MuscleMeat

Religie & Spiritualiteit (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Arminius

Epic Ruler
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
4 jul 2005
Berichten
72.035
Waardering
37.852
Lengte
1m88
1574643269066.png
 
Laatst een date en zij bleek helemaal into god te zijn terwijl ik dat totaal niet ben. Dus ik probeerde een normale discussie met haar aan te gaan. Maar daar viel niet mee te discussiëren, want elk argument dat ik inbracht was ik een lul die haar niet serieus nam xD. Het geloof is niet op rationaliteit gebaseerd. Discussie is bij geen enkel geloof een optie, daarom heet het ook geloof. Je geloofd het gewoon, of het nou logisch of nuttig is of niet.
 
geloof wat je wil geloven en laat andere mensen met rust!!

Ideologische nonsens, geen enkele religie die dit zou toepassen zou een lang leven beschoren zijn.

Of elitism, of een orde voor conversion moet aanwezig zijn, anders wordt je gewoon opgeslorpt.
 
Heb enkele dagen geleden een ontzettend mooie en interessante video gezien van 1 van de grootste pianisten die aan het vertellen is over alles en nog wat van en over het leven, en die zegt mooi wat ik ook denk, voel..

http://www.youtube.com/watch?v=VFEsLdERZwI

21min41
 
Heb enkele dagen geleden een ontzettend mooie en interessante video gezien van 1 van de grootste pianisten die aan het vertellen is over alles en nog wat van en over het leven, en die zegt mooi wat ik ook denk, voel..

http://www.youtube.com/watch?v=VFEsLdERZwI

21min41

ook onzin, omdat de meeste "life after death" verhaaltjes een nogal tevenbeeld geven van wat je krijgt als je niet gelooft. Ook een van de stokpaardjes van religie.
 
ik doelde hier meer op atheïsten/gelovige die andere religies af kraken (soms via media) om te laten zien hoe goed hun geloof is... geen enkel geloof is het beste

Ook logisch gezien onzin, omdat een antwoord is op de vraag of er een god is en geldige ja/neen vraag is met een antwoord.

Dus niet alle mogelijkheden kunnen evenredig zijn in feitelijke juistheid.
 
ik doelde hier meer op atheïsten/gelovige die andere religies af kraken (soms via media) om te laten zien hoe goed hun geloof is... geen enkel geloof is het beste
Als een bepaalde visie/geloof/filosofie volgelingen een meer realistisch wereldbeeld verschaft is dat geloof imo wel beter en is het een discussie waard.
 
Face it, god bestaat en hij geeft om de mensen.:)
 
Zegt de Nietzsche adept.

Nietzsche heeft alleen (& terecht) de christelijke god dood verklaard.. God of meerbepaald het leven, universum zelf geeft toch om de mens..
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wat is daar dom aan? Zolang mensen geven om andere mensen geeft god toch om de mens.. En zelfs dat hoeft niet, je geeft nl toch altijd om jezelf..
 
Wat is daar dom aan? Zolang mensen geven om andere mensen geeft god toch om de mens.. En zelfs dat hoeft niet, je geeft nl toch altijd om jezelf..

Hoe is het eigenlijk met god?
Zoveel goeie verhalen over hem gehoord, zou hem wel eens willen ontmoeten.

Kan je me aan hem voorstellen?
 
discussies over geloof zijn zo kansloos... waarom denk je dat het een "geloof" of "religie" heet.
geloof wat je wil geloven en laat andere mensen met rust!!

Laatst een date en zij bleek helemaal into god te zijn terwijl ik dat totaal niet ben. Dus ik probeerde een normale discussie met haar aan te gaan. Maar daar viel niet mee te discussiëren, want elk argument dat ik inbracht was ik een lul die haar niet serieus nam xD. Het geloof is niet op rationaliteit gebaseerd. Discussie is bij geen enkel geloof een optie, daarom heet het ook geloof. Je geloofd het gewoon, of het nou logisch of nuttig is of niet.

altijd zo' n dooddoener dit om religies te verantwoorden, want indien er geen minimale rationele basis te vinden was in de verschillende religies dan geloofde niemand er in.
Warom denk je anders geen serieuze aanhangers van het vliegende spagheti monster te hebben, maar wel christenen, moslims en hindu's?
Niet omdat het om een louter wilekeurige geloofskwestie gaat, maar omdat de aanhangers denken rationele redenen te hebben om hun geloof te verkiezen boven elk ander (ook al zijn ze fout).
 
 
  • Haha
Waarderingen: BB_
Hoe is het eigenlijk met god?
Zoveel goeie verhalen over hem gehoord, zou hem wel eens willen ontmoeten.

Kan je me aan hem voorstellen?

Het is geen hem hoor.. & met god is alles goed. En ja, je kan god zeker ontmoeten, als je voor haar openstaat tenminste. En voorstellen weet ik niet, kan je mss wel helpen om haar te ontdekken, te vinden.
 
Back
Naar boven