteit (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nadat ik zei dat Allah m'n bitch is zegt ze niets meer. :thinking:
 
Ik mag ze eigenlijk wel
Alleen ietwat naïef als ze dacht dat ik me zou bekeren en wachten met seks tot na het huwelijk. Los van het feit dat ze iets te getint is voor mij. 🤭
 
En je vast naar hell hole Brussel moet rijden. Is toch weer ff wennen in- en uitvoegen 'op de baan'.

Ps kijk uit voor vallende sterren :emo:
 
Antwerpen
 
Vergeef die onschuldige Australiër, haat die schuldige smerige Amerikaan:
Uitgelegd aan de hand van mijn favoriete parabel (en meest frustrerende).
 
Blijkbaar 17 dagen op rij nummer 1 op Apple Podcasts: "The Bible in a Year...".

Mogelijk interessant en toegankelijk voor iedereen met belangstelling voor het Boek der Boeken.
 
Zoveelste poging om eens de hele NT te lezen, de 40 dagen tijd die vandaag begint is een mooie start.

Ik gebruik dit rooster: https://catholic-resources.org/Bible/Reading-40DaysNT.pdf

✔️ 1 Mark 1-4 (woensdag 17/02)
✔️2 Mark 5-8 (donderdag 18/02)
☑️ 3 Mark 9-12 (zondag 21/02, middag)
✔️ 4 Mark 13-16 (zondag 21/02, avond)
✔️ 5 1 & 2 Thessalonians (dinsdag 23/02)
6 Galatians
7 Philippians & Colossians
8 Philemon & Ephesians
9 Matthew 1-7
10 Matthew 8-12
11 Matthew 13-18
12 Matthew 19-24
13 Matthew 25-28
14 1 Corinthians 1-9
15 1 Corinthians 10-16
16 2 Corinthians 1-13

17 Romans 1-8
18 Romans 9-16
19 Luke 1-3
20 Luke 4-7
21 Luke 8-11
22 Luke 12-16
23 Luke 17-21
24 Luke 22-24
25 Acts 1-6
26 Acts 7-10
27 Acts 11-16
28 Acts 17-22

29 Acts 23-28
30 1 & 2 Timothy & Titus
31 Hebrews 1-10
32 Hebrews 11-13 & James
33 John 1-5
34 John 6-10
35 John 11-16
36 John 17-21
37 1 & 2 & 3 John & Jude
38 1 & 2 Peter
39 Revelation 1-11
40 Revelation 12-22

De zondagen tellen niet mee in de 40 dagen tijd, dus die zijn om (eventueel) in te kunnen halen.

Meelezen kan hier:
en
Of in 1 van de vele apps.
 
Laatst bewerkt:
Zoveelste monolith. Als dit waar is echt super vaag.

 
2001 a space odyssey?
Ja apart he om dat na te doen. Dit is nr 4 al ofzo maar wel op een moeilijke te bereiken plek neergezet. Even afwacht of dit echt waar is.
 
Ja apart he om dat na te doen. Dit is nr 4 al ofzo maar wel op een moeilijke te bereiken plek neergezet. Even afwacht of dit echt waar is.
Ze stonden allemaal op heel vreemde plaatsen en waren toch weer weg.

In Transformers: Dark Side of the Moon doen ze volgens mij ook zoiets.
 
Blijkbaar 17 dagen op rij nummer 1 op Apple Podcasts: "The Bible in a Year...".

Mogelijk interessant en toegankelijk voor iedereen met belangstelling voor het Boek der Boeken.
Niet voorgelezen door Ben Shapiro met z'n keppeltje op en elke paar minuten een woord van de sponsor geeft dat je goud moet kopen? :thinking:
 
Niet voorgelezen door Ben Shapiro met z'n keppeltje op en elke paar minuten een woord van de sponsor geeft dat je goud moet kopen? :thinking:
Ik overweeg ook nog in te stappen bij de podcast van Father Mike.

In mijn enthousiasme ben ik ook weleens aan een leesplan begonnen met de belangrijkste stukken door de hele Bijbel. (Zelfde uitgever als waar Father Mike mee werkt, was dit plan: https://assets.ascensionpress.com/tga/student/Reading_Plan.pdf) Als je dan naar een Rembrandt-tentoonstelling gaat en je bent een eind op weg in Genesis (aartsvaders, veel geweld en sex) dan heb je daar wel meer plezier aan.

Jordan Peterson heeft ook een bijbelserie, lijkt me ook interessant.

De Heilige Schrift is echt niet alleen voor gelovigen.
 
Laatst bewerkt:
Ik overweeg ook nog in te stappen bij de podcast van Father Mike.

In mijn enthousiasme ben ik ook weleens aan een leesplan begonnen met de belangrijkste stukken door de hele Bijbel. Als je dan naar een Rembrandt-tentoonstelling gaat en je bent een eind op weg in Genesis (aartsvaders, veel geweld en sex) dan heb je daar wel meer plezier aan.

Jordan Peterson heeft ook een bijbelserie, lijkt me ook interessant. Het is echt niet alleen voor gelovigen.
Heb die van JP wel gekeken ja. Is wel een soort atheïstische/objectieve/wetenschappelijk psychologische verklaring van de Bijbel symboliek. (JP wil niet uitspreken of hij echt gelooft dat christus fysiek is herrezen - en ik durf niet helemaal te begrijpen waarom niet) Voor mij denk ik meer interessant omdat ik gewoon nooit wat van de Bijbel gelezen heb en er helemaaal niks van wist. Dan liever nog een beetje op zijn self-help-psychologische-tips manier toegelicht voor de symboliek anders heb ik niks met die woestijnverhalen. (ben zelf wel meer fan van z'n psychologie en maps of meaning lectures die hij gewoon als prof op de uni gaf) Weet niet of het voor echte Bijbel lezers/aanhangers ook zo leuk/interessant is om het vertaald naar het "atheïsme" te horen.

Ik denk wel stiekem te weten wat JP daarmee wilt doen. (more on this later)


Mag die saint wel.

Heb ook een hele serie discussie over Carl Jung's Aion geluisterd. Probeer het boek te lezen (of luisteren zal eerder lukken als er een audiobook van is) wat gaat over astrologie, voorspellingen, en symboliek van die 3 christelijke ages, betrekking van christ (fish 1) en antichrist (fish 2) ontwikkeling in onze psyches (aion of pisces), uitkomst van de strijd tussen die 2 vissen (integratie van good and evil in onze psyche), en overgang naar de volgende age (aion of aquarius - age of holy ghost?). Vind die symbolische, gnostische, alchemichal ideeën wel wat, lekker veel lagen in de realiteit ontdekken.
 
Laatst bewerkt:
Werk ook een beetje door de lectures van Alec Ryrie, Gresham Professor of Divinity (links naar pagina's met youtube filmpjes van de lectures)

2015/16 The History and Legacy of Protestant Christianity (as Visiting Prof. in the History of Religion)

2016/17 Extreme Christianity (as Visiting Prof. in the History of Religion)

2018/19 The Origins of Atheism


 
Back
Naar boven