AndroidHealthClinic

Religie & Spiritualiteit (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

not this shit again
 
Grappige video over verlichting, en hoe het gevoel "Ik ben" zich ontwikkelt in het kind en zo de illusie krijgt dat hij of zij een afgescheiden persoon is, een leven heeft, kan sterven, zelf de doener is en zaken verwezenlijkt...

http://www.youtube.com/watch?v=PeDtEdD8bWM
 

Thx, goede site, maar als ik gewoon bewust wordt van de eerder duistere alledaagse stilte/leegte die er is rondom mij, 1 wordt daarmee, ben ik imo meteen de ruimte onder mijn gedachten.

Btw: de omgeving kun je enkel waarnemen via jouw gedachten, zonder gedachten is er geen omgeving, dus als je je richt op de stilte van de omgeving, probeert de stilte te voelen die er is, dan richt je je automatisch op de stilte in jezelf, aangezien de omgeving altijd in jou zit.
 
Laatst bewerkt:
Thx, goede site, maar als ik gewoon bewust wordt van de eerder duistere alledaagse stilte/leegte die er is rondom mij, 1 wordt daarmee, ben ik imo meteen de ruimte onder mijn gedachten. Btw: de omgeving kun je enkel waarnemen via jouw gedachten, zonder gedachten is er geen omgeving, dus als je je richt op de stilte van de omgeving, probeert de stilte te voelen die er is, dan richt je je automatisch op de stilte in jezelf, aangezien de omgeving altijd in jou zit.
l Hoe kan men een worden met de hele wereld , natuurlijk zit de hele wereld in mij maar men kan zich er niet mee vereenzelvigen (laat staan dat men er vrede mee kan nemen). Non-dualiteit wordt gepromoot als conclusie op wetenschappelijk onderzoek. Maar verschillende onderzoekers komen tot verschillende resultatenhttps://noetiek.wordpress.com/ Verlichting is het laten verdwijnen van het "ik ben" daar niemand het "ik" kan aanwijzen. Daar de mens een robot is die een signaal ontvangt van buiten het lichaam en enkel kan uitvoeren wat hem/haar is opgedragen is het even beperkt als de wetenschap die enkel kan aanvaarden wat wetenschappelijk is bewezen. Vandaar liggen volgens deze tekst de limieten van de mens.
 
Laatst bewerkt:
l Hoe kan men een worden met de hele wereld , natuurlijk zit de hele wereld in mij maar men kan zich er niet mee vereenzelvigen (laat staan dat men er vrede mee kan nemen). Non-dualiteit wordt gepromoot als conclusie op wetenschappelijk onderzoek. Maar verschillende onderzoekers komen tot verschillende resultatenhttp://noetiek.wordpress.com/ Verlichting is het laten verdwijnen van het "ik ben" daar niemand het "ik" kan aanwijzen. Daar de mens een robot is die een signaal ontvangt van buiten het lichaam en enkel kan uitvoeren wat hem/haar is opgedragen is het even beperkt als de wetenschap die enkel kan aanvaarden wat wetenschappelijk is bewezen. Vandaar liggen volgens deze tekst de limieten van de mens.

Idd, het ik ben moet idd verdwijnen, tot je jezelf alleen nog maar ervaart als een soort alledaagse maar intieme leegte/stilte, de bron van het universum. Doordat mensen zich identificeren met hun gedachten, zijn ze vrijwel nooit in de toestand van andere zoogdieren, en daardoor is het overgrote deel van de mensheid gewoon een virus voor de aarde.

En we zijn idd een soort voorgeprogrammeerde robotten, aangezien al onze handelingen verlopen volgens gedetermineerde wetten, we zelf nergens inspraak in hebben.

En Nisargadatta Maharaj zei idd ook dat de wetenschap hem ooit gelijk zou moeten geven.
 
Hee prinses, vind je het leven ook zo nutteloos?

Nee, helemaal niet, elke handeling die m'n lichaam uitvoert is zinvol. Als je een persoon bent lijkt het leven soms nutteloos, maar als de persoon verdwenen is en je jezelf ervaart als absolute stilte, ervaar je de zin in alles wat het lichaam doet.
 
Hee prinses, vind je het leven ook zo nutteloos?
anonimnyylector heeft gelijk ten opzichte van die tafel waar uw pc zich op bevind is het leven op zich beduidingsloos. Maar stel u dan de vraag : Wie ligt daar wakker van? Het "ik" bestaat ook niet er is wat er is maar het "ik" is nergens te vinden dus is dat al even beduidingsloos.
 
anonimnyylector heeft gelijk ten opzichte van die tafel waar uw pc zich op bevind is het leven op zich beduidingsloos. Maar stel u dan de vraag : Wie ligt daar wakker van? Het "ik" bestaat ook niet er is wat er is maar het "ik" is nergens te vinden dus is dat al even beduidingsloos.

Grappig idee dat mijn vingers dit nu typen maar mijn hersen het signaaltje doorgeven vind je niet?
 
anonimnyylector heeft gelijk ten opzichte van die tafel waar uw pc zich op bevind is het leven op zich beduidingsloos. Maar stel u dan de vraag : Wie ligt daar wakker van? Het "ik" bestaat ook niet er is wat er is maar het "ik" is nergens te vinden dus is dat al even beduidingsloos.

net zoals "Nederland" en tafels ook niet bestaan los van dat mensen zich er een idee over vormen en zich door die ideeen laten leiden. Maar waarom zou je een dergelijk reductionisme als leidraad voor je leven hanteren.
 
Niet gelovig. Komt denk ik omdat niemand in mijn familie gelovig is. Al generaties lang.
 
net zoals "Nederland" en tafels ook niet bestaan los van dat mensen zich er een idee over vormen en zich door die ideeen laten leiden. Maar waarom zou je een dergelijk reductionisme als leidraad voor je leven hanteren.
Omdat zulke visie van realiteitszin getuigt in een wereld waar haast iedereen doet wat hun is opgedragen en we op die manier een hoop innovatie in rook zien opgaan.
2227bf237ecaf8c59d67a1c013fea2f5.jpg
 
Omdat zulke visie van realiteitszin getuigt in een wereld waar haast iedereen doet wat hun is opgedragen en we op die manier een hoop innovatie in rook zien opgaan.
2227bf237ecaf8c59d67a1c013fea2f5.jpg

huh? waarom zou je geen stevige identiteit kunnen hebben en van daaruit rationele keuzes te maken waardoor je niet met de massa meeloopt.
 
huh? waarom zou je geen stevige identiteit kunnen hebben en van daaruit rationele keuzes te maken waardoor je niet met de massa meeloopt.
Het doet er niet meer toe , het hele leven is een illusie.
 
Back
Naar boven